{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

hvorfor bidløst? {{forumTopicSubject}}

ja det kan godt være mange af jer syntes det er en latterlig holdning jeg har osv. men ja.. (;

jeg har undret mig meget over hvor populært det er blevet at ride bidløst og uden noget udstyr hvilket jeg vil kalde at 'strippe' hesten, på rigtig mange heste profiler herinde har jeg set nervøse heste ogforvirret heste blive redet kun i hansrem og det er resultatet i at hesten måske ikke var klar til det eller er arbejdet nok med til at blive redet kun i halsrem.
eller nogen der går ud og betaler i dyredomme for at skaffe sig et bidløst hovedtøj før hesten har lært at blive styret med ben og vægt eller at den normalt bliver redet udelukket for tøjlen og så også bliver det i ex. en hackamore eller sidepull og det kan jo give nogle skrækelige resultater..

men jeg har lige 1 spørgsmål til jer (;

1. hvorfor har du valgt at ride bidløst?

jeg har også valgt at svare på mit eget spørgsmål da jeg rider bidløst på min ene hest.

grunden er:
maja kan ikke lide at have bid i munden og det resultere i at hun spænder op, ryster, prøver at flygte, lukker ned for signaler og uridelig derfor har jeg valgt at ride hende bidløst fordi at det slapper hun af med og da jeg ikke har i sinde at bruge hende til stævner osv. syntes jeg at det
er bedst for hende at være bidløs.

håber i ghider svare mig da det faktisk er et spørgsmål der plager mig lidt xD

mvh; mette smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor bidløst?
  • #1   17. maj 2012 Hvorfor jeg har valgt bidløst? smiley

Pga af denne video: http://www.youtube.com/watch?src_vid=0a-aV0Rsxmg&annotation_id=annotation_92114&feature=iv&v=Y3XWMMSSv60

Blandt andet smiley

• #2   17. maj 2012 3-delt bukker så ned over den skarpe knogle i undermunden, hvis du tager for hårdt smiley

Jeg er heller ikke 100% bidløst, da den min nye udlånsponys næseryg er for sart til bidløst smiley

• #3   17. maj 2012 Jeg har valgt bidløs pga. dette spørgsmål <b>Hvorfor bruge et redskab der KAN skade hesten, der KAN forvolde skade, der KAN misbruges når man kan lade være? </b>... Og fordi at jeg gang på gang på gang har undervist og set hvor meget at sådan et bid kan skade en hest både på den ene elelr den anden måde og hvor få ryttere der faktisk kan finde ud af at ride med det. Og med få mener jeg ikke 1 ud af 10 men måske 1 ud af 1000!

Og ja samme video osm linket til tidligere.. http://www.youtube.com/watch?src_vid=0a-aV0Rsxmg&annotation_id=annotation_92114&feature=iv&v=Y3XWMMSSv60

• #4   17. maj 2012 Linette ; jeg kan kun give dig ret! der er så mange der vil efterligne de dygtige bidløse ryttere selvom hesten ikke er klar til det.. det er virkelig ærgeligt!

Day dreamer; det er godt at du faktisk forbereder hesten langsomt på det og ikke som nogle mennesker gør bare fra den ene dag til den anden bare rider i halsrem..

Fiducia; jeg kan derimod ikke se hvorfor du rider bidløst på grund af ja en omgang løgne?

Camilla; jeg vil give dig ret i det du siger med at det kan være et redskab til at skade hesten men derimod vil jeg også sige at nogle heste reagere bedre på biddet og at biddet ikke er hårdere end hånden der er i den anden ende.

• #6   17. maj 2012 stine; det er rigtigt men har dog liiige en lille ting til det du skriver tilsidst (;

den første gang jeg skulle op på ryggen af min tinker hoppe maja havde jeg bid på hende og jeg 'ignorerede' hendes signaler for jeg troede det bare var fordi at hun var fyldt med energi og ja var spændt? men næ nej! jeg kunne godt tro om lige så snart jeg red afsted så 5 minutter senere efter vendte hun om og satte af i fuld og ustyrlig galop og jeg kunne kun med held holde mig på hende også selvom jeg prøvede at dreje hende for at sænke hende eller bremse hende virkede det ikke! og det resulterede i at jeg blev kylet ind i et træ og 2 bøjede ribben.. og nu i mit bidløse hovedtøj kan jeg stoppe hende ved blodt at løfte tøjlen og et lille svagt ryk. (;

• #7   17. maj 2012 Er rimelig enig med dig
    >>|Natural Equitación|<< Mette&HårKlumperne smiley
    Rider oftest min egen med hackamore, da hun er MEGET nemmere at stoppe med den. Hvor jeg med bid skal kæmpe for at stoppe hende, skal der kun et lille bitte 'ryk' til for at hun stopper med hackamore. Havde en veninde der rådede mig til at prøve hackamore, og det gjorde jeg så, og nu rider jeg hende næsten aldrig med andet smiley Det har eller er dog ikke planen at jeg udelukkende vil ride hende med hackamore smiley

• #8   17. maj 2012 linette; det er fuldstendig rigtigt! har jo selv oplevet det :s

maja; tark (;
    ja det er godt at prøve forskellige ting for så at finde det der virker bedst for både rytter og hest (;

• #9   17. maj 2012 Jeg rider delvist bidløst af flere grunde:
    Min hest har ikke plads til et muffebid i munden, som jeg oprindeligt red med, så derfor går hun bidløst. Men det er kun midlertidigt. Nok går hun bedre bidløst end med biddet, men jeg tror det er et spørgsmål om tilvending igen! Jeg har en lille drøm om at hun bliver min stævnehest, og det kan bare ikke lade sig gøre uden bid.
    Desuden synes jeg det er noget opreklameret fis at biddet konsekvent skader hesten, og man kun kan have et godt forhold til sin hest hvis den kan rides med cordeo!

Biddet KAN skade hesten, som nogle har skrevet, men det er altså i meget få tilfælde at det rent faktisk sker!

• #11   18. maj 2012 Its a long way; det er virkelig dejligt at du har fået det til at fungere mellem dig og din hest nu (;
    og ja man skal finde det er bedst for begge parter smiley

• #12   18. maj 2012 "jeg har undret mig meget over hvor populært det er blevet at ride bidløst og uden noget udstyr hvilket jeg vil kalde at 'strippe' hesten, på rigtig mange heste profiler herinde har jeg set nervøse heste ogforvirret heste blive redet kun i hansrem og det er resultatet i at hesten måske ikke var klar til det eller er arbejdet nok med til at blive redet kun i halsrem.
    eller nogen der går ud og betaler i dyredomme for at skaffe sig et bidløst hovedtøj før hesten har lært at blive styret med ben og vægt eller at den normalt bliver redet udelukket for tøjlen og så også bliver det i ex. en hackamore eller sidepull og det kan jo give nogle skrækelige resultater.."

Syntes du har helt ret i det med at mange heste bliver redet med cordeo, hvor at de ikke er klar til det. MEN. Det er jo rytterens egen risiko, og egne holdninger, og ja det er flot.. - For dem hvor at de får det til at fungere..
    Det blander jeg mig ikke i, da jeg enlig bare sidder og glæder mig til at det går op for dem, at de ikke er klar til det, for de gider ikke lytte på dem som siger det..

Dyre domme for et bidløst hovedhøj? :D. Haha det er der også riiigtig mange bidryttere der gør, bare i hovedhøj, eller diverse smarte stævneting, eller småting. Og en ting til. Så dyrt er det altså heller ikke.

Ja, som med bid. Den hårde hånd, kan give rigtig mange dårlige resultater.
    Som et citat så flot siger: "Dem som er dygtige nok til at bruge hjælpetøjler, har ikke brug for dem" Hvis nu man både tænker bid og bidløs.

DOG Syntes jeg at du måske modsiger dig selv tilsidst, Med den hårde hånd, for det sker mindst lige så mange gange inden for bid verdenen.

smiley

Kommentér på:
hvorfor bidløst?

Annonce