{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Umulig når han keder sig? {{forumTopicSubject}}

Tænker bare om der er andre som oplever det samme? smiley

Min dejlige unghest på 4 1/2 år, fylder 5 til sommer, blev sidste år redet regelmæssigt i 4-5 måneder, og regelmæssigt er 3-5 gange om ugen, var lidt forskelligt smiley
Og han er såå dygtig, tager det hele i stiv arm, og der har aldrig været noget ballade med ham.
MEN...
Hvis han ikke bliver redet regelmæssigt, f.eks. de sidste 2 måneder har han været redet 1 gang om ugen, af min veninde, (da jeg ikke har kunnet ride pga. operation) ikke noget hårdt, bare lige for at holde det ved lige. Selv da han havde stået en hel måned og en uge uden at blive redet var han nem og dejlig første gang hun hoppede op, og hun havde aldrig redet ham før. Der var simpelthen ingen problemer! smiley
Men i stalden er han ved at blive en plage. Han vil hverken det ene eller det andet. Han nægter at gå ud af sin boks, han nægter at stå stille og pænt som han plejer osv osv. Generelt bare træls. Men fandt ud af sidste år, at han var sådan indtil han blev redet regelmæssigt?
Så er det jeg tænker, at det måske kan være fordi han keder sig, at han bliver sådan?
Fordi lige så snart han får noget at lave, altså redet de der 3-5 gange om ugen, så er han såå nem og medgørlig?

Er der andre der oplever dette med jeres egne heste? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Umulig når han keder sig?
  • #1   11. feb 2012 Jeps - jeg har en KROP umulig hest på præcis samme alder. MEGA stædig. gider konsekvent ikke gå ud af boksen, bakker i kæderne, vil ikke løfte hovede, ser sur og tvær ud (han har sparker efter andre heste TO gange på staldgangen nu), hvilket han aldrig har gjort før. Når jeg longerer ham spasser han helt ud, hopper rundt, bukker og løber nærmest fra mig.

Jeg er sikker på at det både er alderen og vejret . (mine har ikke kune løbe på foldene pga. knolder. :S Så de har enormt meget overskud og krudt i røven til at lave ballade og være på tværs.

det eneste der er at gøre er at tage din hest med ud / ind i ridehus hver dag næsten. Lav noget forskelligt, (longer, gå rundt med den, rid, løsspring) Så den får brugt sig og ikke keder sig :d

Nadia

Kommentér på:
Umulig når han keder sig?

Annonce