{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

God kapsun {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg er nyopstartet i det akademiske og indtil videre har min træning fra jorden foregået i en ganske almindelige grime.

Jeg ville rigtig gerne have en kapsun til mit videre arbejde, men synes det er rigtigt svært at vælge da jeg ikke rigtig har forstand på dem. Jeg vil gerne have en som både kan bruges til longering og jordarbejde, men som også kan bruges til ridning senere hen.

Jeg synes mange af dem jeg har fundet i diverse butikker virker meget store, voldsomme og tunge, og min hoppe er meget følsom overfor sådan noget.

Så, hvilken kapsun vil i anbefale mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God kapsun
  • #3   13. nov 2011 Ja, det er jo netop sådan nogle jeg er på jagt efter! Vil på jagt efter en brugt - ellers skal der lige bruges lidt tid på at spare op smiley

• #5   13. nov 2011 Jeg stod med sådan en igår og var lige på vippen med om jeg synes den var lidt for voldsom eller om den var fin!

Må indrømme at jeg efter at have set og sammenlignet priser godt kunne være tilbøjelig til evt. at starte med den og så kan man jo se om den er god, ellers kunne man ønske sig en på sigt.

• #7   13. nov 2011 Ihh hvor dejligt med endnu en akademisk ekvipage:)

Når du skal finde en kapsun, så tjek lige om der er en "støtterem", som kan spændes om kæben. Den sørger for at hele molevitten ikke drejer og evt. irritere hestens udvendige øje, når man longere.
    Jo-po.dk har også nogle til rimelige billige priser.

• #8   13. nov 2011 http://www.klassisk-dressur.dk/Kapsuner/tabid/17843/language/en-US/Default.aspx

Den øverste

Har brugt min dagligt i 2½ år uden tegn på slid

• #9   13. nov 2011 Hvis man kigger på Ange's link, er der så nogen, der kender forskel på indvirkningen fra den øverste(med kæde) og den anden øverste(uden kæde)?
    Kapsunens effekt (så vidt jeg husker), skulle både være signalerne hen over næsen, men også at den var bedre til at trykfordele hele vejen langs hovedet og op til nakken.. er det påvirket af kæden? eller får man det også med den uden kæde? Og er der nogen som ved, om ringene i den ude kæde kan "mærkes" gennem læderet på næsebåndet?

• #10   13. nov 2011 Christina

Man skal hive helt usandsynlig meget for at hesten mærker det i nakken - nok til at hesten får blodtud

• #11   13. nov 2011 Jeg mindes bare at Malene der for nogle år siden sagde, at det gode ved kapsunen var både et mere præcist tryk over næsen, men også op langs hovedet og mere præcist ramme i nakken for eftergivenhed. Men jeg husker måske forkert, det er trods alt mange år siden smiley

• #12   13. nov 2011 Christina

Én ting er hvad folk siger, en hel anden ting er hvad der sker i praksis.
    Når jeg tager i kapsunen så kommer der et tryk på næseryggen, hiver man yderligere til hvor biceps virkelig skal arbejde så trykkes kapsunen så hårdt ned at den til sidst hiver i ringene på siden hvor kapsunen er fæstet til = tryk i nakken.

Med andre ord: Tryk i nakken = blodtud

• #13   13. nov 2011 undskyld triceps :b

• #14   13. nov 2011 Oki, så piller jeg det i mig igen. Omformulering;
    Er der nogen som kender forskellen på de to nævnte kapsuners indvirkning på hesten, ligegyldig hvad indvirkningen er ? ;P .. og kan man mærke trykket fra ringene gennem læderet?

• #15   13. nov 2011 Christina

Jeg har prøvet at arbejde med begge typer kapsuner.. og den uden kæde var lige ved at sætte ild i mig. "usamarbejdsvillig" kapsun smiley den med kæden former sig jo hele tiden... men den uden.. åååh!

Det er nok mere et spørgsmål om 1 hestens uddannelse 2. hestens personlighed
    Nogle heste kan ikke fordrage kapsunen med kæde, og når hesten engang kan galoppiruetter mm. så har den ikke behov for kæde kapsunen da den allerede kan det hele for sæddet og måske kun lige skal have en "lille bemærkning" (kapsunen uden kæde) for at få stilling på plads

• #16   14. nov 2011 Ok, tak Ange smiley

Hvis der er andre som har afprøvet begge, så skriv gerne jeres oplevelser smiley

• #17   15. nov 2011 Tak for alle jeres bud smiley Tror hellere jeg må spare lidt sammen og så få købt en af dem jeg tror der passer bedst til min hypper smiley

Kommentér på:
God kapsun

Annonce