{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natarbejde - hvordan omstillede I Jer?
  • #1   12. apr 2018 Den sidste måned, tag en lur midt eftermiddag og gå så lidt senere i seng og stå tidligere op.. gør luren om eftermiddagen længere (sov tidligere) og gå senere i seng..

  • #2   12. apr 2018 Er du A menneske eller B menneske??

    Hvornår starter dine vagter??

    Jeg er læge (på hospital) , har arbejdet som sygeplejevikar i studietiden.
    Alle dumme kombinationer af varierende arbejdstider på vagtarbejde er afprøvet her....

    Jeg er selv B menneske. Jeg tager simpelthen en lur inden arbejde, hvis jeg kan nå det. Og så går jeg på arbejde. Arbejder. Hjem og i seng.
    Jeg går reelt meget sent i seng, sent op.
    Hvis jeg har flere sammenhængende aftennattevagt med en enkelt fridag går jeg lidt senere i seng på fridagen - jeg har jo sovet længe.

    Men hvis du er A menneske, især hvis du reelt møder ekstremt tidligt ind, kan det give mening at gå tidligere og tidligere i seng, stå tidligt op - og reelt sove, stå op, gå på arbejde, have fri bagefter.
    (- Jeg er som nævnt B menneske, og fatter ikke at nogen kan gå så ekstremt tidligt i seng, og så sove.)

    Mit råd er, at du skal lytte til din krop er A eller B søvmmønster, og om du reelt arbejder sen aften eller tidlig morgen.
    Og hvis muligt, enten stå senere op og gå senere i seng, eller det omvendte.

    - Hav madpakke med på arbejde. Enten taber man appetitten, eller også spiser man ekstra meget. Du får lyst til hurtige kalorier, slik, osv især hvis du om natten glemmer at spise rigtig mad. Det gør det ekstra vigtigt, at tage "rigtig mad' med. Ikke svedende leverpostej, men noget lækkert, der kan varmes, måltid salat eller lignende.