{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Foder til Cushingshest {{forumTopicSubject}}

Hej

Min dejlige hoppe Dialekt har cushings. Hun tager derfor ikke på og jeg overfodre hende i øjeblikket for at hun ikke skal tabe sig igen.

Normalt fodre jeg udelukkende med roebiller, salviamin grøn og er der behov for det Linamix (og hø ad libitum). Men Dialekt får nu:

Horsespeed
Koldpresset rapsolie
Linamix
Roepiller
Lucerne
Salviamin grøn

og hun får meget af det - vitaminerne har jeg ikke sat op, men alt det andet er efterhånden dobbelt af hvad hun plejer/bør få - ikke kun en gang om dagen, men 3 gange.

Hun er i øjeblikket gennem div. blodprøver og gødningsprøver samt tandraspninger mv. for at se hvordan vi kan bedre hendes tilstand - men indtil vi har fået svar på HVAD der gør at hun har tarmskade, HVAD der gør at hun har en forhøjet muskelværdi på trods af stilstand i 3år osv. skal jeg finde en måde at fodre hende korrekt på.

Jeg spørger jer til råds nu, for at vide mere om det og så vil jeg forsøge at få fat i den foderekspert min veninde har brugt.

Så spørgsmålet: Hvordan skal hun fodres og med hvad?

Hun er en ca. 600kg+ tung Dansk Varmblod, som ikke bliver brugt til noget, hun står ude hele sommeren og meget ude om vinteren også. Hun går på sparsomt græs, men får hø og halm ad libitum.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Cushingshest
Kommentér på:
Foder til Cushingshest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce