{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken sadel
  • #1   2. maj 2012 kig min sadel, den er fantastisk smiley Prisen kan forhandles smiley

• #2   2. maj 2012 ph ved jeg mange er glade for´, men er lidt dyr. Jeg har haft meget glæde af min spalding men den er også ret dyr

• #3   2. maj 2012 Top-reiter sadler er gode!! smiley

• #4   2. maj 2012 Sensation - Best buy ever....
    Fantastisk sadel, både til min hest og min rumpe. smiley

• #7   2. maj 2012 Sella sadlen! Den sidder perfekt på hesten, og du sidder mere end perfekt i den! den er helt klart et kig værd;)

• #8   2. maj 2012 Karlslunds kontaktsadle,
    Kender mange som er rigtig glade for den som tursadle.

• #9   2. maj 2012 Eques Levis er en "storebror" til Sella'en. Dvs. at den minder utroligt meget om Eques Sella, bortset fra at Levis er nyere og forbedret på nogle punkter smiley

Jeg regner selv med at købe en Eques Levis når jeg har solgt min bomløse Sensation Harmony, som også er en helt fantastisk sadel.

• #10   2. maj 2012 jeg ville helt klart købe en hrimnir, de er super gode, jeg skal selv have hrimnir pro, det som der er med hrimnir er at de som nogle af de eneste løfter sadlen fortil sådan at hesten får rig skulder frihed uden det er nødvendigt at lægge sadlen for langt tilbage, som vi jo desværre ser hos islænderryttere, udover det er det muligt at skift kopjern, og det er super nemt. lige nu har jeg topreiter z som også er god fordi du "mærker hesten" dva. du sidder tæt på hesten, men der er ikke ret meget støtte i z. hvis du vil have en lidt dyrer sadel, vil jeg anbefale hilbar royal delight, men der er meget støtte i. Har også hørt topreiter start skulle være fantastisk, og til en forladelig pris ;-D

• #11   2. maj 2012 Jeg bruger selv Hilbar royal delight, og den elsker jeg! Før den havde jeg en globus gloí, men der er sædet hårdere, så den får man ondt af hvis det er til lange ture.

Jeg har hørt dårligt om topreiter og karlslund sadler, og kender folk som har haft dårlig eoplevelser med dem.
    Jeg er selv vild med eques sella som min veninde lige har købt, den er ikke ligeså "stor og voldsom" i støtten som på min hilbar, der er mere frihed, men stadig god støtte smiley

• #12   2. maj 2012 Caroline: jeg har desværre også hørt noget skidt om topreiter ;-/

• #14   3. maj 2012 Jeg er blevet helt solgt til Harry Dabbs. Det er så hjernedødt flot håndværk de har lavet på min Jaguar sadel (dem laver de også) at den sandsynligvis vil holde længere end jeg gør.

Det her er basismodellen. Den har jeg også prøvet, og den ville jeg stærkt overveje hvis jeg ikke lige fik skræddersyet min egen. HD er gode til at lave relativt store sadler, som alligevel er enormt korte.

(link fjernet)

Dennis Hedebo er også ved at få designet en sadel gennem Hilton - den er også lækker (af det jeg har set indtil videre, men den er vist ikke færdig). Den er lidt speciel at se på, men for dælen da, kvalien er helt i top, og det ser ud til at folk sidder godt i den (den jeg prøvede var desværre for lille til min store mås).

Så har jeg også en TopReiter JR Special og en PH. TR er i fed kvali, med hårdfør læder, men jeg har en ældre model, som desværre er ret tung. De nye er lettere.

Den jeg har er desværre for bred til begge mine heste, så den glider meget frem (vi bruger ekstra underlag til at fylde ud ved skuldrene på min vallak, og hoppen har sin egen sadel), MEN man sidder også godt i den hvis man kan lide et lidt "tungere" sæde. Den føles noget mere tur-agtig end de andre.... Jeg mener dog at vi kan sende den ind og få et smallere kopfjern i - det skal jeg lige have set på.

PH'en sidder jeg som støbt i. Den holder godt på min bagdel, og den er smal i taljen, så man føler at man kommer helt rundt om hesten. Den model jeg har tror jeg egentligt er en herresadel, netop fordi den er så smal.. Og den er på papiret for lille (16,5", hvor jeg ligger imellem 16,5" og 17"), men den er lidt høj bagtil, så jeg føler virkeligt at jeg "bare" sidder godt fast. Det er en god tømmermandssadel... Man skal ikke tænke så meget over hvad man laver, for man falder ikke ud.

Det eneste minus jeg kan komme på er at den meget hurtigt ser slidt ud. Jeg har 3 sadler og PH'en er den eneste der skal pudses HVER gang jeg bruger den for at se pæn ud. Men, det er så nok også en gammel model jeg har fat i - den er købt brugt til næsten ingen penge.

• #16   3. maj 2012 Diddi special eller topreiter, jeg har selv en diddi special, først troede jeg at den var special syet til hesten, men det er bare dens navn, nogle kalder dem bare en diddi sadel smiley

• #18   5. maj 2012 Har også hørt meget dårligt om Topreiter og Karlslund.
    Ville personligt ALDRIG investere i en sadel af disse mærker.

• #19   6. maj 2012 Altså jeg er skovtursrytter og der ville jeg anbefale en med et meget åbent sæde, så du ikke sidder og bliver klemt sammen i flere timer eller hvor lang den sædvanelige rute hen ad skovstien, men i hvert fald så er eqess sadlerne meget åbne og rigtige gode at sidde i. Mig og min mors hest er nogenlunde end i rygfaconen og vi er derfor ved at købeto eqess sadler. Vi havde sadlmager i dag såååå og dem vi købte var to eqess sella soft, med et temmelig åbent sæde men samtidig masser støtte, da den kun er 16,5 synes jeg den gav meget godt støtte

• #20   8. maj 2012 Jeg vil helt klart anbefale en PH-sadel (:
    http://www.jimssadelmageri.com/

• #21   8. maj 2012 Jeg har en draupnir som jeg er virkelig glad for! smiley

Kommentér på:
Hvilken sadel

Annonce