{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Analog Pentax Super A {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har netop hentet min mors to gamle spejlrefleks-kameraer, begge to analog. Det ene er Pentax superA og det andet er Pentax ME.
Jeg har nemlig aftalt med en kammerat, at vi skal fremkalde film i min kælder på et tidspunkt!

Men det jeg skriver for er fordi jeg ville høre om der er nogle der kender til disse kameraer og ved om de er noget værd?
Er det noget billigt bras eller er de faktisk nogle udemærkede nogle? Er der et der er bedre end det andet og hvorfor?

Håber nogle har lidt forstand på de analoge og kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analog Pentax Super A
  • #2   19. maj 2012 Puha, det bliver nu altså spændende at skulle fremkalde de billeder så .. Håber virkelig det bliver til noget! Det er bare skide svært når man ikke kan se resultatet før fremkaldelsen! ..

• #3   22. maj 2012 Jeg kender dem desværre ikke, men det lyder da spændende. du må lige vise, hvad du har fået ud af det ;o) Har I forresten selv mørkekammer?

Her er lidt fra mine fototimer i sin tid med spejlrefleks med manuel fokus, manuel indstillinger og fremkaldelse i mørkekammer. (Billederne er dog scannet ind fra sort/hvid negativerne) ;o)

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=126714

(",)

• #4   22. maj 2012 Jeg er lige flyttet til et hus med et toilet i kælderen, som nemt vil kunne mørklægges, så det er planen at lave mørkekammer der smiley Det bliver ret sjovt og spændende, da jeg aldrig før har prøvet at fremkalde billeder selv. Så jeg har fået en kammerat som er ret dygtig, til at komme og hjælpe mig! smiley

Fine billeder du har fået ud af det.. Det må have været meget sjovt at fremkalde selv!

• #5   22. maj 2012 Det lyder spændende. det er ikke så tit at man hører om folk, der går tilbage til det gamle.

Jeg er super glad for det digitale, hvor der jo er et væld af muligheder og man kan se fejlene med det samme og rette dem + eksperimentere uden at det ender med at koste en formue :o)

Men det er nu alligevel sjovt at have prøvet det på gammeldags vis :o)

(",)

• #6   22. maj 2012 Det er mere trygt at tage billeder med det digitale, for der kan man straks se hvad man gør forkert og sådan.. Men glæder mig alligevel til at prøve at fremkalde billeder smiley

Kommentér på:
Analog Pentax Super A

Annonce