{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bid! Hvad gør de forskellige?
  • #1   4. jul 2016 Pessoa bid - det har ikke en vildt stor effekt, som jeg har oplevet det.
    Men på nogle virker det fint.
    Det er hårdere end normalt trensebid, men ikke meget stærkt.
    Effekten er som vægtstang.

Gagbid - Det "drejer" nærmest. Jeg har redet med det, og jeg brød mig ikke om det.
    Igen, det er et stærkt bid, og man skal have forstand på det for at ride med det.
    Effekten af gag, er at presset kommer op i nakken, og det har lidt samme effekt som ringbid.

Waterford - Det er lavet til heste, som er lidt hårde i munden, og skulle fordele trykket mere.
    Dog giver det meget bevægelse i munden, og er ikke som sådan stærk.
    Effekten er som normalt trensebid, bare med flere led.

Baucher - Det ligger trykket i nakken, og fjerner pres fra ladderne, på grund af ophænget.
    Det er ikke et stærkt bid!
    Effekten er lidt som vægtstang, men et blidt bid.

Stangbid - Kan både være udelte trensebid, som er blødt. Det er roligt i munden.
    Det kan også bære sådan noget som islandsk stangbid, hvilket er et stærk bid, da det har lange stænger.
    Effekten af udeltbid er ligesom et normalt bid, bare roligere i munden.
    Effekten af islandsk stang, er at det virker lidt som 3-Ringsbid.

• #2   4. jul 2016
    Kender du hestemund.dk ? Hvis ikke så synes jeg du skal søge på det, på youtube - der er en masse videoer med hende, hvor hun forklare om bid :o)

• #3   4. jul 2016 Ja, som Krikken skriver, så er Hestemund rigtig lærerigt! smiley

• #4   4. jul 2016 Gag lægger tryk på nakken og mundvigen i stedet for på laderne. Har en hest, der kun fungerer på det.

• #5   5. jul 2016 Mange tak smiley Og jeg kender ikke hestemund, ville lige kigge lidt på deres videoer smiley

• #6   5. jul 2016 Stor fan af Baucher bid her smiley

Det ligger lidt højere i munden på hesten (der er et ophæng på, altså bidet er ikke spændt fast i samme ring som tøjlen). Dermed får hesten mere plads til at bevæge tungen, og biddet ligger temmelig stabilt i munden. Dog er det vist noget med at de godt kan være lidt hårdere end almindelig todelte og tredelte. Men så må man jo bare være ekstra omhyggelig og rolig i hånden.

Min tidligere pony gik/går med det, og han er så fin i munden. Han er glad og tildfreds under ridning. Fik det anbefalt af hende fra hestemund.dk smiley

• #7   5. jul 2016 Min pony har det med at få nakke skader, så der skal helst ikke mere pres på nakken smiley

• #8   5. jul 2016 Jeg ville gerne have et blødt bid, da det skal på min dressur trense. Ligenu bruger jeg et rigtig godt bid, men har brug for et der er blødere, da jeg helst ikke ville skarve hende for meget i munden. Jeg bruger det samme bid på min spring trense, da hun ellers skal hives for meget i munden, da hun bliver enormt ivrig. Og nej, det er ikke fordi hun ikke kan finde ud af at stoppe, for kan stoppe hende i en cordeo smiley

Kommentér på:
Bid! Hvad gør de forskellige?