{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Træning af nervøs hest?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, ja som overskriften siger, har jeg en meget nervøs tinker hoppe på 3år. Hvis det blæser og der er en lyd så springer hun til siden og det er jeg lidt nervøs for, da jeg går med begge hestene ned til folden. Den lille på 1 år er ret ligeglad med lyde, men hun bliver også nervø når den store bliver det.. Håber at i har et godt råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af nervøs hest??
  • #1   25. mar 2011 følger med!

  • #2   25. mar 2011 Jeg ville mene, at det handler om tilvænning til tingene hun ikke bryder sig om:)
    Og nogen, som f.eks mine egne to, tager det meste af sådan noget i stiv arm. Når følle på 10 md bare vader over den lyseblå pressening, lader dne ligge på ryggen uden så meget som vippe et øre allerede første dag, så er den nem! smiley

    Så er derr dem, som bruger lang tid på at opbygge en selvtillid, til at de tør være nysgerrige.

    Jeg ville starte med at tilvænne hende til noget let. Noget du nemt kan ligge på, og fjerne igen når hun acceptere:) Her kan man pruge en pisk til start, og er den ikke farlig på fårhånd, så smid lidt plastik på, og lad hende tilvænne. Det opbygger lidt selvtillid og gør, at hun tør konfrontere det hun finder farligt.

    Trænede selæv en pony meget kort, som var bange for rigtig mange ting. Når man egen har været bange, jamen så viste ejg den det bare, og end of story.. Men den her nægtede at nærme sig, fordi den simpelthen ikke havde selvtilliden til at komme nær.. Så selvtilliden skulle opbygges, og der brugte jeg netop pisken til at vise hende, at det ikke var farligt.

    Håber det kunne bruges? smiley


  • #3   25. mar 2011 træn med den store? gå med dem hver for sig til den store er blevet mere selvsikker min erfarring siger jo mere hestene oplever "farlige" ting jo mere rolig bliver den fordi den finder ud af det ikke var så slemt, jeg har redet mange ekstremt nervøse heste og alle de heste jeg har ejet har været nervøse anlagt nogle mere end andre, men min erfaring er bare at træne og lade dem blive bange men bare lade som ingenting eller stoppe dem op, eller blot bare fortsætte og sige tossede hest hvis du reagere gør det kun situationen værre, så hvis det gør dig nervøs bør du ihvertfald gå med dem hver for sig, så du kan koncentrere dig om den nervøse og være opmærksom på den når den bliver bange.

  • #4   25. mar 2011 kort sagt, så skal du vise hende med dit kropsprog at de ting ikke er farlige, og det gør du ved at være rolig og forholde dig roligt!:) lidt alla det sabrina siger.
    lad vær med at vende dig om og se til hende. bare gå videre og lad som ingenting "fortæl" hende at det er okay:)


  • #5   25. mar 2011 Natasia, jeg har prøvet at gå med dem alene, men det gjorde bare tingene meget meget være, hun begyndte at stejle og bukke og bide ud efter mig, hun er lidt mere rolig når den lille også er med smiley

  • #6   25. mar 2011 okay, men lad som ingenting når hun bliver bange også bare gå videre, som andre også har skrevet, jo mere den prøver jo mere selvtillid får den smiley

Kommentér på:
Træning af nervøs hest??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce