{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Bagsky pony ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt stødt på et problem, som jeg ikke før har mødt og derfor vil jeg gerne søge hjælp her smiley

Vi har en pony vallak, som er bagsky. Det ber ikke noget vi har prøvet før og vi ved derfor ikke hvad der vil være bedst og nemmest, at gøre for os og for ponyen ?


..I kan evt. se hans profil: Midas Dyrekjaer (På min profil)
Jeg takker på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagsky pony ??
  • #1   25. nov 2012 Det betyder, at han er bange for rytteren.. Og så meget andet bag ham smiley

    Det virker lidt som om han ikke helt kan se hvor man er og hvad man gør bag ham.. Men hans syn er tjekket smiley


  • #3   26. nov 2012 Vi har selv avlet ham, så jeg tænker jo ikke lige over hvornår det er kommet, men vi har opdaget det ved at han er blevet tilredet, men han stadig er bange for rytteren..:o

    Når jeg arbejder med hm snakkker jeg med ham hele tiden, så han ved hvor jeg er og hvad jeg laver.. Det hjælper, hvis jeg fx. vil gå bag om ham, eller rense hans hove. Jeg holder også gerne hånden på ham, når jeg går bag om, så han ved jeg stadig er der og sådan smiley
    Det har hjulpet meget, med hans håndtering, at jeg snakker til ham og det største problem vi har er egentlig, at vi ikke kan få rytter på ham, uden han flipper..


  • #5   26. nov 2012 1) Vi har haft ham i tilridning, hvor vi har besøgt ham jævnligt.. Dem der har tilredet ham begyndte først, at hoppe op på ham efter 2 måneder (Han var der i 4-5 Måneder!!)

    2)Vi kan næsten ikke komme op på ryggen af ham og når vi så kommer op kan vi ikke få ham til at stå stille.. Ved det vi ikke har faciliteter til at ride ham herhjemme overvejer jeg, at få ham op på efterskolen, så jeg kan komme ordentligt igang med ham


  • #6   26. nov 2012 Hvad siger han til at have dækken på?

    Indimellem kan det nemlig godt "lære" dem at slappe af hvis man prøver at give dem dækken på først kun på boks da hvis de ekstrem bagsky og bliver bange for dækkenet og ryger på fold kan de rende igennem hegnet i panik, men når de acceptere dækken kan man forsøge at lukke dem ud med det på så de også kan prøve at løbe med det ..
    Hvordan reagere han på at få spændt gjord har oplevet at de også reagere mere og kan have gjordskræk oveni?

    Hvis han reagere meget på lyde også, så prøv at lave nogle skumgummi propper og give ham i ørerne det kan give en stor hjælp i begyndelsen af tilridningen og så kan man stille og roligt pille dem ud når hesten er begyndt at være frtg med rytteren på ryggen..


  • #7   27. nov 2012 Han siger ikke det store til dækken og heller ikke til sadel. Det er først når vi stiger op problemet kommer smiley

Kommentér på:
Bagsky pony ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce