{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Bedømmelse af huld - 10 mdr. henne. {{forumTopicSubject}}

Et par uger inden jeg fik min hoppe bedækket, havde jeg en osteopat til at tjekke hende. Jeg fik straks at vide, at hun var for fed. Hun havde fedtdepoter steder de ikke burde være, så hun skulle på slankekur. På daværende tidspunkt så hun sådan her ud:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.258790500900147.54139.104103199702212&type=3

Jeg fik så at vide, at det var yderst vigtigt at hun ikke var overvægtig mens hun var drægtig, da den ekstra vægt ville overbelaste hendes ben (hun har stramme kodeled).

Jeg har så gjort hvad jeg kan for først at få hende på slankekur, og derefter holde hende ved rette huld, men hendes fedtdepoter er først rigtig begyndt at forsvinde indenfor de sidste par måneder.

Problemet er, at jeg efterhånden har stirret mig blind på hendes form, og er nervøs for at hun går hen og bliver for tynd.
Hun er ekstremt svær at fodre på, da hun har en grim tendens til at tage på.
Jeg har heldigvis andre øje på hende også, men da det er min første hoppe der er så langt henne i drægtigheden, og jeg selv ser hende hver dag, søger jeg nogle ekstra/friske øjne.

Jeg ved de kommer til at synke lidt sammen jo længere de kommer hen, og jeg tror det er dét der driller mine øjne.
Men hører gerne hvad I synes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedømmelse af huld - 10 mdr. henne.
  • #1   13. maj 2013 Gå ud fra ribbenene, de skal kunne mærkes ved at let tryk, men ikke kunne ses smiley

• #2   13. maj 2013 Det er netop den jeg går efter, jeg har bare stiret mig blind på hende. Ribbenene kan mærkes, men det synes jeg hele tiden de har, selv da hun var for tyk.

• #3   13. maj 2013 Hvis din hest var for tyk før hun blev gravid, så vil min være en overvægtig elefant! Min ligner din som er i fol lige nu, og det er kun hvis hun er nogle lunde i form!..

Men som nævnt så gå ud fra ribbenene smiley

• #5   13. maj 2013 Jeg har hørt at ribbene er en falsk indikator at gå efter..
    Det var ikke denne video jeg egentlig ledte efter, men der forklarer de noget.. Prøv andre videoer af samme navn..
    https://www.youtube.com/watch?v=u9dVeVNtFdQ

• #6   13. maj 2013 Altså, inden jeg havde osteopat på hende, havde jeg dyrlæge og kiropraktor til hende, og ingen af dem sagde at hun var for tyk. Men jeg tror også hendes meget sporty facon gør, at der skal rigtig meget til, før hun ser FOR tyk ud.
    For hun var nemlig for tyk. Jeg mærkede selv fedtdepoterne.

Her er hun i perfekt foderstand (se billede), og her så jeg hende som værende for tynd. Hun var på det tidspunkt på fedekur, fordi hun var skin og ben da jeg fik hende hjem, men jeg fik den bare trukket for længe, og da jeg begyndte at sætte hende ned i foder, ville hun bare slet ikke stoppe med at tage på igen.

<b>Carwani</b>
    Tak, jeg kigger igennem.

profilbillede
  • #7   13. maj 2013 Udfra at se på din hoppe så måtte min godt nok have været fed.. Dyrlægen sagde min hoppe så fin ud så forstår ikke helt det med din hoppe skulle veje for meget!!

Pyha jeg synes det er hårdt at se din hoppe efterhånden.. Min hoppe havde termin få dage efter din men hun smed føllet da det døde i hende pga. snoet navlestreng.. smiley

• #8   13. maj 2013 <b>Hashim al Jamal - Mægler af Skønhed</b>
    Ååh nej, det er jeg virkelig ked af at høre. smiley Jeg frygter virkelig at sådan noget skulle ske. Føllet er begyndt at sparke mindre end han/hun plejer, så når der ingen aktivitet er, bliver jeg vildt nervøs. Igår var én af de dage. Jeg har ikke mærket noget i 3-4 dage, men det sluttede heldigvis af med, at jeg så 3 spark, lige inden vi gik.

Nu er der jo forskel på hestes bygninger, ligesom mennesker. Nogle er spinkelt bygget, og andre har kraftige knogler. Min hoppe er efter denne hingst, og bliver de for tykke, kommer de muligvis bare til at se "almindelige" ud i andres øjne.
    Det var også derfor jeg fedede Pearl sådan op. Jeg havde min gamle hoppes bygning (dyb) i hovedet, da de har ca. samme højde og er samme race - Men jeg lærte af det. Sådan kan man slet ikke tænke.

profilbillede
  • #9   14. maj 2013 Jeg synes også at hun ser ud til at være rigeligt godt i stand i det album du linker til. Men du har ret i at hendes lette bygning skjuler det godt.

Jeg plejer at gå ud fra en kombination af ribben, manke/skulder, kryds, området omkring/over haleroden og så mankammen.

Når nu Pearl ikke er i træning, så skal du nok også regne med at hun ikke har så voldsom muskelsætning og det vil få hende til at se lidt mere "afpillet" ud når hun er i sund foderstand.

Umiddelbart ser hun ok ud på billedet i første indlæg, men et par billeder mere taget forfra og bagfra, hvor man kan se hvordan hun ser ud på krydset og omkring manken og skuldrene, vil gøre det lidt nemmere at vurdere.

• #10   14. maj 2013 https://www.youtube.com/watch?v=Kn1_CChs5dw

Det var det her jeg ledte efter, men om det er bedre end det andet ved jeg ikke.. Det er den samme person der scorer hestene..

• #11   14. maj 2013 Helt uden for emne...men altså, suk, for en hot far din hest har smiley

• #12   25. maj 2013 <b>Nina A .</b>
    Helt enig. Og jeg tror måske også det er dét der er problemet. Hun grænsen fra at se afpillet ud, og så til at være for tyk er ikke ret stor, og samtidig er hun meget svær at fodre på. Jeg regner med at tage flere billeder her en af dagene.

<b>Cawani .</b>
    Mange tak for linket. smiley

<b>Chelina L</b>
    Jeg er helt enig. Han har været på min top 2 af yndlingshingste siden før jeg fik min første hoppe Dixie smiley Han er bare gude smuk.

Kommentér på:
Bedømmelse af huld - 10 mdr. henne.

Annonce