{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.357 visninger | Oprettet:

Østrig vinder MGP = verden i ramaskrig {{forumTopicSubject}}

Det er noget af et ramaskrig der har rejst sig på diverse sociale medier over aftenens vinder af Eurovision song contest.
Personligt kunne jeg rigtig godt lide sangen. Jeg syntes det var godt at høre på og stemmen havde super meget kraft og personlighed bag sig.

Men der er åbenbart folk som ikke er så glade på eks youtube:
"This is the worst song i've ever heard in my life. Putting aside the tranny singing it, I'm slightly glad i'm not European.?"

"Fucken sick ppl, homos and transformers...wtf. Burn it with fire."

"I do not hate this. But this is not normal, and normal peoples understand it.
It's a bad example for your children?"

"Oh my God ! I hate EU and this bulshits ! Glory to Russia and normal life !"

Og en del flere er meget værre. Det triste er at alle de der 'kill him' og lignende har super mange likes og rigtig mange 'yes, burn him' kommentarer.
Der er selvfølgelig også et par mere gode kommentarer, men de bliver høvlet ned af 'you are an idiot' 'wtf' og mange flere.

Eksempelvis som her:
"Holy shit. This is Miss America all over again. Do you people have nothing better to do than come to a song you don't like and post hateful comments towards it? He/she won because he/she is talented. If you personally didn't like his voice or song, that's your personal choice. The majority has decided. Get over it already! Most of you aren't even bothered by the fact that his song or voice isn't good, but by the fact that he is transexual. Stop being so ignorant!?"

Den bliver besvaret med:
"Oh please, hear yourself. you call this talented? Next year everyone will send in a dancing monkey singing about banana's while the music is played by a guitar playing lady boy? GOOD GAME EUROPE?"

Men hvad tænker i om sangen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Østrig vinder MGP = verden i ramaskrig
  • #3   11. maj 2014 Jeg kunne godt lide sangen, fordi jeg generelt er mere hen af den type musik end så meget andet nutidigt, så jeg ville faktisk have stemt på den selvom det ikke havde været for at drille rusland - og så syntes jeg det er sejt at man tør stille sig op som han/hun gør.

• #4   11. maj 2014 Ja, jeg stemte på hende, og da hun vandt klappede jeg halvanden time i træk... Bedste sang, bedste budskab, bedste sanger..
    Jeg synes, at folk, der ikke har noget verdensberigende at sige, bare skal holde deres munde.

• #5   11. maj 2014 Det giver et enormt solidt signal til homofobiske lande samt resten af verden og er et kæmpe skridt i retning af fuld frihed for verdens homo- og transseksuelle. Conchita rusker så meget op i traditionens bundne kønsroller, og det klæder vores senmoderne samfund at prise dét!

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #7   11. maj 2014 Jeg synes bestemt ikke det var den bedste sang. Jeg synes den var lige lovlig svulstig og teatralsk. Rent kompositorisk synes jeg den hollandske var bedst. Jeg tror udelukkende vinderen trak 1.pladsen hjem pga det politiske statement der lå i det.

• #8   11. maj 2014 Jeg kunne godt lide dele af sangen, men den var ikke fantastisk. Oven på det kunne jeg ikke lide hendes stemme, og syntes langt fra de var den bedste sang. Men jeg stemte på hende alligevel, fordi jeg syntes det var et fantastisk budskab, og en stor fuck finger til Putin, og alle de der intolerante, snæversynede, hadefulde og klamme mennesker 'dernede' der ikke kan acceptere det.

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#9   11. maj 2014 Et eller andet sted er det lidt misvisende at ikke bedste SANG rent faktisk vinder. Men man VIDSTE jo, da man så Østrigs deltager, at det ville ende med sejr, pga det politiske signal, det ville sende. De øvrige 25 lande kunne lige så godt bare ha trukket sig....

Så kan de jo bruge Fru Wurst til at blæse mere kold luft mellem Øst og Vest. Politikere er jo mere umodne end børn.

• #10   11. maj 2014 M K, jeg syntes så det var en af de bedste sange, men alle har forskellig smag, og det accepterer jeg! Jeg kan godt lide at lytte til klassisk musik og diverse sopraner, så jeg er bestemt ikke blandt gennemsnittet hvad angår musik smag.

Men det jeg syntes var sært var 2006 hvor de der orker vandt ... det var sg* mærkeligt smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=B5ZfQMOHB5k

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#11   11. maj 2014 De havde da sjove kostumer smiley

• #12   11. maj 2014 Jeg havde sagt allerede da jeg hørte sangen første gang at han ville vinde, synes det var et super indslag fra østrig, der var sådan lidt "Bond tema" over det. smiley

Jeg havde hørt de fleste af de andre sange og fuck noget lort! Mine ører blødte jo nærmest...

• #13   11. maj 2014 Mk, en sang handler da ligeså meget om budskabet som det tekniske i sangen. smiley
    Østrig var ikke min favorit, men den var da okay, budskabet trak den op. Jeg stemte ikke - var gået i seng på det tidspunkt;-) Og til alle dem der har skrevet de, i mine øjne, latterlige kommentarer, håber jeg for dem de finder noget andet at bruge deres tid på... Eller i hvert fald skriver deres mening på en ordentlig måde:-)

• #14   11. maj 2014 Margrete: Jeg er så enig, nogen burde lære dem lidt takt og tone. Problemet er jo at det er så nemt at sidde hjemme foran sin skærm og trykke anonymt på tasterne smiley

• #15   11. maj 2014 Der er ikke ret meget andet der interessere mig mindre end melodi grandprix. Personligt kan jeg langt bedre lide sangen fra Holland fordi det langt mere er min musik smag, men men jeg kan uden tvivl holde ud at høre på vinder sangen, om h*n har den ene eller den anden seksualitet, fetish eller overbevisning er i min verden helt lige meget, og jeg syntes det er rigtig ærgerligt at der går så meget politik i et event der samler Europa, og som så mange mennesker går op.
    Det er dog fedt at se at befolkningen i Europa er kommet videre og på vej ind i det enogtyvende århundrede.

Jeg syntes Conchita leverede et fint show både på scenen og hver gang kammeraet pegede på ham/hende, og h*n har bestemt intet at skamme sig over.

til gengæld syntes jeg vi alle burde skamme os over at buhh´e af Rusland, og jeg måtte krølle tæer hver gang det skete.

• #16   11. maj 2014 Louise, præcis. Det er så let at skrive noget, når man kan gemme sig bag en skærm. smiley

• #17   11. maj 2014 Da jeg hørte sangen sagde jeg allerede den der er en vinder sang og burde vinde og stå jeg stadig ved. Han sang jo fantastisk og sys det var en sang som bare hang i lige med det samme..
    Men troede faktisk ikke den ville vinde på grund af budskabet..

Jeg sys helt klart det var den bedste sang.

Jeg skammer mig over at folk rakker den ned KUN på grund af at manden havde skæg og ellers var "kvinde". Folk burde skamme sig. personligt så sys jeg bare det var en skide god sang og han sang skide godt alt det andet har intet med det og gøre..

Og sys folk er blinde(og især døve) hvis de mener sangen vandt kun på grund af budskabet..

• #19   11. maj 2014 Sys godt nok polen var skrækkelig..! guuuud hvor var det pinligt. og det lød jo som nogle kinesiske pige som sang i det toneleje den var i.. PUHA forfærdeligt.

• #20   11. maj 2014 Camilla, vi har jo alle forskellig musiksmag. Så når jeg respekterer den vandt, vil jeg også gerne have du respekterer at jeg ikke synes det var den bedste sang. smiley

• #22   11. maj 2014 Har jeg sagt jeg ikke respektere det??

Jeg siger bare folk er blinde og døve hvis de mener sangen kun vandt på det politiske har da ikke sagt du behøver kunne lide sangen ?? vi har alle forskellige smage ?

Så slap da af og lad være med og se noget der ikke er der =)

• #23   11. maj 2014 Jeg kunne personligt ikke lide den, syns ikke der var nogle klang i sangen og "hans" stemme var bare ikke noget jeg gad at høre på.
    Men det var et fedt show smiley
    Men syns nu ikke de sange der var i år var noget at råbe hurra for. smiley

• #24   11. maj 2014 Jeg kan faktisk overraskende lide den sang smiley den minder virkelig meget om en James Bond film smiley - de har vel bare ondt i røven over at h*n tør at stille sig op som ham/hende altså være en mand, men være en kvinde?
    For at være helt ærlig er det den flotteste kvinde der er med i år.

• #25   11. maj 2014 Altså, Conchita vandt jo helt klart fordi der var så mange der stemte pga. det politiske budskab, og det synes jeg egentlig er helt i orden. Selve sangen synes jeg måske ikke var den bedste, men bare det at en transseksuel/drag queen stiller sig op og er så badass er super fedt. Det er så fedt at se, at en mand i dametøj også kan vinde, det var bare et kæmpe statement! Derudover kan jeg sagtens forstå, hvorfor man ikke vil stemme på Rusland - og hvorfor mange vil buh'e af dem - men der skal man jo lige huske på, at det blot var to piger, der intet har at gøre med den politik, som blot vil synge i konkurrencen. At buh'e af to piger i en konkurrence fordi deres regering - som de jo ikke har noget at gøre med - er fuldkommen blæst, det er jo enormt uvidende og meget synd for de to piger, som jo ikke har noget som helst at gøre med den russiske politik, der bliver ført smiley

• #26   11. maj 2014 Jeg må ærligt indrømme at jeg er fuldstændig chokeret over folks reaktion. Han sang godt og var langt bedre end største delen af alle kunstnerne der var med. Jeg ku bedre li Hollands sang, men når det er sagt så synes jeg faktisk at Østrig var de rette vindere. De leverede en god sang og et flot show, så self sku de da vinde. Det virkelig trist at der stadig er så mange mennesker som er så snæversynede og som jo åbentbart ikke mener at der skal være plads til alle i denne verden.

• #27   11. maj 2014 Skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke sangen havde vundet hvis han havde været en almindelig dame. Syntes selv Holland skulle have vundet, virkelig en god sang!
    Men jeg syntes det var stort af ham at synge som Drag, og sangen var også god, den lød virkelig som en James Bond intro!

Jeg vil dog sige at jeg var vred over folk buede over de to russiske-piger, det er jo ikke deres skyld sat Putin er et magtsyg-r*vhul.

• #31   11. maj 2014 C. Sværke: Og jeg syntes så den polske var vild pinlig, og sad virkelig og blev flov på de polske vejne.

• #32   11. maj 2014 Mit musical-hjerte banker for de store ballader - og Østrig havde den bedste af den slags, bedre end vi har hørt det i årevis i Melodi Grand Prix. Hvis det ikke må være svulstigt og teatralsk i Grand Prix'et, hvornår så?
    Jeg syntes, det var en fantastisk sang - og han/hun sang fænomenalt. Der er ikke en finger at sætte på hverken kompositionen af musikken eller hans/hendes vokal, hvilket er mere, end hvad man kan sige om over halvdelen af de øvrige landes bud.

Og så synes jeg - som mange andre - at det er et vigtigt budskab, der blev leveret - at der skal være plads til alle. Også selvom det er lidt spøjst med en "skægget dame". Frisindet og tolerancen vandt i aftes. Det var en vigtig sejr. Ikke mindst efter Putins klapjagt på homoseksuelle....

Personligt tror jeg egentlig, at han/hun vandt på TRODS af sit image, ikke PÅ GRUND af det, som mange mener. Der er nemlig stadig mange, der synes, det er for sært med en skægget drag....

Men jeg er da chokeret over, hvor mange, der kan svinge sig op til så aggressive og hadefulde kommentarer på de sociale medier. Èt er, at man ikke synes, det var den bedste sang. Smag er forskellig. Men at hade mennesket bag, fordi han/hun ikke passer ind i "normalen", det er uhyggeligt forstokket. Der er tilsyneladende lang vej endnu......

• #33   11. maj 2014 Det var den rigtige sang der vandt. Det kunne jo ikke have været en anden.
    Hvis man vil deltage i ESC, så må man acceptere resten af europa, og det synes jeg ikke at russerne gjorde, ved ikke at vise Conchita.

Helt fair at der bliver buuhet af russerne, for man kan ikke vælge fra i eurovision, hvis du spørger mig, så må man lade være med at deltage, hvis drags og homoseksuelle ikke er deres kop te.

• #34   11. maj 2014 Herhjemme er vi total fan af Frankrigs bud smiley

Hertil må vi også tilslutte os dem, der synes Østrig var den rigtige vinder. Smukt budskab! Jeg blev sq rørt ved "takke talen" tilsidst.

• #35   11. maj 2014 Og nej, det er ikke OK at buh'e af Ruslands sangere. Virkelig dårlig sportsmanship!! Ingen ved, hvad de har af politiske holdninger. Man kan ikke se hele Rusland som én person i skikkelse af Putin. Det er helt forkert.

• #36   11. maj 2014 Nej, jeg synes ikke, at man kan tillade sig at være med, hvis ikke man tør vise alle deltagere. Det er på ingen måde i orden.

• #37   11. maj 2014 Signe, jeg forstår ikke helt når du skriver "Helt fair at der bliver buuhet af russerne, for man kan ikke vælge fra i eurovision, hvis du spørger mig, så må man lade være med at deltage, hvis drags og homoseksuelle ikke er deres kop te." - pigerne har da ikke sagt, at de ikke vil se på Conchita, har de? smiley

• #38   11. maj 2014 Ja, RUSLAND ville boykotte dansk MGP. Det betyder altså ikke, at de to piger ville, eller at de deler samme meninger som Ruslands regering smiley

• #39   11. maj 2014 Jeg syntes det er helt fair at der bliver buhet af Rusland, men jeg syntes samtidig ikke det er fair at det er de to piger, der skal tage imod lortet for landet. Der er ikke rigtigt nogen mellemvej.

• #40   11. maj 2014 Ja, jeg har det på samme måde som dig, Linnea. Jeg synes det er helt fair at man ikke vil støtte Rusland, men selvom de to piger repræsenterer Rusland til MGP'et, så er det den forkerte måde at gøre det på, når man buh'er at to piger - de er ikke Rusland smiley Jeg synes en god måde var at mange slet ikke stemte på dem, men at buh'e af pigerne fordi deres land laver noget lort, som de slet ikke har indflydelse på, det er bare super synd for pigerne og også enormt dårlig opførsel af publikum og Danmark smiley

• #42   11. maj 2014 Nej, men når russisk tv ikke vil vise Conchita, så må man lade være med at være med.
    Jeg ved godt, at alle russere ikke er imod homoseksuelle, og det har intet med det russiske bidrag at gøre, men jeg mener bare ikke, at man kan tillade sig at klippe en deltager ud pga. politiske overbevisninger. Det er super ærgerligt for de stakkels piger, der må lægge ører til resten af europas protester mod Rusland, men der var ikke rigtig andet for fansne at gøre.

• #45   11. maj 2014 Signe: Hvorfor skal de to piger stå til ret for at russisk TV ikke vil vise Conchita? Det kan jo altså ikke være deres ansvar. Der var altså mange andre lande end kun rusland som var i mod Conchitas deltagelse i eurovision.

• #47   11. maj 2014 Jeg synes det var hamrende fedt af han vandt. Det kan godt være sangen ikke var verdens bedste, men man kunne se, at han mente, det han sang med hele sit hjerte, hvilket gjorde det til en utrolig smuk sang.
    Det er sgu fedt, når nogen har noget de gerne vil vise/sige/synge for verden, specielt når det er om noget så positivt som det vi så i går: at være stærk som den man er og at der bør være plads til alle smiley

• #48   11. maj 2014 Folk er så snæversynet, det er helt vildt. Hvis hun sang godt, og nummeret var godt, så skulle hun da vinde. Skæg eller ej

• #49   11. maj 2014 Ja, men hvis man vil buh'e af Rusland så er det den forkerte måde at gøre det på - altså, at buh'e af pigerne i stedet for. Jeg kan sagtens forstå hvorfor man buh'er, og at det er af Rusland, og ikke af pigerne, men det er jo ligesom at kaste lort på en tysker og sige "dit land var engang nazistisk så nu går det desværre ud over dig" smiley
    Derudover sagde de på TV, at ja, Rusland ville klippe Conchita ud, men det fik de ikke lov til, og man lovede, at ALT fra MGP blev sendt i alle landene smiley

• #51   11. maj 2014 Synes det er så til grin, at folk skriver sådanne kommentarer som du citerer..:-/ Herre gud, det var jo bare en mand i dametøj! Han sang jo helt fantastisk og sangen var da også fin, OG så var det altså hellere ikke værre end at det jo bare er et sangprogram. smiley Nogle folk burde virkelig sætte sig ned og overveje, hvad der VIKRELIG er problemer her i verden - og det er altså hverken hvilket køn man er tiltrukket af eller hvilket slags tøj man går i.

• #52   11. maj 2014 Olle: Jeg er helt enig, det er virkelig noget p*s når folk skriver den slags ting på grund af en mand i kjole. Jeg syntes bare det er sejt at han virkelig tør stå frem på den måde, og så syntes jeg det var en super god og personlig sang smiley

• #53   11. maj 2014 Jeg brød mig ikke specielt om sangen, altså den var da fin nok, men mange var bedre. Og jeg synes personligt at sådan nogle Melodi grand prix sange skal være nogle fede, catchy sange, med gang i, som alle kan synge med på - som Basims sang f.eks..

Jeg tror ærlig talt at Østrig kun vandt, fordi det var en transvestit der sang. Havde det bare været en dame der sang, ville sangen ikke have vundet. Jeg tror mange stemte på Østrig fordi de synes det er synd for ham med alt det hate, og "det er ih og åh så modigt og flot at han tør stå frem og være sig selv/være anderledes", og ja for at 'irritere' Rusland som nogle også skriver.

Jeg synes virkelig at Basims sang var den bedste smiley

• #54   11. maj 2014 Tanja: Han er altså ikke transsexual? Han er drag, altså i hverdagen klær han og opføre sig som en mand. Når han så skal optræde klæder han sig ud som kvinde.
    Når man er transsexual har man fået skiftet sit køn, altså lavet om fra mand til kvinde - eller omvendt.

• #55   11. maj 2014 Nå for søren, jamen så drag queen.. smiley
    Jeg kunne ikke være mere ligeglad med folks seksuelle orientering, synes bare det er ærgerligt at det skal betyde så meget i en konkurrence der handler om MUSIK smiley
    men ja, vi har jo alle forskellige meninger smiley

• #57   11. maj 2014 Hehe jeg var da mere chokeret over Polens sang en Østrigs smiley
    Især da jeg så hvordan drengene savlede smiley smiley

Vi fik også et billede fra min veninde med teksten 'Stammer jeg virkelig derfra?' xD

Nå men, godt grin fik jeg i hvert fald (y)

• #58   11. maj 2014 Forstår ikke de folk syntes klart sangen havde fortjent at vinde det var uden tvivl en af de bedste!!

Har egenlig lidt ondt af de 2 russiske piger med alt den buhen de fik fordi det havde jo intet dem DEM at at gøre jeg kunne rigtig godt lide deres sang.

Dog forstod jeg sled ikke hvorfor danmark endte så lavt syntes Basims sang var den ENESTE hvor der rigtig var lidt gang i smiley

• #60   11. maj 2014 Det var helt fantastisk og et kæmpe skridt i den rigtige retning! At sangen sandsynligvis vandt på grund af det politiske budskab, er i mine øjne kun godt - at få sendt et signal til verden om, at alle skal have lov til at være her på tværs af seksualitet og udseende, er i mine øjne meget vigtigere end, om sangen rent musikalsk var den bedste - især taget i betragtning af, at flere lande jo havde forsøgt at få den transseksuelle sangerinde smidt ud af konkurrencen, alene på baggrund af hendes seksuelle orientering.

At der blev buhet af de russerne, var også fuldstændig på sin plads - det havde jo intet med pigernes optræden at gøre, men var simpelthen en protest imod de homofobiske og diskriminerende holdninger, der hersker i det land, de havde valgt at repræsentere.

Alt i alt et glimrende udfald af konkurrencen!

• #61   11. maj 2014 Nej, det havde ikke noget med pigernes optræden at gøre, men det er da stadig dem og deres sang, man buh'er af. Jeg synes det er fedt at finde en mulighed for at protestere mod Ruslands diskriminerende holdninger, men det kunne have været gjort på en anden måde end at være respektløse over for pigerne. Selvom man påstår, at det jo ikke er møntet på pigerne, men på Ruslands regering, så udnytter man altså pigerne fordi man vil vise en protest mod Rusland. Jeg synes ikke det er optimalt at det går gennem dem - nu er jeg godt klar over, at sagen med Rusland er meget mere alvorlig end det eksempel jeg kommer med, men det er jo ligesom hvis man ikke bryder sig om en bestemt rideklub, og derefter går hen til et uskyldigt medlem og sviner hende til for at være medlem af den pågældende klub smiley Min pointe er, at jeg ikke synes det skal gå ud over uskyldige, som ikke har nogen som helst indflydelse på Ruslands regering alligevel.

• #62   11. maj 2014 Man skal tænke på at 180 mio mennesker ser eurovision i hele verden. At sende den statement til Rusland og omverdenen har uden tvivl haft en effekt. Man kan måske protestere på andre måder, men hvordan skulle man på anden vis nå ud til så mange mennesker? Synd for de to piger ja, men nogle gange helliger målet bare midlet.

• #63   11. maj 2014 Målet helligere midlet - Den udtalelse bryder jeg virkelig ikke om, for hvis det er okay at "målet helligere midlet" er det jo helt okay at udsætte f.eks heste for stor smerte gennem rollkur for at opnå store resultater smiley
    Nej der skulle ikke have været buet over de russiske piger, det er simpelthen for usportsligt!

