{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Equsana eller Alfa-A? (lucerne) {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med disse to produkter? smiley
Synes det er svært at finde nogle varedeklarationer på nettet - så nu vil jeg høre jeres mening istedet - den siger nok lidt mere i sidste ende alligevel smiley

(Ja, jeg får spurgt lidt til noget hestefoder for tiden, men hvis man ikke spørger, så bliver man jo ikke klogere smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Equsana eller Alfa-A? (lucerne)
  • #1   17. aug 2012 alfa a er der rigtig meget smulder i, og min gider i hvert fald ikke æde det. equsana's gold er okay, men den smager heller ikke godt nok efter hendes mening (kræsen), og blenden vil jeg gerne prøve - hun får horselux nu, den med en smule melasse, da hun ellers ikke vil æde lucerne smiley men jeg kan godt acceptere en lille bitte smule melasse, når hun kun får 2 håndfulde om dagen smiley

  • #2   17. aug 2012 Hvorfor er der så mange der nævner det med melasse? Er det ikke fint at bruge, hvis man giver det i små mængder, og hvis hesten godt må tage lidt på i vinterperioden? smiley

  • #3   17. aug 2012 vil hellere bruge olie, når hesten skal tage på smiley og fordi melasse ikke er godt for tænderne, plus hestene ikke har noget at bruge sukker til, udover smagen og så giver det en smule energi - ligesom slik smiley

    derfor vælger langt de fleste at bruge en oliebaseret lucerne, fremfor melassebaseret - jeg forsøgte det samme, men må erkende at min hest altså kun gider det, når det smager lidt sødt smiley så jo, i små mængder sker der intet smiley det er nu også mere mht. dem som hælder melasse over foderet, eller bruger müsli produkter med 20% melasse i eller lign smiley

    kunne selv finde på at give betfor (sukkerroer som ikke er filtreret), selvom der er 20% sukker i, da det er druesukker, og dermed naturligt, og den samme slags som findes i græs smiley men ville stadig ikke give mere end maks 250g om dagen af det smiley og KUN hvis hun virkelig manglede energi smiley


  • #4   17. aug 2012 Altså grunden til de lige var de to typer lucerne jeg kiggede på, var netop fordi det var med langtidsvirkende energi, og også er med olie i smiley
    Han skal kun have et par håndfulde i foderet dagligt, så det ender vel på et sted lige under 200g
    Jeg ved bare ikke hvilket et af de to jeg skal vælge?

    Og tak for udbydelsen smiley


  • #5   17. aug 2012 ville vælge equsana hvis det var mig så smiley og det var så lidt smiley

  • #6   17. aug 2012 Jeg bruger equisanas gold og den er jeg rigtig godt tilfreds med smiley

Kommentér på:
Equsana eller Alfa-A? (lucerne)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce