{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Hvornår bør man se "spøgelser" og lave foranstaltninger, og hvad så med at være et godt menneske der spreder glæde? Hvor er vi på vej hen? :-( {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
En lille debat jeg ønsker vi skal have, som udspringer sig af hvad der sker her hjemme pt. Og mit dilemma i det.

Mine børn fortæller mig under aftensmaden, at der er en bus chauffør der giver slik. De har hans navn. Mine alarm klokker ringer jo, og jeg stiller mig kritisk. Min søn siger: "Ej mor, slap dog af, det er ikke sådan at han er en pædofil eller noget."
Nej, det er også rigtig! Det kan jo sagtens være at det er en mand der kan lide at sprede glæde smiley
Men hvornår skal man blive bekymret og ikke?
For hælvede.. Skal man ikke have lov til at bare være et godt menneske der vil glæde andre?
Hvornår og hvorfor er der blevet således at vi skal passe så meget på at vi bliver sådan..?
Hvordan ville du stille dig i min situation?

Mvh TT der for første gang i sit liv som mor er i tvivl om hvordan jeg bør handle, og om jeg overhovedet skal.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bør man se "spøgelser" og lave foranstaltninger, og hvad så med at være et godt menneske der spreder glæde? Hvor er vi på vej hen? :-(
  • #1   30. nov 2017 Jeg synes ikke, der er grund til handling, søde Karita. smiley Jeg har kørt meget med bus, og der var bestemte buschauffører, som tog slik med f.eks. op til jul, på "sidste skoledag", på deres egne fødselsdage og andre mærkedage.
    Jeg er helt sikker på, at dine børn bare er stødt på en sød buschauffør, som måske ikke har så mange andre at glæde.

    Du kan jo, hvis du er nervøs, aflevere dine børn ved bussen en dag, og så lige stikke hovedet ind og sige godmorgen til buschaufføren. Jeg tænker du har en god nok intuition, som kan fortælle dig, hvorvidt han har gode eller dårlige hensigter! smiley


  • #2   30. nov 2017 Tror det bedste du kan gøre er jævnligt at snakke med dine børn om det, så du får en fornemmelse for om det er noget han gør hver dag, en bestemt grund til han gør det, hvor meget de snakker med ham og hvad samtalernes indhold drejer sig om.
    Det lyder dog til at dine børn også er fornuftige og har gjort sig deres overvejelser om det smiley
    Hvor gamle er dine børn?
    Tænker ikke du behøver at bekymre dig. Jeg har altid selv kørt med bus, og langt med bus og derfor ofte siddet alene i bussen noget tid, og har vist kun haft mandlige buschauffører. Jeg har altid snakket med dem, og med nogle af dem og alt muligt! De keder sig jo også ofte smiley
    Men jeg er også født skeptisk og lidt "for godt" opdraget hvad sådan nogle situationer angår, men alle mine chauffør har nu været søde og rare.
    Men som Bidløse Madsen skriver, så kan du jo stikke hovedet ind en dag og se hvad din egen mavefornemmelse siger om personen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   30. nov 2017 Jeg ser intet ondt i mennesker før noget er bevist.

    jeg kunne aldrig drømme om at tvivle på en buschaufførs grundlag for at dele slik ud til hele bussen, det er for langt fra min person at dømme mennesker på den måde, pga sådan en lille ting.

    De fleste vil gerne se noget ondt i mennesker, for det skaber noget at tale om.

    Jeg har en forestilling om at hvis man opretter et emne på hestegalleri, så ved man godt at episoden/problematikken ikke er truende og slem, ellers havde man handlet prompte. smiley

    så der er intet at du skal være bange for. van er en venligt menneske som elsker sit job, og giver børnene en god oplevelse efter en lang dag i skole.


  • #4   30. nov 2017 Nej jeg har heller ikke tænkt mig at "skride" til handling smiley men det jeg ville frem til er hvornår og hvordan kan det gå så galt at man ikke skal kunne tillade sig at være sød..?? smiley jeg tror da også at han nok bare er sød.. Men igen.. Det troede folk også om diverse..
    Så hvornår skal man begynde at bekymre sig?
    Vi har lige haft en episode hvor der er en i en bil der har forsøgt at lokke børn til sig med slik.. Vi blev kontaktet af skolen og politiet har gået ud og bedt os om at tale med vores børn.. Mine børn er 10 og 12 år.
    Og ja vi taler om sådanne ting her hjemme når det kommer noget op..
    Hvor er det trist at verden er blevet sådan at man hele tiden skal passe på.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   30. nov 2017 Team Tindur: Verdenen har ikke ændret sig, der sker ikke flere værre ting, og folk er ikke blevet onder, vi er bare omringet af nyheder, og derfor hører vi lettere om forskellige episoder end før. smiley

    hvis du mener at der faktisk er noget lodent, så må du konfrontere buschaufføren med det. Man bør gribe til handling hvis man mener at noget ikke er som det bør værre.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   30. nov 2017 og man kan ikke sige hvornår noget kan gå galt, for så ville ting jo ikke gå galt.

    Men man kan tage sine forholdsregler, og opdrage sine børn på bedst mulig måde, så de ved at man ikke skal "snakke med fremmede".


  • #7   30. nov 2017
    Folk blev bombet i småstykker for 30 år siden, de blev skudt - mange blev skudt, de blev mishandlet, de blev misbrugt. Mennesker har været grimme ved hinanden hele vores eksistens tid.


  • #8   30. nov 2017 Mine alarmklokker ville også ringe.
    Men, det er mit ansvar som forældre, at sikre at mine børn ved hvornår der foregår ting, som ikke må foregå. Det er vigtigt at snakke med sine børn, og forklare hvad der er rigtigt og forkert, og hvem der må hvad, og hvem der ikke må.

    Hvis dine børn kører i skolebus, med andre børn, er jeg sikker på(håber på) at chaufføren har afleveret div. Attester. (Straffeattest, børneattest mv).

    Er det kun sket én gang, eller sker det på mærkedage, vil jeg ikke se spøgelser der. Hvem kan vide, om det ikke er fordi chaufføren har julekuller, nu hvor første december nærmer sig.
    Hans liv, vil kunne blive ødelagt, hvis der kommer en beskyldning om noget.
    Snak evt med andre forældre, om de mistænker noget. Men kun hvis du mener der er noget i det.
    smiley



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   30. nov 2017 havde du også været mistænkelig hvis det var en kvinde???

  • #10   30. nov 2017 Therese - offentlig bus. smiley der er mange andre på bussen så jeg er ikke bekymret i hverdagen. Men man skal da som du siger tage forhåndsregler og lave aftaler med sine børn, noget vi også gør. smiley
    AMT - Det kom helt an på Situationen.. Jeg ville stadig undre mig, men nok ikke så meget som med en mand..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   30. nov 2017 Team Tindur: hvis det er helt nøjagtigt samme situation, buschaufføren har vi bare lavet om til en dame i stedet for en mand

  • #12   30. nov 2017 Som jeg skriver, jeg ville stadig undre mig.. Og spørge ind til. Men ikke tage det så "slemt" smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   30. nov 2017 er det ikke forkert??


  • #14   30. nov 2017 Måske.. Men nu er jeg ikke den der har den største tillid til det modsatte køn generelt.. Men så længe det er en ting jeg ikke går og pådutter mine børn, og taler om. Så får de forhåbentlig et andet syn på de.. smiley

    Mvh TT


  • #15   30. nov 2017 Det med at have et anderledes syn på det ud fra kønnet, tror jeg ikke vi længere kan gøre særlig meget for. Det er 9 ud af 10 gange mænd der er pædofiler, voldtægtsmænd osv. Har man nogensinde hørt om en kvindelig terrorist? Jeg ved godt det intet har med denne sag at gøre med en sikkert sød buschauffør der uddeler slik.
    Men jeg vil bare pointere at der nok er en grund til at man er hurtig til at dømme ud fra kønnet.

    Sådan burde det ikke være nej, men det kan være svært ikke at have det sådan, når det gang på gang viser sig at det har været en mand der stod bag det.

    Når jeg har strafferet og lignende, vil jeg da godt indrømme, og jeg ved at jeg ikke er den eneste. Men at nærmest alle eksempler med noget med vold, voldtægt, kidnapning osv, der forestiller mit hoved sig en mand og ikke en kvinde. smiley


  • #17   30. nov 2017 Det er en helt almindelig reaktion som forældre, at tænke kortvarigt over om der kunne være noget i det. smiley
    Men stol på dine børn, der findes ikke mange mennesker der har ubehagelige overvejelser. Man hører bare flere ubehagelige ting, end de gode.

    De fleste kan mærke eller se, hvis der er noget forkert eller godhjertet i det, når man ser personen


Kommentér på:
Hvornår bør man se "spøgelser" og lave foranstaltninger, og hvad så med at være et godt menneske der spreder glæde? Hvor er vi på vej hen? :-(

Annonce