{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Alders grænse? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer kloge mennesker derude der ved om der er en alders grænse på hvor gammel ens hest skal være før den starter sit første distance ridt?

Har nemlig hørt rygter omkring det og bliver små nervøs for om jeg så kan starte til foråret/sommer på min dreng som er 20 og fylder 21 sidst i April ?

Tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alders grænse?
  • #1   4. jan 2013 så vidt jeg ved er der ingen øvre grænse, bare hesten er sund og rask.

    hesten skal vist nok være min 4 år før den må starte.

    så du behøver ikke bekymre dig for din hests alder, så længe den er i god nok form til at ride den klasse du vil.

    jeg regner selv med at starte et par stævner på min 18 årige hoppe i år smiley



  • #2   4. jan 2013 Så længe den er sund og rask er der ingen øvre aldersgrænse.

    Vi har også haft en 19 årig ponyhoppe med til Vesterhavsridtet, og hun vidste i hvert fald ikke noget om, at hun evt var ved at være for gammel, og barnet har siden ALTID husket handsker på tur;o))


  • #3   5. jan 2013 Som de andre skriver er der ingen øvre grænse for hestens alder, så længe den kan klare den klasse man vil ride.

    Nogle gange kan det være facinerende at læse om nogle af de dygtige heste indenfor distanceridning. http://distanceridning.dk/scores/halloffame/ContikiOX/
    På dette link står der fx "Han er den eneste danske distancehest, som har vundet DM hele 4 gange, vundet 2 stk. 160km klasser, stillet op til DM hele 11 gange, har p.t. rundet 5099 konkurrencekilometer og er stadig på banen, i gang med sin 16. sæson." Det er skrevet i 2009 og omhandler en 25 årig hest.

    Held og lykke med det smiley


  • #4   5. jan 2013 Det er jeg glad for at høre smiley Nu jeg har trænet hele vinteren til det ville det være meget trist at finde ud af smiley
    Så kan jeg godt gå igang med forberedelser og indkøb af udstyr smiley
    Ja har været inde og læse mange af dem det er rigtig flot at se at de kan klare det.
    Min er som sagt 20 men meget frisk på trods af sin alder smiley


  • #5   6. jan 2013 Jeg har selv startet flere gange på min pony. Han er 27 i dag, og det er bestemt ikke 7 år siden han gik sin sidste klasse smiley kan ikke huske det presis, men det er nok en 4-5 år siden..
    Bare hesten er trænet til det, kan de sagtens klare det smiley


Kommentér på:
Alders grænse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce