{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Racisme
  • #1   7. nov 2014 1) Hvad synes i om racisme?
    Jeg syntes det er synd og skam at nogle er racistiske, at man er så snæversynet at man fravælger andre mennesker udelukkende på baggrund af deres ophavsland.

2) Er i racister?
    nej jeg er ikke racist, jeg vælger eller fravælger ikke folk ud fra deres farve, religion, størrelse eller sprog. jeg vælger ud fra personligheden. i min verden er alle mennesker lige uanset race, alder, køn eller religion

3) Hvilken aldersgruppe tror i, har mest tendens til at være racistiske?
    jeg tror ikke som sådan det er alders bestemt, dog syntes jeg at opleve at ældre mennesker har frygt for det ukendte.

• #2   7. nov 2014 1) Hvad synes i om racisme?
    Synes racisme er en svær størrelse. At man har få fordomme om et bestemt folkefærd, eller en bestemt religion vil jeg ikke definere som racisme. Jeg har selv fordomme om visse religioner og folkefærd, men kan stadig sagtens se tingene fra "den anden side" og derved selv indse det bare er mig, der er ikke ved nok om den givne religion feks, altså "aflive" en fordom. Derimod vil jeg mene at en racist ser tingene sort på hvidt og ikke kan overbevises om at det ikke er alle medlemmer af Islam, der går ud og bliver kriminelle og voldelige. En racist er ifølge mig, også et menneske, der kommer med hadske kommentarer og eventuelt starter voldelige optøjer mod den givne kultur, religion mm.
    2) Er i racister?
    Jeg vil ikke definere mig selv som racist. nej smiley
    Nu vil jeg ikke pege nogen ud, men kunne forestille mig de ældre borgere som Rikke Blume siger, har tendens til frygt for det "ukendte".

• #4   7. nov 2014 anna>> børn er lige netop de mindst fordoms fulde i verdens befolkning. hvis de skulle være racister er det en opførsel de har lært hjemme fra.

børn kan reagere på mennesker med anden hudfarve end dem selv fordi det for dem er ukendt, men det er oftest helt små børn.

fra ca skolealderen begynder børn at skulle/ville leve op til en hvis norm, og de skal til at finde deres plads i flokken, og danne deres egen identitet, det er her man ser de begynder at mobbe for at sikre sig en plads i gruppen. mobning er ikke racisme

• #5   7. nov 2014 1) Tjo, hvad syntes jeg om racisme. Når vi taler racisme, der er ud fra hudfarve alene, så er det jo fuldstændig sygt. Det at føle sig hævet over andre racer pga deres farve, høre ikke hjemme nogen steder.

2) Er i racister? Det tror jeg ikke du vil få mange til at indrømme smiley

3) Hvilken aldersgruppe tror i, har mest tendens til at være racistiske? De 15-70 årige. Jeg kender utroligt mange, der ikke gider glo på "de fucking perkere" Hvilket er underligt, da de ikke har noget imod de indvandre de kender og kan lide. Desuden tror jeg ældre mennesker er mere racistiske, fordi de levede dengang det var normalt.

• #6   7. nov 2014 1) Hvad synes i om racisme?
    Jeg synes det er noget værre lort.
    2) Er i racister?
    Nej. Mørk eller lys - vi er alle mennesker. Danskere kan være nøjagtigt ligeså slemme som folk af anden etnisk baggrund.
    Nogle teenagere og ældre mennesker.

• #7   7. nov 2014 Inddrag det nye nartionalparti i jeres opgave, det er vist et godt eksempel på hvordan tingene står til...

• #8   7. nov 2014 1) Hvad synes i om racisme?
    Det et frygteligt fanomen samt holdninger og have.
    2) Er i racister?
    Jeg er absolut ikke racist, og har selv flere venner med anden etnisk bagrund.
    Jeg har erfaret at aldersgruppen er meget spredt, nogle er racistiske da de faktisk er bange for det "ukendte"

• #9   7. nov 2014 1) Hvad synes i om racisme?
    Racisme er en snæversynet holding der i bund og grund ender ud i uvidenhed og mangel på intellekt.
    2) Er i racister?
    Nej, jeg er ikke racist, om du er gul, blå eller grøn er for mig fuldstændig ligegyldigt, men den måde nogen opføre sig på og deres udstråling gør at jeg tænker anderledes og til tider negativt, dette er så uanset hvor du kommer fra.
    3) Hvilken aldersgruppe tror i, har mest tendens til at være racistiske?.
    Racisme er aldersbetinget, men har igen noget og gøre med ens intellekt eller ved de yngere racister, forældrenes der opdrager deres børn til at være racistiske, man kan da bare håbe de vokser op og bliver kloge nok til at finde ud af at deres forældre tog fejl;)

• #13   7. nov 2014 Det kunne være i skulle lave en anonym spørgeundersøgelse, så kan det være at nogle af dem der er racister der vil svare! Mange af dem vil måske ikke hænges ud på det smiley

• #15   7. nov 2014 Jeg er så enig med stald lærkegård! smiley

• #16   7. nov 2014 stald lærkegård >> det er ikke racisme, heller. du dømmer dem jo ikke ud fra deres race men deres opførsel, og der er jeg helt enig.

vælger man at flytte til et andet land uanset om det er som flygtning eller bare fordi man har lyst, så har man pligt til at indordne sig under det lands regler, og love. man skal integrere sig. man bør respektere landets traditioner, ikke at man behøver at følge dem selv, men respekter landets befolkning der følger traditionerne.
    og så er det lige meget om det er Danmark man flytter til eller om man som dansker flytter til feks Spanien, hvorfor skal man derned hvis det er for at isolere sig i dansker kolonierne.

Kommentér på:
Racisme