Gode råd {{forumTopicSubject}}
Hende her
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48757&ipc=158616
Vil jeg så gerne have føl efter, og har villet det i de år jeg har haft hende 7½. Hun har haft føl før uden problemer.. Hun fejler ikke en pind er total sund og rask og blir brugt hver dag i dressur bla... Hun er klog og hviler i sig selv. skal jeg vove forsøget???...
Min største angst for jeg IKKE har gjort det er at jeg er mega bange for hun dør eller føllet gør... Jeg er en pivrøv i den retning.. :o/
Jeg spørger herinde da jeg regner med at det er rette forum da i derude har erfaringer på ondt og godt, lykke og glæde..
okt 2004
Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.825
det man siger er at hvis en ældre hoppe ifoles som første gangs er det et problem men din har været i gang jo!
Min blev tjekket af dyrlæge og fik grænt lys a ham til at blive ifolet i en alder af 17 år
okt 2004
Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.825
okt 2004
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.061
Husk, at i langt de fleste tilfælde går det jo godt
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.365
Hvornår er det så ok at gøre det marts-april 2011.. ?? og hvad for en hingst, så i er velkomne til at komme med mange flere input, det luner nemlig at i er der...
jeg skal bruge den til dressur, og gerne lidt højde på, da min hoppe er 156 i stg.
og i er smadder søde at bakke op tak...
apr 2007
Min egen hoppe er rød flueskimmel og er fuldblods, så skal der fuldblod på så skal den dælme være lige så cool som min egen er, der må gerne være tænding men ingen KAAAAPOOW....
Vil gerne have et ens farvet men det er nok en anelse svært med en rød flueskimmel tror jeg..
Jeg ville gerne have April - Maj følle...
Jeg gider ingen Ask afkom ikke fordi de ikke er gode osv men de siger mig ikke noget...
Jeg skal bruge en hingst med GANG da min egen ikke har det vilde gang, HAN må gerne være høj (moderart) da jeg vil have et følle over de 160 når den tid kommer hvor den er færdig vokset.
Jeg svælger ligt til farverne rød/fuks/grå blomme skimmel og palomino og sort.
Jeg kan bruge både spring og dressur emner..
Uha det var da en del jeg ville... he he... Ikke såen når der er frit slag på hylden i at ønske... Og sidst men ikke mindst afstanden til hingste bassen må ikke være alt får lang hvis der er tale om naturlig bedækning
apr 2007
okt 2004
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.061
De har nogle lækre palmino-hingste.
-kender en som har et afkom efter crown's blue pearl, og den ser ud til at blive høj, selvom hoppen er lille.
Du kan oss kigge på:
http://www.euro-hingste-saed.dk
De har rigtig mange fine hingste (de forhandler sæd)
Kan da lige nævne nogen fra siden, som jeg kender lidt til:
Chico's Boy- avler rigtig gode springheste ved jeg
De Noir - er en super smuk sort dressurhingst, som også avler godt
Jazz - er en rød dressurhingst, som ligger nr. 1 på listen over hingste som avler de bedste dressurafkom
Londonderry- er også en rigtig god hingst synes jeg
Baccarat xx - er en fuldboldshingst, som avler et rigtig godt sind
Der er rigtig mange fine hingste, håber det har hjulpet dig lidt. Ikke sikkert du vil bruge en af dem jeg har vist.. men kan være jeg har givet dig lidt idéer.
Gode råd