{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Separat udstyr? :-)
  • #2   18. maj 2017 Føler du så ikke at du snyder den ene hvis du bruger det nye underlag e.l. Til en af hestene først?(hestene er ligeglade, mere menneskets følelser)

    Mvh TT


  • #3   18. maj 2017 Jeg har 2 heste og de har hver deres ting og det gælder alt.

  • #4   18. maj 2017 De deler alt. Og føler ikke jeg snyder nogle.
    Dog er fx fortøjerne indstillet til hver hest. Og de kan godt bruge den samme og gør det også indimellem men gider ikke spænde ud og ind mange gange. Bruger også samme svedig underlag og gjord. Er underlag vådt får den anden en tør på.
    Ved mig deler de også sadler. Ja alt, med mindre størrelserne ikke passer sammen. De har kun ting på de passer.



  • #5   18. maj 2017 Grimer har de hver deres - den ene bruger cob, den anden full smiley strigler hver deres, men underlag deler de

  • #6   18. maj 2017 Mine har hver deres hovedtøj, sadel og strigler.
    Gamacher/grimer/dækkener vil jeg gerne have kunne dele mellem dem, men der er desvære størrelse forskel.. Så det også hver deres smiley
    Altid andet deler de smiley

    Sådan er det med en pony på 145Cm og 165Cm, der er ikke meget der passer sammen smiley


  • #7   18. maj 2017 Mine 2 delte kun strigler inden jeg lånte Zafiro ud. Når/hvis han kommer hjem igen, vil det igen kun blive striglere de deler.

    Det er en ox/pre blandning og en Frieser jeg har, så størrelserne på udstyr giver egentlig lidt sig.. Pony/cob og full/xfull.


  • #8   19. maj 2017 Lige nu har jeg kun en hest...
    Men i de perioder jeg her trænet flere heste har de delt stort set alt.
    På et tidspunkt delte de også sadel, der havde de kun hver sin trense.

    Tvivler meget på hesten bliver sur over at den anden får lov at prøve det nye underlag først. Så længe udstyret passer så er hesten da fløjtende ligeglad med hvem der har brugt det før:-)


  • #9   19. maj 2017 Har lige fundet mig en go fuldpart hest.

    Det er en western hest, så det med sadler er lidt anderledes.
    Der er ca 20 heste, en tredjedel er private, resten tilhører stedets ejer, som avler paint.

    Der er langt færre sadler og hovedtøj end heste - men bliver oplært i hvilke sadler der passer.
    Og oplært i hvordan man vurderer om det hovedtøj, som er ledig med korrekt bid passer...

    Jeg synes at det er logisk at gå efter om det passer til dyr/hest/funktion frem for at have mange identiske kopier af dimser, vel vidende at der sjældent er mere end x kopier af dims i brug af gangen.
    Så jeg bifalder denne rutine

    ...
    Hvordan skal man kunne snyde en hest, ved at nyt udstyr har været prøvet på andre dyr?


  • #10   19. maj 2017 De har forskellige ting:)

  • #11   19. maj 2017 Havde jeg flere heste, så ville de have hver deres smiley

  • #12   19. maj 2017 Mine 4 har hver deres ting i hver deres farve men nu bruger de også hver sin størrelse.

    Strigler osv har de også deres egne sæt og det har de af den simple grund at jeg har en hvid vallak og hans hår ser ret dumme ud på min sorte hoppe. smiley


  • #13   19. maj 2017 De har hver sit her
    VH Annette


  • #14   19. maj 2017 Både min søster og jeg har hver vores hest, selvfølgelig køber jeg ting til min, men min søster får da også lov at bruge de fleste underlag osv til hendes, det vil dog stoppe hvis hestene pludselig skal deles op og gå med forskellige heste på folden, for at undgå utøj ryger fra den ene til den anden, men så længe de går på samme fold og står ved siden af hinanden i stalden er det ikke et problem smiley

  • #15   19. maj 2017 Hvis man ikke har problemer, skal man nok finde nogle smiley

    Hesten skal have det udstyr som passer til netop den. Og her tænker jeg ikke i farver, men i pasform.

