{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Hvad pokker sker der i menneskers hoveder?? O.o {{forumTopicSubject}}

Nyheder.. Ja de er nogle dage gamle..
Men helt ærligt så bliver jeg chokeret, frustreret, MEGET VRED og ked af det.. http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-05-16-over-60-personer-draebt-mandag-militaeret-gjorde-det-godt-siger-israels
Det jeg reagerer på er: HVAD I HÆLVEDE GØR BØRN I EN SÅDAN EN DEMONSTRATION??!!
Man tager da ikke børn med i demonstrationer.. Hvad tænker de voksne på? De er da fuldstændig blæst i hovedet! smiley
Ville du (selvom det er her i DK) tage dine børn med i en demonstration? (ligegyldigt hvilken)

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad pokker sker der i menneskers hoveder?? O.o
  • #1   16. maj 2018 Ja!
    Jeg vil da tage børn og hunden med.
    Hvorfor ikke tage dem med til en samling af fredelige mennesker?
    Det er sgu da logisk ikke at have betænkninger ift børn, hunde osv, hvis man har et minimum af tillid til samfundet og fred... Jeg tager også børn og hunden med på stranden, julemarked og alle mulige andre steder med mange mennesker.
    Fordi jeg tror på fred, forventer ingen fare der.

    (Hvis jeg ikke tror på at børn er i sikkerhed i forsamlinger, eller mener at jeg skal have skydevåben til selvbeskyttelse eller lignende - så ville jeg immigrere til et bedre land - eller få en bodyguard og gå ind i politik og rette op på det!)


  • #2   16. maj 2018 Dr Who - og du tænker ikke på at der er andre der har indflydelse på hvor fredelig en demonstration kan blive? smiley
    Tag bare feks den far der ikke helt bruger sit hovedet, tager sin 8 årige søn til Brøndby/FCK kamp.. De kommer imellem demonstranterne/holigans og sønnen bliver dræbt i optøjerne..

    Mvh TT


  • #3   16. maj 2018
    ... Så panik tænker man da også hvis man regner med at ens 8 årige bliver dræbt fordi man skal se en Brøndby/FCK kamp.


  • #4   16. maj 2018 Krikken - Det var da bare et eksempel på at man ikke selv er herre over andres handlinger smiley

    Mvh TT


  • #5   16. maj 2018
    Ud fra at du skriver
    " Tag bare feks den far der ikke helt bruger sit hovedet, tager sin 8 årige søn til Brøndby/FCK kamp.. De kommer imellem demonstranterne/holigans og sønnen bliver dræbt i optøjerne.. "

    At vedkommende ikke bruger sit hoved, konkludere jeg at du synes det er skørt og ikke særligt klogt at tage sin 8 årige med til fodboldkamp.


  • #6   16. maj 2018 Nej.. Jeg konkluderer at han ikke har brugt sit hovede hvis han formår at komme imellem holigans.. Jeg kunne også have skrevet 16 årig.. Eller valgt et andet eksempel end fodbold.. Det var som sa bare et eksempel på at man ikke er herre over andres handlinger til demonstrationer.

    Mvh TT


  • #7   16. maj 2018 ..... Demonstrationer og hooligans til fodboldkampe er to pænt forskellige ting for mig.

  • #8   16. maj 2018 Der sker hver dag alle mulige ting i verden som jeg slet ikke kan forstå... Men det er bare et tegn på hvor forskellige vi er og vores kulturer. Vi synes vi gør meget rigtig herhjemme, eller i vores eget hjem i hvert fald. Men det er der også mange i verden der ikke er enige i. Jeg synes selvfølgelig det er skrækkeligt, men det er bare sådan verden er indimellem...

    Ville ønske jeg kunne gøre noget ved det, men der skal nok lidt mere end lille mig til smiley


  • #9   16. maj 2018 Min mening er, at det aldrig er nogen andres skyld end den der trykker på aftrækkeren, at et barn bliver skudt. Der er meget få oplysninger om demonstranternes formål, hvem, hvad og hvorfor. Kun massere snak fra mennesker som snakker udfra deres holdninger.

    Vi kan kun forestille os hvordan konflikten mellem palæstinenserne og israelerne er, men uanset hvilket "hold" man er på, tror jeg de civile har mere brug for hjælp end noget andet.
    Hvad der sker i deres hoveder? Det ved jeg ikke. Sikkert bedre ting end de hadefyldte hoveder i Israels regering og militær, som får dem til at myrde børn.


  • #10   16. maj 2018 Jeg vil nok mene, at jeg ikke har fantasi til at forestille mig at en barn skulle dø til en fodboldkamp eller anden tilskuer funktion...
    Så ja, jeg ville da tage børn med til lignende ting - og forvente børnene på ingen måde var i fare!

    Hvis man forventer at børnene er i fare, lever man med fuldt overlæg i en verden bygget på en syg præmis. Jeg vil ikke leve i et samfund opbygget på den præmis at "forsamlinger af mennesker er som udgangspunkt farlige" - så skal samfundet laves om eller forlades.

    Siger damen der har spillet rollespil i 15 år, og burde udgive nogle af mine kampagner ned som krimier, og generelt har en usandsynligt livlig fantasi...


  • #11   16. maj 2018 Altså at tage børn med hen hvor der er hooligans mod hooligans er nok ikke det smarteste... tvivler på de lige tager hensyn eller overhovedet tænker over det.

  • #12   17. maj 2018 Dr Who - Jamen for at sætte det hele på spidsen (og nej vi skal da ikke lade være med at leve e.l. Kommentarer I tænker på at smide op) så hvad med de nye krigsformer? Man kriger ikke som i gamle dage, i dag sendes der terrorister til store forsamlinger af mennesker, der bliver lavet kemiske våben og bakterier bliver brugt imod os. Så du tænker ikke at det er noget vi burde tænke en ekstra gang over i vores dage? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   17. maj 2018 hvorfor lade sit liv styre af at der en sjælden gang i mellem er terror angreb, og derfor leve i frygt for al ting?

    jeg ksn undre mig over at man er så bange, men at man dom rytter glædeligt rider ud i traffikken, på en hest som ikke er sikker nok i traffikken??? hvor er sammenhængen?

    man vil frivilligt gerne sætte sog selv og sin hest i en potientiel farlig situation, men samtidig vil man snart ikke være ude fordi at der, næsten aldrig sker terror angreb.


  • #14   17. maj 2018 AMT - suk.. Du har det virkelig svært ved at holde den uden at blive personlig.. Undrer mig over det behov du har der..
    Men for at gøre det måske lidt lettere forståeligt for dig, så er jeg ikke så god til at være god ved mig selv. Jeg tager mig selv ikke ligeså vigtigt som andre. Det er et problem jeg har.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   17. maj 2018 Team Tindur: seriøst?? hvor nævner jeg dig henne?? stop med at se spøgelser alle steder

  • #16   17. maj 2018 Krig, demonstrationer og fodboldkamp kan ikke sammenlignes.

    Men ja, krige har ændret sig.
    Anden Verdenskrig var en skelsættende krig på mange måder. For første gang døde flere af våbnene end af sygdomme såsom tyfus mv... Det viser to ting: Våbnene er blevet mere effektive - men det er lægekunsten også.

    Men terrorisme kan ikke sammenlignes med krig. Krig er national stater. Og nogle af de ting, der sker i krig kan forsvares. Terrorisme er udtryk for grupper af kriminelle, som pakker uacceptable handlinger ind i pseudo motiver - der ofte kan koges ned til "vores glorværdige leder har en lille pik og kan ikke acceptere verden og for lidt opmærksomhed".
    Sorry. Men terrorister er da narhatte, pikansjoser og niddinge til hobe...?

    Nej. Jeg er ikke bange for dem. Jeg har ikke respekt for dem. De er som en hund med hjerneblødning. Kan være bidske. Individerne kan ikke nødvendigvis kureres let/gøres uskadeliggøre, men grupper af dem kan hvis de ikke får noget foder, har de ikke kræfter til at bide så hårdt.
    - De får en del af deres penge ved at være rusmiddel grossister. Sagde jeg kriminelle narrøve??
    Nope. Ingen respekt, kun foragt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   17. maj 2018 og NEJ, der var INTET myntet på dig, der vsr INTET personligt i det jeg skrev.

    men det er rigtigt, folk dever pisse bange for..... en hulens masse ting, ogdå selvom at msn glædeligt rider på en trafikkeret vej, på en røvbanan, eller cykler uden cykelhjelm midt inde i kbh..


  • #18   17. maj 2018 Vi har jo haft snakken om trafikken før, jeg er jo ikke født i går. smiley

    " jeg ksn undre mig over at man er så bange, men at man dom rytter glædeligt rider ud i traffikken, på en hest som ikke er sikker nok i traffikken??? hvor er sammenhængen?

    man vil frivilligt gerne sætte sog selv og sin hest i en potientiel farlig situation, men samtidig vil man snart ikke være ude fordi at der, næsten aldrig sker terror "

    Så det er ingen tvivl om at det var møntet på mig, især efter alle de diskussioner vi har haft ift at jeg er nødt til at skulle ud i trafikken for at komme nogle vegne.. smiley

    Mvh TT



  • #19   17. maj 2018 Men fred være med det. Jeg kan godt holde til det/dig smiley

    Mvh TT


  • #20   17. maj 2018 Og hvad med bioterroisme?

    Det er en gammel opfindelse.
    I middelalderen smed man pestdøde dyr over murene med katapulter.
    Primitivt, måske også ret ineffektiv.

    Men hvis du er bange for kopper spredes af terrorisme? Jamen, der er kun fancy metoder - fordi metoderne er opfundet. Og metoderne er opfundet af folk, der i 100 år har forsket i at holde skidtet under kontrol.

    Jeg vil hellere leve i en verden, hvor kopper er udryddet ved vaccination, der er en teoretisk mulighed for at kopper prøver bliver stjålet og spredt - men vi ved jo stadig hvordan skidtet stoppes.
    - Videnskaben er stærkere end krig. Truslen om at sprede kopper havde ikke virket, hvis der var epidemier af det hvert 5 år. I 1800 tallet (uden kur, uden tæmmet sygdom) havde det ikke virket med den trussel - for det var der jo i forvejen?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   17. maj 2018 ej, stop nu med at opdigt dine egne historier,for at få mig udstillet som et komplet fjols.

    sammenligningen var en tanke fra min side, fordi at det er interessant hvor meget folk frygter noget de højst sandsynligt aldrig vil få tæt ind på livet, men ikke frygter noget livsfarligt som de måske oplever flere gange årligt, og som r en position de selv sætter sig i.
    - dermed sagt, ikke lad frygt for noget ukendt styre ens hverdag.


  • #22   17. maj 2018 Jeg forstår til fulde sorgen over at nogle få “onde” mennesker, ødelægger så meget.

    Men at bebrejde forældrene er ikke ok. Ja jeg ville ikke tøve med at tage mine unger med til demonstrationer, fodboldkampe osv. og det kan aldrig være forældrenes skyld at nogle forkvaklede sjæle ikke kan finde ud af at indordne sig.

    Uheld sker, også i situationer med feks hooligans, ingen holligans ville ønske for nogle børn at de bliver dræbt, det tror jeg ikke på, men ja det er et skræmmende og ødelæggende uheld, men dog et uheld og ikke noget man kan “forvente” og derfor agere på som forældre, specielt ikke fordi det er et enkeltstående tilfælde, og det sædvanligvis går godt.

    Jeg tror, der dræbes flere i trafikuheld, end ved demonstrationer/fodboldkampe/diverse forsamlinger, ville du også kalde forældrene hovedløse der? Det er statistisk mere sandsynligt, så der burde vi holde ungerne væk også?

    Så mine tanker er, at få ikke skal ødelægge det for de fleste, og man bør selvfølgelig gøre hvad der er i ens magt for at undgå forfærdelige ting, men man kan ALDRIG bebrejde forældrene, når der ikke er “overhængende fare” og det er der trods alt ikke ved de fleste ting HELDIGVIS.


  • #23   17. maj 2018 Jeg vil nu sige der er forskel mellem at ride ud i trafikken og så at frygte terrorangreb. For det at ride ud i trafikken har man trods alt lidt mere kontrol over på en eller anden måde, hvor terrorangreb - det kan du jo slet ikke styre.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   17. maj 2018 LM: selvfølgelig er der forskel, og nej, manber ikke herre over et terror angreb, hvor modvat man er mere eller mindre herre over, om manbrider ud i trafikken.

    og det er netop derfor at detvervså underligt at man kan frygte en så fjern ting som terror, men at mansom rytter ikke frygter at ride ud i trafikken på en ikke trafiksikker hest.

    det man vel frygter ved terror er døden.


  • #26   17. maj 2018 Nu har jeg selv været tæt på terror, og jeg tror bare det er det uhyggelige og det umenneskelige i det, der gør det så frygtindgydende. Men nej det er jo ikke sådan jeg går og er bange for det hele tiden. Det tror jeg ikke der er ret mange der er, jeg tror bare mange mennesker har den der “hvad nu hvis”, og så er det bare lidt mere uhyggeligt end et uheld i trafikken.

