{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Bukker - men KUN på DEN bane! {{forumTopicSubject}}

Jeg har et kæmpe problem med min ellers fantastiske vallak. Han er en drøm at ride på tur, men pga. seperationsangst og manglende folk at ride med kan vi ikke ride turer pt...
Nåh, så er der jo kun banen tilbage - men der er han bare ikke til at styre! Jeg havde ham i træning for et par måneder siden og i det ridehus han blev trænet i der var han en drøm! Men den bane vi har på stedet hvor han står opstaldet nu vil han simpelthen ikke gå på!
Jeg tænker så om det kan være noget med bunden? Banen er en ganske almindelig sand/grus bane, men da han (så vidt jeg kan huske) ikke har haft nogen form for dårlige oplevelser på den bane kan jeg ikke se hvad der ellers kunne være er galt??
- Og ja han er tjekket af kiropraktor, dyrlæge, massør osv. - han fejler intet! Og ellers havde han nok også vist det i ridehus og på tur.
Nogen idéer til hvad problemet kan være?
Jeg står i en situation hvor jeg overhovedet ikke kan ride ham, og det er jo lidt træls..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukker - men KUN på DEN bane!
  • #1   22. maj 2013 * Beklager manglen af kommaer * smiley

• #2   22. maj 2013 Hvordan er han hvis du trækker ham på den bane eller loncer ham???
    Har han gjort det hele tiden eller er det bare kommet??
    Gør han det kun når han er alene eller er det et fedt??

• #3   22. maj 2013 Han gør det samme under longering og hvis jeg trækker - igen kun på banen. Der har altid været lidt, men nogle dage er værre end andre. Og han gør det uanset om han er alene eller ej.

• #5   23. maj 2013 Min pony er heller ikke så glad for at være på den dressurbane vi har. Hendes problem er, at der er åbne marker rundt om og intet hegn. Det kunne måske gøre at hun føler sig utryg.
    Så måske skal du bare vende ham til banen? Starte langsomt med bare at trække hen til banen ( og huske at stoppe og give ham fri, når han gør det uden at prøve at undgå ) og så langsomt tage et ben ad gangen længere ind på banen - dag efter dag - og stoppe mens legen er god smiley
    Det er umiddelbart det jeg tænker kan være problemet, da der jo ikke er problemer andre steder.

• #6   23. maj 2013 Det er ikke problemet med at ride rundt, for hvis det havde været på græs kunne han sagtens.

Emilie: Det mærkelige er at han ikke prøver at undgå banen - tvært imod! Han vil gerne derop, så længe han ikke skal longeres eller rides.

• #7   23. maj 2013 Han har muligvis fundet ud af, at han kan slippe afsted med dette og ser ikke alvoren - så jeg vil mene du bare skal træne alm deroppe. Lægges der an til ballade så lav en volte og træn hans koncentration på dig - hver gang han fjerner fokus fra dig så laver du en lille volte eller andet som fanger hans fokus igen. Pas på med ikke og rose ham ubevidst, det kan være hvis du vælger og stoppe ridningen efter balladen, giver løse tøjler eller lign - bare forsæt som inden og håndter det hele roligt smiley

• #8   23. maj 2013 Hvis ikke det var fordi du allerede havde fået ham tjekket af kiropraktor og dyrlæge mm. Så havde det nok været mit første bud, da det kunne være ryggen.
    Har du fået tjekket hans tænder for nylig? Det kunne være det, der generede ham.
    Mht. Til din tvivl om banen, så er det godt at have et godt underlag til hesten, at gå på. Det hjælper nemlig til at den får et godt afsæt, med fjedrende i benene. Jeg tror ellers ikke at bunden har den store betydning smiley

• #9   24. maj 2013 Måske du har ret Sofiøøh...
    Cecilie: Hans tænder er fine og jeg rider desuden bidløst smiley

• #10   24. maj 2013 Okay, men selvom du ikke rider med bid, så kan en hest, som er vandt til perfekte tænder, stadig reagere hvis bare en lille ting i den munds ikke er okay smiley

• #11   24. maj 2013 Kan du uddybe hvad han gør? Hvis han bukker, hvornår bukker han?

• #12   25. maj 2013 Cecilie: Ja det er klart, men det er ikke længe siden han fik ordnet tænder og de var helt fine smiley

Anita: Altså han kan gå ligeså stille og roligt rundt og pludselig så lave et hvin, og så bare løbe afsted og bukke. Det er værst når jeg beder ham om at trave eller galoppere men han kan også finde på det i skridt (fordi han ved jeg vil forlange noget af ham før eller siden).

Kommentér på:
Bukker - men KUN på DEN bane!

Annonce