{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Hvorfor Bidløst? {{forumTopicSubject}}

ja det kan godt være mange af jer syntes det er en latterlig holdning jeg har osv. men ja.. (;

jeg har undret mig meget over hvor populært det er blevet at ride bidløst og uden noget udstyr hvilket jeg vil kalde at 'strippe' hesten, på rigtig mange heste profiler herinde har jeg set nervøse heste ogforvirret heste blive redet kun i hansrem og det er resultatet i at hesten måske ikke var klar til det eller er arbejdet nok med til at blive redet kun i halsrem.
eller nogen der går ud og betaler i dyredomme for at skaffe sig et bidløst hovedtøj før hesten har lært at blive styret med ben og vægt eller at den normalt bliver redet udelukket for tøjlen og så også bliver det i ex. en hackamore eller sidepull og det kan jo give nogle skrækelige resultater..

men jeg har lige 1 spørgsmål til jer (;

1. hvorfor har du valgt at ride bidløst?

jeg har også valgt at svare på mit eget spørgsmål da jeg rider bidløst på min ene hest.

grunden er:
maja kan ikke lide at have bid i munden og det resultere i at hun spænder op, ryster, prøver at flygte, lukker ned for signaler og uridelig derfor har jeg valgt at ride hende bidløst fordi at det slapper hun af med og da jeg ikke har i sinde at bruge hende til stævner osv. syntes jeg at det
er bedst for hende at være bidløs.

håber i ghider svare mig da det faktisk er et spørgsmål der plager mig lidt xD

mvh; mette smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor Bidløst?
  • #1   17. maj 2012 ja det er rigtigt, jeg er enlig også gladest for at ride bidløst men hvis hesten ikke er klar til det nytter det jo intet.

men det er godt hvis dine heste fungere på det smiley

haha ja det ville være dumt at bruge mange penge på det hvis det er bedst uden for dine heste (;

• #2   17. maj 2012 ja det er rigtigt, men man skal jo aaaaltid tænke om hesten nu er klar til at ''udvide horisonten'' xD

• #3   17. maj 2012 Jeg rider bidløst, fordi jeg ikke bryder mig om bidet.. Synes ikke det er nødvendigt smiley

• #4   17. maj 2012 nina: hmm okay, men hvad er det ved biddet? og du kan vel stadig godt lide folk selvom de rider med bid eller hvordan? (;

• #6   17. maj 2012 Selvfølgelig kan jeg lide folk der rider med bid! Jeg vil bare ikke putte det i munden på min egen hest. Hvad andre folk vælger kan jeg jo ikke gøre noget ved. Accepterer deres valg fuldt ud smiley

Men jeg blev bl.a. lidt skræmt efter at have læst dette: http://www.naturhov.dk/ - du skal gå ind under 'bidløs ridning'

• #7   17. maj 2012 sandie; det er super med folk som dig der virkelig sætter sig ind i tingene! :D!!

nina: nej det siger jeg bestemt heller ikke du ikke kan (; men der er mange bidløse ryttere der nærmest har en 'fobi' for bid ryttere og ligemeget hvordan og hvorledes kommer de altid op at skændes...

hmm jeg glugger liige linket (;

• #8   17. maj 2012 Ja, I know, men det kan jeg heller ikke se meningen i smiley Det er jo personens eget valg smiley

Okay smiley

• #10   17. maj 2012 sandie; ja altså folk der normalt rider med bid og hesten reagere super godt på det og det går super godt pludselig fra den ene dag til den anden bare skifter fra bid til bidløst og hesten så er forvirret og bange for den har aldrig prøvet det før? og det så ender galt at hesten bliver nervøs og ja ikke vil lytte og rytteren bliver sur fordi at hesten reagerede så godt på biddet og hvorfor den så ikke gjorde det på biddet og rytteren så begynder at hive og flå i hestens hoved fpr at stoppe den eller få den til at sænke tempoet det er jo frygteligt!.. og det gør jeg mere skade end gavn...

• #11   17. maj 2012 Jeg er enig... Hvis man skal skifte, vil jeg mene at man skal starte på jorden og derefter skridt på en bane smiley

• #13   17. maj 2012 Fuldstændig enig Sandie!! smiley

• #14   17. maj 2012 sandie kunne næsten ikke have sagt det bedre selv!"

• #17   17. maj 2012 puuha en lang forklaring xD

ja men jeg må give dig ret, men når jeg har set visse ting ske med mine egne øjne om hvordan unge piger der vil efterligne folk der er bidløse bare sidde og rive i hovedet på en hest og sige at det går hesten rolig osv. det er der der bekymre mig, at så mange vælger bidløs uden faktisk at vide at det KAN være værre end biddet hvis de bruger det forkert og det syntes jeg er synd..

men det som du siger der er virkelig godt! man burde have en rideskole udelukkende med bidløse rideskole heste så nybegyndere og børn ikke ville opåføre hesten den smærte de gør.. (;

• #21   17. maj 2012 uuh ja jeg har haft samme tanke mange gange! men ja det kræver virkelig en guldske et vist sted, det vil sige det sted jeg er højest når jeg plukker jordbær xD
    bare at undervise børn i at være blide ved hesten og ride med ben og vægt i stedet for med tøjle og smærte.. uuh.. det ville være skønt!

jeg elsker virkelig at undervise andre, desværre bliver det bare ikke rigtigt til så meget..

• #24   17. maj 2012 altså jeg bor langt ude på landet og den ene af mine heste er meget nervøst anlagt og kan kun rides af mig, og den anden er ikke tilredet så det kræver jo at eleven selv har egen hest eller part osv. og det er ikke så nemt at komme i kontakt med de piger der gerne vil lære så vel som drenge da der er en 'rideskole'/stutteri en lille kilomet væk fra hvor jeg bor og der går de fleste jo );

• #26   17. maj 2012 ja, det sku dejligt smiley

• #28   17. maj 2012 Jeg startede med at ride bidløst på min pony, da han ikke ville bære det og han viste ubehag.. Siden da har jeg kun fået mere viden om biddet's virkning og det er jo helt forfærdeligt! Det ødelægger munden fuldstændigt! - http://www.youtube.com/watch?v=Y3XWMMSSv60
    Og hvorfor bruge bid, når man kan få hesten til at gå perfekt dressur uden? Det kommer jo ikke an på biddet, det er sædet og stemmen man styre hestens med!

• #31   17. maj 2012 Luna: Det må du selv om hvad du tror, men ved du hvad? Jeg kan linke dig til flere tusinde billeder hvor hesten render rundt med åben mund og tungen ude ! Jeg kan fortælle dig om flere ryttere der rider rundt på en totalt forvirret hest som de flår i munden for at få den til at slappe af! De spænder næsebånd så meget ind at man ikke engang kan få en finger imellem! At din hestetandlæge hjælper med at finder perfekte bid, til en hest? hahahahahaha, det er jo da ikke så svært at forstå at hesten har jern i munden og hvordan kan det ikke skade? Jeg har intet i mod bidryttere! Jeg kan faktisk både godt lide western og akademisk dressur, men der er ALT for mange der bruger det helt forkert !

- Vil ikke starte en stor diskussion, det er min mening smiley

• #36   17. maj 2012 Luna: var godt klar over tonen, derfor jeg skrev det der til sidst. jeg er på ingen måde sur eller noget smiley
    Men så er vi vel enige, når det kommer til stykket.. Du har fuldkommen ret i at nogen folk overdriver rigtig meget! Får man kan sagtens ride ordenligt med biddet, jeg forstod bare ud fra det du skrev i første besked at det overhovedet ikke var skadeligt og det er det.. Jeg mente noget andet med western, men det orker jeg ikke lige til at skrive smiley

Miza: nå ok..

- i må have en god aften smiley

• #39   19. maj 2012 Lad os så lige vende den om. Jeg ser millioner af gange!!! forvirret heste over at de bliver straffet over ingenting. mange heste er da heller ikke klar til at få bid i munden. Men åbenbart. Næsten ALLE gør det...
    Hvorfor skal det så pludselig være anderledes med heste uden bid. Hvor det ikke gør ondt på hesten. Om den så er forvirret, det har jeg ikke set. Det er vdel ejerens eget job og problem. Men hun skader den da alligevel ikke, som andre.
    Jeg er 100% bidløs pga at jeg føler det er bedst for hesten og jeg kan tydeligt mærke at min hest ELSKER det (-:

Kommentér på:
Hvorfor Bidløst?

Annonce