{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

halv umulig unghest.. {{forumTopicSubject}}

okay, måske er han ikke så umulig igen smiley
men jeg står med en unghest på 3, han bliver 4 til april. Han kan sagtens gå med rytter på og var ved berider i sommers. Han går afslappet og ned i holding. Berideren fortalte os at han havde været meget til besvær men hun havde ham, altså at han stejlede, bakkede og nægtede at gå. vi fik ham så hjem ved slut juli - starten af august, og han fik lov til at gå og spise (da han var blevet meget tynd ved berideren) og hygge sig på folden. omkring september begyndte vi at træne med ham igen. Han tog det hele så pænt og kunne gå alene, ingen unoder overhovedet. Men efterhånden begyndte fanden at tage ved ham, han begyndte at stejle og stejle ind til han stod foran stalden, hvis man prøvede at få ham forbi stalden gjorde han det bare igen. vi har prøvet med ny sadel, da han jo havde fået flere muskler over ryggen, så den vi havde til ham blev for smal. vi har givet ham voksepauser, og det lader ikke til at han har rygproblemer.. det blev så slemt at han ikke ville gå ud af staldporten før han begyndte at stejle. Han har stejlet mig af en gang og to gange har han rykket sig løs fra mig, både på vejen og i hallen.. han kan IKKE gå nogen steder væk fra stalden uden en anden hest.. men hvis der er en anden med, laver han ingen ting, han går som han gjorde før alle problemerne kom.
er der noget jeg kan gøre? vi har prøvet at lokke ham over i vores egen hal med godbider, så han får en godbid når han har taget nogle skridt ud fra stalden, men det dur ikke.
er han måske bare for meget flokstyret endnu eller?

håber i måske kan give mig et godt svar på hvorfor han muligvis gør som han gør, eller om vi bare skal blive ved med at træne på det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halv umulig unghest..
Kommentér på:
halv umulig unghest..

Annonce