• #64   11. maj 2014 Team grafik: Jeg er slet ikke enig i din udtalelse. Jeg kan ikke se hvordan at påføre heste smerte alene for den grund at de skal se fine ud kan sammenlignes med at to piger bliver buet af for at skabe opmærksomhed omkring menneskerettigheder? De vidste sgu godt hvad de gik ind til, da de valgte at repræsentere Rusland!
    Og så bryder jeg generelt ikke om at få lagt ord i min mund som INTET har med dette emne at gøre.

• #65   11. maj 2014 Sig b: Nu rettede jeg såment ikke min udtalelse direkte til dig. Sagde min mening omkring talemåden "målet helligere midlet" og den bryder jeg uanset sammenhængen.

• #66   11. maj 2014 Jeg ser ingen grund til, at svine Conchita til, overhovedet. Det er ikke hende/ham, der har stemt på sig selv jo.

- Derimod, så tror jeg ærlig talt ikke, at sangen havde vundet, hvis den ikke blev sunget af en skægget dame. Skægget havde meget stor indflydelse på det hele.

Så synes ikke, den bedste sang vandt, men fred være med det.

Til gengæld synes jeg det var herre dårlig stil at buhe af de russiske deltagere. Det er jo ikke deres skyld, alt det der sker i Rusland. Det var sq usmageligt.

• #67   11. maj 2014 Synes bestemt ikke Mrs. Wurst skulle ha' vundet.
    Synes sangen var dårlig og hendes stemme var ikke den bedste smiley

Jeg blev ærligtalt voldsomt flov over at bo i EU, når "vi" begynder at buhe af to piger der jo ikke har noget med Putins holdninger at gøre...

Og vil lige skrive min mormor, morfar og moster, som alle er født, opvokset og bor i Russerland" stemte på hende, hæhæ smiley

• #68   11. maj 2014 Camilla, jeg opfatter ellers når man siger/skriver at man er døv eller blind hvis man ikke kan høre/se at det er den bedste sang, som om du ikke respekterer andre holdninger. Men der har jeg tolket forkert.
    Jeg slapper helt af smiley

• #70   11. maj 2014 Nu så jeg ikke det hele - Men det var jo ikke kun af de to russiske piger, der blev buhet af smiley Det var da også da Rusland afgav stemmer? Eller er jeg helt gal på den? smiley

• #71   11. maj 2014 Kir: Du har helt ret, der blev buhet hver gang Rusland fik stemmer.

• #72   11. maj 2014 Uanset hvad, så har det her skabt debat og sat fokus på et vigtigt emne - nemlig, at der skal være plads til alle, uanset seksuel orientering og valg af identitet.

På den måde har en "overfladisk" sangkonkurrence fået en meget stor symbolsk betydning - og det er jo ofte dér, man rykker noget. Når så mange begynder at tage stilling og aktivt protestere over uretfærdigheder, så gør det på den lange bane en forskel.

• #73   11. maj 2014 Mine ører blødte til den sang. Jeg synes virkelig at den var dårlig, og er overbevist om at han/hun/den/det what so ever kun vandt, fordi at han stillede op som en dame med skæg, jeg mener det er sygt og forkert.

Jeg kan leve med at en mand vil være en dame, men det at han vælger at have skæg er da opmærksomhedskrævende! Så må han sgu vælge om han vil være det ene eller det andet.

Nej, bare nej til det

• #74   11. maj 2014 Cille: Jeg er mere af den mening at det er sejt at han tør stille sig op og vise "Her er jeg, og jeg er mig - ikke en anden". Jeg havde aldrig turde stille mig på en scene og leje mand til sådan en konkurrence mens Putin er ved at inføre love omkring homoseksualitet - aldrig.

At nogen ikke kan lide sangen - det respekter jeg og det er vel det samme som at jeg kan lide noget sang mens jeg ikke fatter hvorfor folk vil høre noget andet som er populært smiley Jeg havde stemt på sangen hvis det ikke var fordi min mor havde lagt en spærring på min mobil .. Og jeg havde stemt fordi jeg syntes sangen er helt vildt god - og hver sin smag!

• #75   11. maj 2014 Selvfølgelig er det fedt et eller andet sted, men jeg mener stadig at det er et forkert grundlag at vinde på, og at han ikke behøvede at have skæg. smiley

Det skal lige siges at jeg INTET har imod homoseksualitet, eller ''bier'', Det er personen man forelsker sig i, ikke kønnet!

• #76   11. maj 2014 Jeg syntes, det var en udemærket sang. men havde bestemt ikke regnet med den vandt.
    Og jeg må nok indrømme, jeg havde set andre som vindere før denne. Ikke lige hvad jeg forbinder med en eurovision vinder sang smiley

• #79   12. maj 2014 Jeg synes han sang af helvede til - ligesom 90% af de andre deltagere.. Jeg var så skuffet, det eneste gode indslag var da Emmelie de forrest!

Det var kedelig musik og bare ekstremt skuffende.

• #80   12. maj 2014 Jeg vil langt hellere se en skægget dame end de der nasty porno-polakkere! Fy for den lede nogle nasty kællinger smiley

• #82   12. maj 2014 Sværke: Jeg er helt enig med dig!

• #83   12. maj 2014 Selvfølgelig er det da "opmærksomhedskrævende" i det omfang at man selvfølgelig godt ved, at man bliver lagt mærke til, når man er en drag queen. Det er da fuldkommen op til ham selv, om han vil være mand, dame eller en mand i dametøj. Jeg synes det er helt fortjent at Conchita blandt andet vandt pga. at være "en dame med skæg". Det er jo et kæmpe politisk statement til hele Europa, og man kan altså ikke bilde mig ind, at MGP ikke også bliver bedømt på ens performance og udseende - det er jo det, hele MGP handler om smiley

• #84   12. maj 2014 Camilla og Hafferne - det kan godt være, at det ikke lige var din stil, men at sige, at han synger af helvede til, det er faktuelt forkert. Han (hun) havde en fantastisk sangteknik, en stor stemme og pitchede rent hele vejen igennem. Så nej, han sang ikke dårligt. Han var en dygtig sanger - ligesom mange andre i år faktisk var det. Det var overraskende godt et langt stykke hen ad vejen - selv Basim, der ellers brugte autotune i det danske melodi grand prix, kunne godt klare sig uden. Det var meget positivt.

