{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Stakkels pony !! - billede {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley Nu vil i nok undre jer over hele denne situation, men vil gerne vise jer hvad KORREKT grundtræning og træning fra jorden kan gøre.

Nu har jeg ikke nogen ridehest, men har viget mit hesteliv til jordtræning kun. Jeg brokker mig ikke ! Vito blev engang "tilredet" i longe men gikk slet ikke, så vi stoppede. Han bukkede med rytter og reagerer slet ikke..
Efter det har mine fætre kun redet på ham. (1 og 3 år)

Når. Men det hele stammer tilbage fra en dag vito var RIGTIG vild. Jeg fik lange arme af at gå med ham, ogg ville for sjov sætte mig op på ham så (som er noget der sker et par gange om året. Enhver der kender mig, ved jeg ikke gør dette og tænker på min hest i enhver ting)

NÅR men jeg kom op, og med mundlig komando fik jeg ham i trav, og da han var meget fremaf gående, fik jeg ham pludselig i galop frem af. Kun i cordeo og ikek med noget andet. Det var en fuld galop med ørende fremme, og man sad super godt i den faktisk, og med et "wow" stoppede han bredt op og så skide stolt ud smiley !

Denne scene er gentaget 3-4 gange i al den tid jeg har haft ham på max strækninger af 10 meter. og idag blev det fanget på billede !

http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1108147.jpg?10-04-2011 22:45:58

Normalt ville jeg aldrig vise dette, og slet ikke et sted som HG med de værste hakkerier der er. MEN jeg vil virkelig vise hvad korrekt jordtræning kan gøre! Jeg kan sætte mig op, med mundtlig komando få ham igang og stoppe og det hele kun i cordeo, og han er aldrig blevet trænet fra ryggen smiley Syntees han er SÅ sej ! og på hans ansigstudtryk, ligner han også en der selv syntes han er RET SÅ SEJ ! smiley

SÅ til min tykke pony - TAK fordi du giver mig gnisten til at arbejde videre, og vise jeg faktisk gør noget Korrekt !

http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1108147.jpg?10-04-2011 22:45:58


OG ! lykke - håber det er ok med et ridebillede,, da det er jordarbejdet jeg vil hentyde til i denne tråd smiley

så jeg råder alle til - start fra jorden ! det giver underværker !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels pony !! - billede
  • #1   10. apr 2011 Tommel op! - Og han dør jo altså ikke af det smiley

    Det er utroligt som flere og flere folk er begyndt at hygge sig med jordtræning engang imellem - for det er jo blevet så morderne -

    Men i virkeligheden burde ALLE udelukkende lave jordtræning i starten.

    Jeg har også tit tænkt på rideskoler og sådan - selv helt små børn burde få mere afvide om hvordan hesten tænker og reagere, og at der ligger andet i det end bare ridningen. smiley


  • #3   10. apr 2011 Det ser skønt ud :O) Og smuk pony :O)

  • #4   10. apr 2011 Ham kan du da sagtens ride en gang imellem, uden han tager skade af det. Bare han har musklerne, og du ikke overdriver, og han selv kan lide det. For et par år siden red min veninde meget på hendes Shetter, hun var ca. 1.70, men vejede kun ca. 50 kg. og ponyen er lige 1 m. Han elskede (og gør det stadig) at komme på tur med hende på ryggen, og den lille lort kan sq holde til meget! Han kunne uden problemer holde trit med min Islænder i galop, nu kniber det, fordi han er ude af kondi, men da han var i træning til det, der kunne hun ride ham, næsten lige så meget, som hun rider hendes nuværende (og noget større) pony. Det har han absolut ingen skade taget af. Tværtimod. Man skal bare huske at lytte til ponyen. smiley
    Nå, det var lige et lille sidespor, mest for at fortælle, at der altså ikke er nogen grund til, at pakke de små ind i vat, bare fordi de er små, som mange tror. smiley

