{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Jordbrugsteknolog {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg starter på studie den 29. august som jordbrugsteknolog med speciale i økonomi, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til.
Vil dog høre om der var andre der skal starte nu her, eller nogle der har taget uddannelsen eller er i gang.. Hvordan er studiemiljøet, hvilken computer har i (Skolen fraråder mac men høre gerne hvis i alligevel arbejder med mac) Hvordan var/er jeres timer fordelt?

Havde i arbejde ved siden af? hvor mange timer?

Ja, kom med alt hvad der kan fortælles smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordbrugsteknolog
  • #1   8. aug 2016 Jeg har taget uddannelsen blev færdig i 2001, så der er nok sket lidt med uddannelsen siden da. Dengang havde jeg en stationær computer på mit værelse, også en blok og papir. så mine erfaringer kan nok ikke rigtig bruges.

Jeg havde arbejde ved siden af, jeg pakkede aviser, fredag og lørdag nat, næsten hver weekend. Det var hårdt, men jeg havde både hest og bil, at betale til.

Det var i øvrigt et studie jeg var meget glad for.

PS. lad være med at pjække i skatteret (skattelovgivningen) det er utroligt svært, men det finder du nok ud af, og meget spændende, når man kommer ind på livet af det fag. smiley - planen var faktisk at jeg ville videre med skatteretten, efter end uddannelse, men så fik jeg arbejde i økonomiafdelingen på sygehuset, og det blev / er jeg så glad for, at jeg ikke er kommet videre.

• #2   8. aug 2016 Jeg er lige blevet færdig, dog med husdyr som linjefag.

Der var et par stykker på min overgang der havde mac. Et par af dem havde en windows samtidig med og jeg tror bestemt det er en fordel at have en windows, da det er det lærene er mest stærke i og som undervisningen foregår i. Så du skal nogle gange være yderst god i mac for at vide hvordan du finder det samme som på en windows. Især i Excel er nogle af funktionerne forskellige.

Jeg havde ikke arbejde ved siden af, men har taget et "forældrelån" for at have råd til hesten.

Hvor skal du starte?

• #3   9. aug 2016 Min søster tog den med speciale i hest.
    Hun var afsted rigtig mange timer på en uge. Hun havde så også 1 time til studie og en time hjem. Men hun skulle ofte møde klokken otte og havde fri klokken 17.
    Så hun havde ikke arbejde ved siden af.
    Desværre kunne hun ikke få arbejde bagefter. Hun måtte igennem sin A-Kasse have både trailerkørekort og truck certifikat før det lykkedes hende at få job.
    Så det er ikke umildbart en uddannelse jeg ville have anbefalet. men man kan jo håbe økonomilinjen giver noget bedre smiley

• #4   9. aug 2016 Økonomilinjen åbner flere døre end specielaet i hest. Alle virksomheder har brug for økonomifolk.

Debet og kredit, det det samme, uanset om man sælger rådgivning til landmænd eller det er Holmegårds vaser. smiley

• #6   9. aug 2016 He He Ø90 Brugte vi også da jeg læste i 1999-2001

• #7   9. aug 2016 Tusind tak for alle jeres svar!

Jeg skal starte i Aarhus og ligesom Bettemusen's storesøster har jeg god og vel en times tid til og fra skole.. Tror det bliver lidt tough, men 1,5 år overlever jeg nok. Sådan er det når man vil det hele, have kæreste, ride og arbejde smiley

• #8   10. aug 2016 Jeg blev i sommers færdig med min JT m. økonomi som speciale. Jeg var en af dem med en Mac computer, købte en billig Windows maskine til de programmer der ikke kunne køre på Mac og andet brugte jeg den ikke til. Det fungerede ganske fint smiley

Jeg havde i min studietid tid til 2 heste, min kæreste, lidt arbejde i weekenderne, sad i cafebestyrelsen på Dalum og havde tid til veninder og torsdagscafe smiley Det er et spørgsmål om prioritering af ens tid, syntes bestemt ikke at jeg har løbet rundt i de 2 år, og er kommet ud med et gennemsnit på knap 11. Så mine aktiviteter har bestemt ikke været i vejen for min læring smiley (y) Elskede studiet, og har fået lært nogle fantastiske menneske at kende.

• #9   12. aug 2016 Hvor tit skulle du bruge de programmer der krævede en windows maskine Kirstine Gormsen?

Hvordan synes du fraværet til klasserne var? var folk meget seriøse eller?

• #10   12. aug 2016 Da jeg læste, have vi et helt fantastisk sammenhold i klassen, vi hjalp hinanden igennem.

Vi var26 i klassen, skolen var i tvivl om om de skulle dele os i to klasser. Da der plejer at være et vist frafald. Men vi startede 26 og vi sluttede 26. Vi hjalp virkelig hinanden. - jeg håber sådan for dig, at du vil opleve samme sammenhold som vi havde.

Kommentér på:
Jordbrugsteknolog

Annonce