    Medhensyn til strigler, synes jeg at de skal have hver sit sæt, af hygiejniske årsager. Og af samme grund skal de heller ikke dele et brugt underlag.


  • #16   19. maj 2017 Hver deres..
    Man undgår lettere at smus og utøj spredes..


  • #17   19. maj 2017 Mine to heste deler alt undtagen hovedtøj og gjord - de har forskellige bidstørrelser og liv-vidde smiley

    Sadlen har de altid delt - det går glimrende.

    Underlag deler de på den måde, at jeg ikke har specifikke underlag til den enkelte hest. Men når de først har gået med et nyvasket underlag, ja så hænges det til tørre og bruges først næste dag til samme hest igen.

    Strigler deler de, da jeg har dem gående tæt sammen, så vil de alligevel smitte hinanden hvis det var.

    Dækner deler de også - men generelt ender de i deres "eget", fordi gjordene er indstillet til den enkelte hest.

    Mvh Charlotte


  • #18   19. maj 2017 Hvis I læste (Dr. Who og Prinsessen) så skriver jeg netop at hestene jo er ligeglade, det er os mennesker der evt. Har disse følelser smiley

    Mvh TT


  • #19   19. maj 2017 Mine ponyer har deres egen grime, dækkener og trense. Alt andet bruges efter forgodtbefindende .



  • #20   19. maj 2017 Det enste mine heste deler er folden smiley

  • #21   19. maj 2017 Vores to heste deler strigler og underlag (efter de er vasket). Derudover deler de springsadel, men den bliver ikke brugt så ofte på nogen af dem. De jar byttet grime engang fordi den ene begyndte at gnave hesten, og så byttede de bare. De har meget forskelig kropsbygning, så de kan ikke dele dækken.

  • #22   19. maj 2017 Altså mine to der hjemme Coco, og Rufus deles bare for det meste om tingene altså godbidder, og strigler osv... smiley

  • #23   19. maj 2017 her deler de udstyr. Vi har 4 rideponyer og det eneste de har hver især er deres trense ellers for de det udstyr på som passer. De har dog også hver især deres stævne udstyr - underlag, gamacher, klokker og hut men det er fordi at de har hver deres farve????

  • #25   19. maj 2017 Har ikke noget med følelser at gøre: er oplært af bla. vores tidligere ridelærer (Tysk berider! - ordnung muss sein) Hver hest sit udstyr: strigler, dækkener, underlag osv. deles ikke her hos os. Af rent hygiejniske årsager gør man det ikke.
    Og er lidt hysteriske med at vaske underlag ret tit - hader at komme på rideskoler (og ved private) hvor feks. underlag og gamacher er "blanke" på indersiden af sved og fedt smiley


  • #26   19. maj 2017 Distriktsmester - ja det er sku klamt.. Jeg skifter underlag efter 6 x brug ca/efter behov smiley

    Mvh TT


  • #28   19. maj 2017 Nana - når der kommer til bakterier så er det ikke lige meget, for de grader du kan vaske underlag på er overhovedet ikke højt nok til at dræbe disse. Men hvis hestene går sammen så er det jo lidt lige meget for så bytter de bakterier alligevel smiley

    Mvh TT


  • #29   19. maj 2017 Begge mine har deres eget udstyr, bid, sadel, underlag osv - men nok mest fordi jeg har 1 hest og 1 pony

  • #30   19. maj 2017 Da jeg havde 2, delte de strigler, underlag. smiley

    Intet andet, da der var størrelses forskel. smiley


  • #31   19. maj 2017 De har egen grime og trense, ellers er alt andet vist dele (også sadler, bomløse). Og det gælder også for os mennesker i stalden, vi deler sko, jakker, trøjer, sokker og jeg ved ikke hvad smiley

  • #33   19. maj 2017 Team Tindur.

    Det som batter noget, I forhold til at undgå smitte er regelmæssig vask.
    Bakterier sidder på skidtet. Vasker du skidtet af, følger de fleste bakterier med.

    Vi putter jo heller ikke sadelunderlag i en autoklave efter vask ... Og det er det som skal til for at få det sidste med.

    ...
    Og hvis du kommer ud hvor jeg rider, og fryser en dag, så kigger jeg da gerne bag i bilen og ser om jeg har en ekstra jakke. Den må du gerne ride ud i, hvis du passer størrelsen og dermed kan bruge den.
    Og det er ikke engang sikkert at jeg finder grund til at vaske den, før jeg rider ud næste gang i samme jakke.
    Selvfølgelig kan man dele det, som er nyttigt at dele?

    ...
    Det eneste jeg ikke ønsker at dele, er folk der "glemmer" at spørge før de går i mine ting.


  • #34   19. maj 2017 I ved også godt at feks ringorm og kværke smitter før det går i udbrud, og har man to heste samme sted men på hver deres fold og bokse, og så bruger samme underlag så får den friske hest det også.. Men jeg er lidt ligeglad da jeg heldigvis ikke står i en sådan situation at jeg skal tænke på det da mine går sammen 24/7 smiley

    Mvh TT


  • #36   19. maj 2017 Jeg følger logikken i nr 35.
    Og...
    Tjae, når de går i en stor løsdrift som min basse gør, er der smitterisiko med eller uden separat udstyr..?


  • #37   19. maj 2017 Mine heste har hver deres sadel og hovedtøj, hver deres grime og hver deres vinterdækken. Dette grundet forskellig pasform.
    Stalddækkener og fleecedækkener, strigler, gamacher, klokker, underlag og seletøj deler de.


  • #38   19. maj 2017 mine 3 deler næsten alt.. grimer i pony og full .. de vil dog få hver deres hovedtøj 1 fordi en bruger pony. den på 20 kan kun rudes i hackamore eller kapsun hun det melanomer.. men kan de dele hovedtøj kunne jeg sagtens finde på at sætte bid på gammel mors trense

    sadel siger sig selv der er jo forskel på form.
    strigler har jeg bare i en spand.. jeg har det ikke dårligt over t købe noget til en men ikke andre. og tror heller ikke hestene føler sig snydt,,


  • #39   19. maj 2017 Vel et underlag skulle helst ikke blive vasket ved 60'C, men det vælger du så at gøre så dig om det smiley
    Hvis hest 1 får kværke, du har lige redet den for 3 dage siden og har lige vasket underlagt på 40'C og smider det på hest nr 2. Så opdages det og hest nr 2 har også nået at blive smittet. smiley Det er sådan det skal forstås. Men heldigvis er ovenstående ikke så ofte et scenario smiley det var bare et eksempel. smiley

    Mvh TT


  • #40   19. maj 2017 Da jeg havde 2 heste delte de kapsun, tøjler, tove, strigler, sadel og underlag, men da de havde forskellige str. hoved og krop, så havde de hver deres hovedtøj, bid og dækkener smiley

  • #41   20. maj 2017 Jeg har 2 heste af samme type så i princip kunne de godt bruge det meste begge to.
    Men de har hver deres af alt , jeg synes de farve- mæssigt er så forskellige ( Pinto - frieser ) at de kører hver deres farver.


  • Anna Marie S
    Anna Marie S Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #42   21. maj 2017 Vores 5 heste har hver deres dét eneste de har til fælles er strigler smiley

  • #43   22. maj 2017 Her deles hvad deles kan. På den måde at det selvfølgelig skal passe.
    Men der er f.eks. to der deler sadel, men ikke gjord. Andre tre har hver deres, men kun sålænge der ikke er andre der kan passe det smiley
    Og dækkener kommer også på efter behov. Men som regel kommer det samme dækken på den samme hest sålænge det passer behov og str.
    Trenser gider vi ikke at indstille hver gang der er en anden der skal bruge den, så der har de hver deres. Og lige sådan grime. Strigler er fælles.
    Intet er mere helligt at det kan bruges på en af de andre hvis det lige passer. Og nej, her er ingen dårlig samvittighed over hvilken en som går med det rene først smiley Dog er der gerne et sæt eller to som holdes pæne til stævner. De bruges ikke til hverdag.


Kommentér på:
Separat udstyr? :-)

Annonce