    Men synes det er super godt gået, og man kan jo tydeligt se, at han nyder det!
    Så ja, man kommer helt klart rigtig langt, med den rette form for træning fra jorden. smiley


  • #5   10. apr 2011 Fordi der er stakkels pony er at en shetlænder ikke burde rides af min str. Det burde alle vide smiley Hans ryg kan ikke klare regelmæssig ridning af min str uden han får rygskader. Men en tur som denne - nej der sker ingen skade smiley ellers gjorder jeg det ikke . Min hest fysik er meget vigtig for mig, og derfor ved jeg også han er fået bygget en meget bedre overlinje.

    Tak skal du have sofie smiley Jeg syntes mange burde træne meget mere jorstræning i "tilridningen" og meget mindre for ryggen smiley det gavner sindsygt meget ! Men sjovt du nævner det, for jeg står og overvejer dyrepasser uddannelse (da min uddannelse jeg søgte ind på ikke åbner, og nu står med minimale muligheder.. skønt! ) og der havde jeg faktisk overvejer at få job på en rideskole, men for at lærer børnene grundridningen, for da jeg selv red på rideskole lærte man ikke andet end at losse til hesten... Så ja smiley helt klart

    Vito har haft rytter på i longe jo, men jeg stopper det da han ikke fattede en skid. Han lagde ører under hele turen og bukkede. Så han nåede ike at lærer noget. Jeg har før prøvede og sætte mig op hvor han bed efter mine ben og nægtede at gå smiley (for 2 år siden) så det er tydeligt hvor dårligt proces det var, og han forstod slet ikke hvad det rytter noget var


  • #7   10. apr 2011 Det lyder da som en fed idé, men tror du at der er nogen alm. rideskoler der vil bruge penge på at have sådan en ansat? Jeg er desværre bange for det ikke er tilfældet mange steder /; Men det er en god idé!

  • #8   10. apr 2011 det prøvede han en gang ja smiley men det man ikke ser på videoen, er så hvor galt det gik smiley

    tjoh det tror jeg smiley det vil jo være fra ryggen - hvor de lærer at bruge ben og sæde i stedet for tøjle smiley ligesom i akademisk smiley


  • #9   10. apr 2011 Ja okay smiley - Held og lykke med det, jeg synes i hvert fald det er en super idé. Mange små tøser har fra starten fået en masse ting afvide, som bare har svært ved at komme ud igen - ikke altid lige fornuftige ting smiley

  • #10   10. apr 2011 ja... LETS HOPE smiley håber på jeg kan finde en rideskole som praktik.. Hm xD man har lov til at drømme

  • #11   10. apr 2011 Det har man - og du skal holde fast i dine drømme smiley

  • #13   11. apr 2011 det ser skønt ud smiley
    flot pony smiley


  • #14   11. apr 2011 Dejligt billede:)
    Selvfølgelig er du for stor, og bør ikke ride ham for ofte, men en tur på ryggen af dne bette smukke dreng i ny og næ skader ham ikke;)

    Er enig i det med jordtræning, og noget i den stil er mit mål med min egen problemhest! smiley

    Lækkert arbejde!! smiley


  • #15   11. apr 2011 Hold op, hvor er han bare charmerende at se på! smiley
    godt gået..


  • #16   11. apr 2011 takker alle sammen smiley dejlig med så positiv Hg!

    og mahtilde kan nu blære sig med hun har set det LIVE xD


  • #17   12. apr 2011 Ja nu er jeg sgu nok negativ haha, men jeg tror at man skal passe på at folk ikke misforstår den slags.. For som du selv skriver, så er det på ingen måde ok at ride en shetlænder, når man er alt for stor, i ret lang tid af gangen. Folk læser ikke altid al teksten i et forum. Og det er faktisk en af mine kæpheste, at folk rider rundt på ponyer, som er alt alt for små, fordi de har den holdning at heste er jo stærke og kan holde til aallltttt... eller noget.

    Og du har jo fat i noget af det rigtigt med ham den bette Vito, så derfor ville det være ærgerligt, hvis folk misforstår billedet som at du synes det er helt fint at folk rider shettere.
    For den slags sker alt andet lige ofte og ikke alle har så fornuftig en grænse som dig. For kan ponyen gå 10 meter, så synes nogle folk måske lige at den da også kan gå 500 meter og så kan den da også godt lige gå 2 km osv.


  • #18   13. apr 2011 Jamen jeg forstår dig sagtens smiley og jeg plejer altid meget tydelig at understrege når folk siger han "sagtens" kan bære mig og han er jo "stærk" smiley for jeg er selv meget imod ridning på shetlænder (nu kalder jeg ikke mit lille "show" for ridning som sådan) da deres ryg ikke er bygget til det smiley Men nu har vito bygget en meget stærk overlinje og kan derfor sagtens gøre dette uden ryggen falder ned og skader ham smiley

  • #20   13. apr 2011 Skønt billede smiley
    Jeg tror der kommer større fokus på jordtræning, også på rideskoler.
    Fx i Bjergby-rideklub.dk hvor jeg sidder i bestyrelsen har vi pt et opslag på tavlen om at vi tilbyder et hold, når der er nok tilmeldte, og det er efter ønske fra "brugere"
    Problemet er så bare at folk syntes det ikke er så brugbart eller relevant, når det ikke er egen hest. De syntes det er meget at betale for at gå til et hold i groundwork med en skolehest smiley så det er indtil nu kun folk med egen hest som er tilmeldt....jeg er en af dem, og håber snart vores hold kommer igang smiley


  • #21   13. apr 2011 Det lyder super godt Pernille!

  • #22   13. apr 2011 jeg tror heller ikke groundwork på rideskoler er optimalt og derfor jeg også kun vil undervise fra ryggen hvis det er smiley Hvis de vil ride, skal det være med sympati og så har jeg bare reglen "kun erfarne rytter burde ride med bid, men erfarne rytter burde være gode nok til at ride uden"

  • #23   14. apr 2011 ja den har jeg hørt før, den er meget sød, men hvordan kommer man så lige derhen?
    Hvad nu hvis man er uerfaren rytter, gerne vil være bidløs, men oplever at det kræver kraftigere signaler og noget slåssen, er det så ikke fint at kunne forfine sine signaler med et bid?
    Der vil du nok mene at man mangler at lære hesten noget styring fra jorden af først så, men hvordan og hvad ???
    smiley smiley


  • #24   14. apr 2011 Den der bid/bidløs tring blander jeg mig ikke i, men ang. jordtræning på rideskole kan jeg godt;)

    Jeg har selv haft min stående på en rideskole, hvor jeg 'underviste' en slat af privatrytterne i noget groundwork, men hver hest er utrolig individuel, så tror aldrig det vil blive helt optimalt på en rideksole med så mange forskellige ryttere, der skal træne med signalerne. Det er det samme fra ryggen, hvor jeg i princippet finder mange rideskoleheste forvirrede.
    Men jeg syntes man skal så vidt muligt undervise i hestens anatomi og hesten psyke og noget at tænke på.
    syntes alt for tit jeg hører den der: "Han er bare fræk, så han skal bare sættes på plads!" Den kan jeg slet slet slet ikke forholde mig til.
    Det syntes ejg selv elevryttere burde lære, at sådan hænger det ikke helt sammen.


  • #25   14. apr 2011 jamen hvis man vil du kan man smiley
    Man kan enten selv ride hestene først og være sikker på de reagerer for de rigtige signaler


  • #26   14. apr 2011 Jeg prøver at simplicere mit spørgsmål:
    hvilke signaler ville du indlære fra jorden før du gav dig til at ride? OG hvordan ville du indlære dem smiley

    Hvis det er okay jeg drejer tråden lidt smiley


Kommentér på:
Stakkels pony !! - billede

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce