{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Hovbylder {{forumTopicSubject}}

Er der nogen er jer der har erfarringer med hovbylder??

jeg har en hest som er stok halt af en hovbyld.. Hun fik hul på bylden i torsdags i sidste uge.. og nu er der gået 5 dage med smerte stillende og pencilin - men hun er stadigvæk stok halt.. hun har ingen varme i hoven længere, hvilket er godt selvfølgelig.. Hun går med forbindning på hoven, hvor jeg har pencilin creme i det lille hul, massere af vat og gaffa tape på.. Hun fik ligeledes taget hendes sko af i torsdags.. Og hun halter bare sååå meget i skridten. og har så ondt af hende!

håber der kommer nogle svar.. Der kan opmunter lidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovbylder
  • #2   27. sep 2011 ja, hun har oss ondt af sig selv. Tror måske også hun pyller lidt.. Men det piner mig at hun har ondt..

  • #3   27. sep 2011 Det kan tage lang tid, før de er helt klar. Om en uges tid tror jeg at det kan være en ide at få smeden til at kigge på hende igen.

    Altså når bylden er der, skal der jo hul på for at smerten letter, men når så man har lavet hul(ler) i sålen og snasket evt er kommet ud gennem kronranden er det bare ømt.

    Den ene af mine heste havde også en enorm hovbyld her i sommers og han blev faktisk først haltfri da han fik sko på igen. Sålen var så hullet og det ene hul var så tæt på tåen at det gjorde smadder ondt så snart han kom i nærheden af en sten.


  • #4   27. sep 2011 okay, ja jeg skal også have smed på tirsdag (ny sko på igen) og dyrlæge mandag - men har bare ondt af min pige! og ja har hørt det tager lang tid.

    men ved hun nok skal blive klar igen, men synes bare det er en lang vente tid!


  • #5   28. sep 2011 Ja det er lang tid og det er SÅ træls at se sin hest have ondt, men så længe du giver hende smertestillende, må du nok trøste dig med at det ville gøre endnu mere ondt hvis hun var en vildhest i bjergene et eller andet sted.

  • #6   28. sep 2011 ja det har du bestemt ret i smiley - havde en lille positiv ting idag, da jeg ska have hende ind og bade.. hun plejer normalt og gå når jeg kommer op på folden til hende, fordi hun ikke "gider" fanges. men overgir sig altid, det har hun ikke gjort de sidste 14 dage, hun halter satdigvæk - men idag var også første gang at hullet var helt tørt og rent da jeg lagde vat og flexbandage på smiley så krydser finger for hun snart er klar igen smiley

Kommentér på:
Hovbylder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce