{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Suuuuuuuk... Kurt og kodeledsforvridning.... {{forumTopicSubject}}

Ja, Kurt fik i uge 16 konstateret kraftig kdoeledsforvridning. Før det havde han haltet lidt on/off i tre uger. Han blev beordret ro i 3 måneder, og nu er der jo snart gået 10 uger, der jo altså næsten er de tre måneder, og der er bare INGEN forskel smiley

Ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre, er snart ved at tude over at han bare ikke bliver bedre smiley Vil jo ikke miste ham, og han kan snildt få lov til at gå og hygge sig i to år hvis det gør han bliver rask, eller resten af livet, så længe han ikke har ondt, men altså, lige nu ser han ikke ud til at blive en pony man kan bruge igen smiley

Min mor har desværre sagt, at der nok ikke bliver puttet mange flere penge i ham med denne skade, eftersom vi inden for virkeligt kort tid har brugt over 10 000 kr. på ham (jaja, I know, "du har valgt hesten, den har ikke valgt dig." "Det er dit ansvar, og derfor skal du bruge pengene." osv., men man må jo også sige stop på et tidspunkt, og syntes egentligt allerede vi har gjort noget mange ikke ville gøre, i det vi har brugt over 10 000 kr. over kort tid på en shetlænder.
Han er ingen fancy avlshingst, er uden stamtavle, har ikke nogle resultater ud over dem på dyrskuerne (dette er dog også gode resultater), men rent pengemæssigt er han overhovedet ikke ret meget værd. Men vi har valgt at bruge pengene på ham, fordi han er mere end et eller andet firbenet dyr der render rundt og æder græs.

Ved sgu ikke helt hvor jeg vil hen med det her, måske høre en masse solstrålehistorier fra jer der har oplevet en kodeledsforvridning smiley
Så, jer med kodeledsforvridningserfaring - kom gerne med en masse solstrålehistorier om hvad I har oplevet, dog også de dårlige, hvis det er.

P.S. En pony der kan skide guld eller diamanter modtages også meget gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suuuuuuuk... Kurt og kodeledsforvridning....
  • #1   18. jun 2013 Ej hvor det trælst! smiley held og lykke med din lille pony, håber han bliver rask igen smiley

• #2   19. jun 2013 Har i fået taget røntgen af leddet for at udelukke knoglebrud. Ud over ro (boks eller fold?) hvordan har i så behandlet ham?

Citat: "Det kan være vanskeligt at udtale sig om, hvornår hesten bliver haltfri efter en forvridning. Hvis hesten er halt ud over tre uger, bør den gennemgå en udvidet undersøgelse, hvor man ud over røntgen, scanning også kan foretage en "kikkert" undersøgelse af leddet. Disse undersøgelser vil i mange tilfælde kunne give en vurdering af, hvor lang en sygdomsperiode hesten vil få." Kilde: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=908/sprog=1/grp=7/menu=10/

Erfaringer: http://www.heste-nettet.dk/forum/5/483885/483885/

Erfaringer: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/484202-erfaringer_med_kodeledsforvridninger

Nogen foreslå dem her til behandling: http://www.bot-shop.dk/staldbandager-royal.html

Jeg kan sagtens forstå dit "pengeproblem". Det er squ ikke sjovt. Prøv at ring til dyrlægen for at høre om ikke der burde være bedring nu? Ofte er det ro, der hjælper, men hvis ikke det hjælper, skal der måske noget andet til og så er der jo ingen grund til at vente og 10 uger er laaang til - Held og lykke med den lille hest og opdatér os gerne smiley

• #3   19. jun 2013 Claire: Ja, der er blevet taget røntgen - det var noget af det første vi gjorde, for at udelukke nogle brud, og der kunne intet findes smiley

Det var på fold, så han går på en meget lille sygefold, dog er han lige nogle timer om dagen på en anden fold, eftersom der intet græs er på sygefolden. Græsfolden er dog indgrænset voldsomt i forhold til de andre hestes, så det er stadig ro.

Han bliver varmebehandlet + han går med BoT efter dyrlægens anbefaling.

Der kommer dyrlæge her på fredag i næste uge, da hun skal vaccinere min hest, og så må jeg lige spørge hende om hvad vi skal gøre ved det smiley

• #4   19. jun 2013 Hvis i har taget røntgen som det første, går jeg ud fra han har været hævet i koden? Og så får man intet ud af et røntgen billed... Vi har lige haft en vi troede havde lavet en kodeledsforvridning, men var fra start enige om der skulle tages billed, men det kunne først gøres da hævelsen var faldet og så viste det sig at den havde brækket kodesenebenet, er lige kommet hjem fra landbohøjskolen efter en operation hvor de satte 6 skruer i benet...

• #5   19. jun 2013 Nej, han var ikke hævet, men fordi han havde været halt så længe, tog de er røntgenbillede for at udelukke brud - han var nemlig ikke hævet.

• #6   19. jun 2013 Blev ponyen blokadeundersøgt inden den blev røngtenfotograferet? Og hvor fik du den undersøgt?

• #7   19. jun 2013 Ja, han fik lagt blokader.

Han blev undersøgt af dyrlægerne ved Holstebro Hestepraksis smiley

• #8   20. jun 2013 Jeg må sige at det er flot du har gjort så meget for den lille pony, det havde ikke alle gjort/ofret på en shetlænder. Tror heller ikke jeg selv havde gjort det.. du har jo gjort alt hvad der er i din magt :-))
    Håber snart det vender, og i møder lidt fremgang med din lille pony. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke smiley

• #9   20. jun 2013 Det håber jeg godtnok også Amanda smiley Skulle gerne kunne gå igang med noget dressur for lange liner med ham på et tidspunkt smiley

Kommentér på:
Suuuuuuuk... Kurt og kodeledsforvridning....

Annonce