{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

Kold lungebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Omkring 2,5-3 uger har jeg hostet helt enormt, haft hovedpine, ondt i halsen og utrolig ondt der hvor det nederste af lungen sidder. For ca. 2 uger siden ringede vi til vagtlægen, som ikke mente jeg havde lungebetændelse og ville derfor ikke se mig. Jeg fik det så dårligere, og tog til læge i sidste uge, som ikke mente jeg havde en normal lungebetændelse, men hun mistænkte at jeg havde kold lungebetændelse. Jeg fik så taget blodprøver og jeg har så kold lungebetændelse. Jeg kom i behandling i onsdags, og får en form for antibiotika, der hedder roxithromycin orifarm. Jeg har taget det tre dage, dog uden bedring, jeg får det faktisk værre - mere hoste, får mere ondt nede ved lungen.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kold lungebetændelse
  • #1   6. feb 2015 Lige kommet ud af min behandling for kold lungebetændelse/atypisk lungebetændelse, og der var det først på 9-10 dagen i behandlingen jeg begyndte at få der bedre.
    Men tag til lægen hvis du i tvivl smiley
    God bedring smiley

• #2   6. feb 2015 Glad for at høre fra en i 'samme båd', så er jeg lidt mindre bekymret. Men oplevede du at du fik det værre, lige efter at du havde taget medicinen? Jeg får voldsomme hosteanfald, meget ondt nede ved lungen og kvalme, men det går stille og roligt væk jo længere tid der går efter jeg har taget medicinen smiley

Og mange tak:)

• #3   6. feb 2015 Samme antibiotika vi har fået kan jeg se

• #4   6. feb 2015 Mit råd er at tage til lægen hvis du i tvivl

Men lægen sagde til mig at jeg skulle vente til der var gået 4 dage

• #5   6. feb 2015 Før jeg kunne forvente forbedring

• #6   7. feb 2015 jeg har haft kold lungebetændelse og det tog dem 2 uger at finde ud af hvad det var, for min egen læge mente bare at det var pjat, for han kunne ikke høre noget.Først da jeg blev indlagt på børneafdelingen fandt de ud af at det var kold lungebetændelse. Jeg kom på pencelin og var så først i skole 11 dage efter smiley

• #7   7. feb 2015 Puh, det lyder ikke rart smiley Jeg har redet, gået i skole i 2,5 uge med det inden jeg fik det så slemt at jeg måtte tage til lægen, som tog blodprøver og fandt ud af at det er kold lungebetændelse..

• #8   7. feb 2015 Det er mange år siden, men nej jeg husker det nu heller ikke som specielt rart smiley Men ja det er da træls at være syg, specielt når det tager så lang tid, men så længe de ved hvad det er, så er det da til at med at gøre smiley

• #9   7. feb 2015 Din kvalme kommer formentlig fra medicinen, fordi det er hårdt for maven. Snak med lægen om hvad du kan spise og ikke spise for at hjælpe på det (det hjalp mig meget med min kvalme).
    Har selv lige haft lungebetændelse i 2,5 måneder i streg, så kender det godt (næsten fri med hosten nu), og jeg var igennem 3 antibiotika kure, så hvis du stadig har det meget dårligt når du er færdig med medicinen går du bare til lægen igen og får noget mere og evt. kraftigere medicin, ellers kan de jo også altid vurdere derfra om der skal yderligere behandling til. Bare hav ro på, en lungebetændelse tager laaaaang tid at komme sig over, også efter man er stoppet med medicinen smiley

Kommentér på:
Kold lungebetændelse

Annonce