Og så skal det altså lige siges, at jeg generelt er MEGET kritisk med den slags. Og at jeg som sanger ved, hvad jeg taler om smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#85   12. maj 2014 Det ryster mig dog at man kan lægge så meget had for dagen rettet mod et menneske som det ses i dette tilfælde. Om man er mand, kvinde, tyk, tynd, vælger at være kvinde med skæg eller hvad man nu vil - det rykker ikke ved ens værdi som menneske og den respekt man skal mødes med! Jeg rystes over menneskers kulde alt for ofte...

Jeg har KUN et "problem" med selve sangen - at lægge performeren for had ligger mig meget fjernt! Folk skulle skamme sig.

• #86   12. maj 2014 Enig, MK - på Youtube får sangen næsten 50/50 vurdering. Der er 46000 likes og næsten 40000 dislikes. Og mange grimme kommentarer om homoseksuelle og ønsket om at udrydde dem. Det er uhyggeligt. smiley

• #87   12. maj 2014 Christona, igår da jeg kiggede var der 133 dislikes og 46 likes .. det er gået stærkt!
    Og ja, det er bestemt ikke rart at læse dem, og man fået helt lyst til at pande dem en når man læser deres kommentarer. smiley

• #88   12. maj 2014 Jeg syntes sangen er så fantastisk. Ville dog ønske en med en bedre stemme ville synge den, for den er virkelig bare mig. Elsker sådanne sange.

Jeg så ikke melodi granprix og ved desværre ikke hvor man kan se genudsendelsen, men så hans/hendes optræden på YT smiley

• #89   12. maj 2014 Jeg bryder mig ikke om sangen, og jeg er af den overbevisning at politik ikke hører til i Melodi Grandprix, og jeg tror simpelthen ikke på at Østrig ville have vundet, hvis alle stemmerne afgivet af politiske årsager var blevet trukket fra.

Melodi Grandprix handler om musik og ikke politik, og Østrig ikke var den bedste - jeg han sang udemærket, men det var ikke den rigtige vinder. Og det synes jeg bare er ikke er fair overfor alle de andre deltagere.
    Så jeg har selv tænkt mig at demonstrere ved aldrig nogensinde at lytte til den sang igen; jeg har tænkt mig at slukke min radio/mit fjernsyn/whatever, hver evig eneste gang den bliver spillet.

• #90   12. maj 2014 Jeg syntes det er en okay god sang. Rigtig godt omkvæd.
    Kan ikke forstå hvad folk har i mod ham, og hvorfor de har et så stort behov for at kommentere på at det er forkert. Dem der skriver at homo og transseksuelle burde brandes, kan jeg da slet ikke forstå. Hvis nu selv de var det, ville de da nok heller ikke syntes om at folk ønskede deres død.
    Godt nok tænker jeg at mange af stemmerne på ham kom pga. Hvem han var, og budskabet i sangen. Syntes godt måske at en af de andre fra top tre listen kunne have vundet, men ja..

• #91   12. maj 2014 Haha ja de der Polakker var sjove! Det var kun de kasser ders skyld de var videre fra starten af, for sangen var øre knusende:P

DD - Du kan se det på DR.NU live, og så bare lige ind på forsiden smiley

• #92   12. maj 2014 Christina > hvem er du at bedømme hvordan det lød i mine ører? smiley

• #93   12. maj 2014 Linnea > Sjove? De var SÅ vulgære på den klamme måde. Min kæreste og jeg var i CHOK over den klamme upassende opførsel på scenen smiley

• #95   12. maj 2014 Camilla - Ej jeg kan hverken blive stødt eller krænket over sådan noget, jeg syntes bare det er sjovt ^^

• #96   12. maj 2014 Blev oprigtig vred på min lillesøster, der sad ved siden af og udtalte "Ad hvor er det klamt", da Conchita vandt - Havde hun ikke båret makeup eller paryk, var det så stadig klamt? Jeg forstår det simpelthen ikke, og jeg har ikke lyst til at prøve. Og det var frygteligt at læse de inkompetente kommentarer efterfølgende, man kan finde rundt omkring på diverse sociale medier. Føj, hvor jeg får det skidt inden i!

Jeg syntes det var fantastisk at se, at Melodi Grand Prix for engangs skyld ikke blot handlede om at finde den bedste sang, men samtidig at sætte fokus på noget langt større - mangfoldigheden
    Disse ord rørte mig virkelig, og helt sikkert om jeg synes at hun var den rigtige vinder, der blev fundet!
    https://www.youtube.com/watch?v=-8lpQKUZpTk

• #97   12. maj 2014 Emma > melodi grandprix handler om at finde den bedste sang. ikke politik og ævl derom - eller slå fast at forskelle er i orden!

Han vandt på forkert grundlag og det er unfair og ærgerligt!

Jeg bliver harm over folk der ønsker ham død osv, men han er ikke den værdige vinder af Eurovision! Han skal have respekt for at vise sig frem som han gjorde, men heller ikke mere end det.

• #100   12. maj 2014 Jeg kan vel ikke være den eneste som elskede Island? smiley

#teletubbiespåspeed smiley

• #101   12. maj 2014 Synes sangen var god, og hun er rigtig sød.
    Jeg stemte på Østrig og Armenien, havde dog helst set Armenien vinde.

Synes der er ved at gå for meget opmærksomhed over på det med bøsser, lesbiske, bi og trans. De vil så gerne ses som normale ,men jeg synes tværtimod alt opmærksomheden får dem til at virke mere og mere unormale i andres øjne.
    Ud over det så skal melodi grand prix handle om musikken ikke hverken politik eller seksualitet.

Vi skal acceptere hinandens meninger, hvilket mange ikke kan. Og så skal vi huske at had aldrig kan kurere had, det kan kun kærlighed smiley Prøv at se alt det had ham fra Armenien fik fordi han fyrede en harmløs joke af om Conchita. forfærdeligt...

• #102   12. maj 2014 Camilla - jeg bedømmer ikke, hvordan det lød i dine ører. Jeg retter dig bare for at sige, at han sang "af helvede til" - for det er som sagt ikke korrekt. At du ikke kan lide stilen, musikken, osv. er du helt i din gode ret til smiley - men han var faktisk en dygtig sanger, det kan der ikke herske tvivl om. Uanset hvad du kan lide eller ikke. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om du er tonedøv og ikke kan høre forskel på kattejammer og skønsang, men så kan jeg heldigvis fortælle dig, at dette her var det sidste... smiley

• #103   12. maj 2014 Christina > pak din bitchy attitude væk, du skal ikke tale ned til mig.
    Medmindre du har en decideret uddannelse inde for faget, skal du vist bare klappe gæller smiley

• #104   12. maj 2014 Det er da ikke at tale ned (de sidste sætninger kunne dog være formuleret anderledes). Men jeg er enig med Christina. Her var en person sim forstod at rammet tonerne og det kan mine ører godt lide smiley
    Så er det j
    Forskelligt fra person til person om man kan lide stemmen. Der er flere nutidige og meget populære popsangere Im får mine øre til at skrige selvom alle de andre tøser fra min klasse elsker dem, og sådan er vi jo forskellige smiley

• #105   12. maj 2014 Tal pænt, Camilla. Jeg driller dig bare lidt - og ja, jeg har faktisk en uddannelse som sangerinde. Så slap du nu selv lidt af.....;)

• #106   13. maj 2014 Camilla, man kan ikke komme udenom, at politik bliver blandet ind i det. MGP handler jo netop om, at man også skal have en god performance og udstråling - og det er netop dét, Conchita havde: en super kickass udstråling og et kæmpe overskud på scenen, til trods for at hun jo skiller sig ud fra mængden. Jeg synes faktisk slet ikke, at man behøver at skulle diskutere politiske budskaber; i bund og grund handler det jo egentlig om, at man stiller sig op på scenen og ikke tolererer at blive diskrimineret, blot fordi man skiller sig ud. Så du mener, at det ville være okay, hvis han ikke havde taget dametøj på? At man ikke må deltage, hvis det tilnærmelsesvis ligner at man også kommer med et politisk budskab? Det er da en smule dobbeltmoralsk smiley Man kan jo ikke på nogen måde undgå, at der kommer en smule politik ind i det. Men det er jo ikke tunge, politiske diskussioner - det er egentlig bare at sige "hey, jeg kan synge og jeg elsker at gøre det, og derudover synes jeg det kunne være fedt at optræde som en dame". Jeg synes det er utroligt snæversynet at blive fornærmet over, at MGP åbenbart ikke længere kun handler om selve sangen. HA! det har MGP da aldrig gjort smiley

• #107   13. maj 2014 Fünke > jeg er sgu ligeglad med hvilket tøj han har på. om han var klædt i lederhosen ville jeg stadig ikke have set ham som vinder smiley

Men i det store hele vandt han vel for at provokere Rusland.

• #108   13. maj 2014 Christina > det skal du slet ikke bryde dig om.. du skal fandme ikke sidde der og sætte dig selv på en piedestal - så fantastisk er du vist heller ikke smiley
    Jeg gider simpelthen ikke sådan en højr'vet gås der sidder og spiller smart fordi man ikke er enig med hende.

vor herre bevares smiley

• #110   13. maj 2014 Du godeste, Camilla - sikken en attitude. Og så er du ikke engang en vranten teenager, du er rent faktisk voksen....eller det burde du i hvert fald være....(!)

Så tag lige og slap af. Jeg har blot konstateret nogle faktuelle ting og givet min mening til kende undervejs, og det har på intet tidspunkt fordret sådan et grimt sprog fra dig.

Du nævnte selv, at jeg skulle "klappe gæller", hvis jeg ikke havde en uddannelse indenfor musikfaget. Det har jeg så, og det var blot det, jeg konstaterede. At du så udleder, at jeg er en "højrøvet gås, der spiller smart", det handler vist mere om dig end om mig.

Du har ret til din mening, og det tilkendegav jeg også tidligere. Men du skal tale i en sober tone. Der er ingen, der har angrebet dig, så lad være med at blive hysterisk.

• #112   14. maj 2014 Men Camilla, synes du så heller ikke at Polen skulle have haft lov at være med, for de gjorde det jo nærmest kun for at provokere seksuelt? Du kan jo ikke bestemme over, hvordan stemmerne fordeler sig! Så hvis han ikke havde fået så mange stemmer og dermed ikke vundet, så havde du været ligeglad, fordi han ikke havde vundet på det? Det er da ligesom at bestemme sig for, at Island bare kun vandt pga. deres Teletubbies-optræden, hvis de i så fald havde vundet.

• #113   14. maj 2014 Nu har jeg set det også og kan nu være med her, wuhu smiley

Jeg forstår ikke helt hvorfor de buede af Rusland ? Jeg ved godt hvad der foregår der ovre, men hvad i alverden kan sangerne gøre for det?

Og så må jeg sige Armenia og Østrig havde min absolutte favorit sange. Håber nogle cover dem smiley

• #114   14. maj 2014 DD: De buede nok for at vise deres utilfredshed med Putin/Ruslands overhoveder, ikke fordi sangen var dårlig eller pga. de to piger. Det var nok bare en måde at protestere på og faktisk blive bemærket for det blev jo sendt over hele verdenen. så en måde at vise utilfredshed, selvom det godt nok var lidt synd for de to piger smiley

• #115   14. maj 2014 Er jeg virkelig den eneste der ikke har hørt sangen endnu? smiley

• #116   14. maj 2014 Armenien og Østrig ja tak. Og så kunne jeg også godt lide Israel som desværre ikke gik videre til finalen.

Havde gerne set det sådan her:
    1. Armenien
    2. Østrig
    3. Ungarn
    4. Israel
    5. Danmark
    6. Sverige
    7. Finland
    8. Norge
    9. Slovenien
    10. Frankrig

Og så var ham fra Armenien jo bare vildt sød.. smiley

• #117   14. maj 2014 Hold da op racisterne viser sig her hva? *G*

Nu er jeg a polske aner, og jeg hylede af grin da jeg hørte Polens sang. Og det der fik mig til at hyle endnu mere af grin var at sangen virkede efter hensigten. Det sangen var ment for, var provokation imod de racistiske og fordømmende EU lande *G* meget enkelt, ikke et sekund af den optræden var seriøs, ja jeg beklager, men det er altså polsk humor smiley det er ment som provokation idet mange EU lande, ja særligt her omkring norden (host danmark... host uk) ser på de slaviske piger som værende prostituerede der står langs vejkanten.

Mht vindersangen så synes jeg at sangen var rigtig god, en super stemme mm. og så er sangeren vanvittigt smuk! smiley

• #118   14. maj 2014 Angelika - Hvad skal: "Hold da op racisterne viser sig her hva? *G*" betyde? Hvor pokker ser du racisme?? smiley

• #119   14. maj 2014 Linnea, "fordømmende" er måske et bedre udtryk, racisme er måske nærmere min egen tolkning af hvad der foregår bag skærmen smiley

• #120   14. maj 2014 ELSKER seriøst det var hende der vandt! Hun har lidt den der 'fuck haters' attitude.. Synes det var så godt, at ekstremt mange havde skrevet under på, at hun skulle diskes, også vinder hun hele lortet.. Synes det er så fedt!

Synes også det er synd, at folk begynder at skrive 'kill it with fire'. Folk bestemmer ikke deres seksuelle overbevisning. Det kan da godt være det ikke var sådan gud så mennesket.. Men altså at folk der der er til deres eget køn, er sku lige så normale mennesker som os der er til det modsatte,,

• #121   14. maj 2014 Fünke > NEJ jeg synes bestemt ikke, at Polen skulle have lov til at deltage med deres gustne porno-l'rt!
    Jeg var mildest talt RYSTET! Det var SÅ vulgært, at både manden og jeg bare sad og gloede på hinanden.. Vi blev hurtigt enige om at det var et upassende indslag.

Jeg er bedøvende ligeglad med om han vandt eller ej, JEG synes bare ikke, at han var den værdige vinder.. Jeg har intet imod homoer eller tansseksuelle - men stiller han op KUN i provokation, så synes jeg simpelthen ikke det hører til i sådan et program.

Anna > Det er en mand, ikke en hun/hende smiley

• #123   14. maj 2014 https://www.google.dk/search?q=Thomas+Neuwirth&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ibpzU_7YMun64QSNroD4Bg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=622

Han er nu kønnere som mand ("dreng") - måske en hapser for Gustav?

Ret flot wannabe kvinde hvis skægget røg.

• #124   14. maj 2014 Melanie > det var da lige før den smørkærn der fik "kørt den af" mellem de silikasser der smiley

Det var mere end bare provokerende, jeg synes det er stødende (der er børn der ser med) og ekstremt vulgært!

• #125   14. maj 2014 Camilla: Man forstår heldigvis ikke de 'hentydninger' som den der mælkespand gav før man når en vis alder, så de mindre ved ikke hvad der skete, de ser bare at hun laver mælk - min lillesøster vidste da ikke hvad der skete smiley

• #127   14. maj 2014 Louise > den med stangen i er til at kærne smør smiley

• #128   14. maj 2014 det er rigtig nu du skriver det, jeg havde bare lige husket at det havde noget med mælk at gøre smiley

• #129   15. maj 2014 Men pointen er, at han jo ikke stillede op kun i provokation. En del af det var da selvfølgelig med et budskab om, at "jeg kan sgu også!" - men det er jo ikke for at provokere smiley

• #133   17. maj 2014 Det kaldes paryk smiley

• #135   18. maj 2014 Lærke: Det er en mand, der når han optræder, er 'klædt ud' som kvinde smiley

• #137   18. maj 2014 Lærke - Hvordan dælen kan du syntes hun var uhyggelig? ^^

• #138   18. maj 2014 Jeg tænker også.. uhyggelig?! Mine veninder og jeg sad og snakkede om, at han/hun faktisk var rigtig pæn med skæg smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#139   18. maj 2014 Conchita Wurst skal iøvrigt passe på....konkurrencen er benhård - trenden med at mixe det feminine og det maskuline griber om sig!

profilbillede
Kommentér på:
Østrig vinder MGP = verden i ramaskrig

Annonce