    Men jeg frygter nok ikke trafikken fordi jeg tænker jeg har mere kontrol over situationen. Men alligevel tænker jeg da altid over det inden jeg rider ud. Hvilket jo nok er det samme med terror, altså at man tænker over det men alligevel tager man jo ud til store forsamlinger. Det gør jeg i hvert fald smiley


  • #28   17. maj 2018 Jeg har været til mange demonstrationer, Brøndby kampe osv og jeg er aldrig kommet til skade og har endnu til gode at opleve et barn komme til skade ( på trods af at der ofte er mange børn) selv til demonstrationerne for ungdomshuset i København, var der børn og de kom altså ikke til skade, selv om der var ballade en gang i mellem.


    Og ja, jeg ville tage mine børn med til demonstrationer (de lovlige af dem) jeg har selv været med til flere, som barn og jeg elskede det smiley


  • #29   17. maj 2018 Karen - Det med fodbold kamp var også et opdigtet scenario smiley så jeg klandrer ingen forældre her. Men jo jeg klandrer da de mennesker der lader børn deltage i demonstrationer man ved er farlige, som feks optøjerne/demonstrationer ifb med feks ungdomshuset på jagtvej o.l.

    Mvh TT


  • #30   17. maj 2018 Jo - sjovt du også nævnte ungdomshuset smiley

    Igen et opdigtet scenario, men håber I forstår min tanke.

    Mvh TT


  • #31   17. maj 2018 Jeg kom meget i ungdomshuset og var med til rigtig mange af demonstrationerne, både de voldsomme af dem og de helt rolige.

    Hver torsdag holdte vi demonstration og der var mange børn med, også helt små børn smiley


  • #32   17. maj 2018 Jeg boede på Jægersborggade, da ungeren blev ryddet.
    Forsøgte at læse til eksamen, men Hey, helt egen soap opera foran vinduet.

    Noget af det vildeste var, at en folk unge løftede / væltede en folkevogn.
    En af de gamle gutter, som bor i gaden stak hovedet ud "kan I så vende den om igen!" og så gjorde de det...
    Ting, er sjældent så dramatisk i virkeligheden som i nyhederne.
    Journalister fortæller altid en meget skæv version.

    .....
    Og når det kommer til skyderi på gadeplan er journalister også tilbøjelig til at omskrive" 7 tabte patroner" til 57 skud.


    ...
    Verden er meget rarere i virkeligheden.
    Venlig hilsen hende som modtager folk på nattevagten, eller har boet midt i det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   17. maj 2018 jeg var til demonstration ved ungdomshuset dengang. det var den dag der i følge medierne skete mest..

    jounalister har en ufattelig evne til at få lidt til at se ud at helt vildt meget...


  • #34   17. maj 2018 Ja, jeg ville uden tvivl tage mine børn med til demonstrationer.
    Den slags kan stå som en vigtig del af et barns demokratiske dannelse (noget, som vi i min optik har alt, alt for lidt af). De skal lære, at demokratiet også er at forene sig og sige fra overfor magthaverne. Der er i dag alt for mange, der er apatiske, og ikke tror, at de kan gøre en forskel. De underlægger sig og trækker på skulderen og siger "vi kan jo ikke gøre noget alligevel, så må vi vel få det bedste ud af det". Det er farligt for demokratiet. Derfor er det vigtigt, at børn får en reel demokratisk forståelse - og ikke blot en forståelse for, hvordan man rent praktisk stemmer, når der er valg, eller styreformens funktionelle opbygning. Den slags har ikke (særlig) meget med demokratisk dannelse at gøre.

    Det er jo desværre et præmis for livet, at man skal dø. Selvfølgelig er der ingen grund til at opsøge unødige farer, men man slipper ikke for døden, ved at undgå at leve.


  • #35   17. maj 2018 Inden i disser medierne for meget, vil jeg bare lige sige at de altså også kan have en meget vigtig rolle. For da jeg var i Barcelona og der skete terrorangreb på den gade vi var 5 minutter fra at være på da det skete, der var jeg utrolig glad for medierne. For det var den eneste måde jeg kunne følge med på om de havde fanget dem der stod bag det, og hvor de mere eller mindre befandt sig. For det vil man gerne vide når man er så tæt på. Så lige så dramatiske de til tider kan være, lige så dejlige synes jeg så også de kan være i kritiske situationer smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #36   17. maj 2018 LM: mediernd er gode til at opdatere.

    men de er endnu bedre til at gøre 1 fjer til 100 høns. de planter så meget frygt i folk, uden at de egentligt viser sandheden


  • #37   17. maj 2018 Amt
    Ikke altid, de opdaterer altså også nogle gange bare med sandheden. Fx ved terrorangreb, der pynter de ikke på noget, i hvert fald ikke det i Barcelona som jeg fulgte helt tæt smiley Men ja selvfølgelig er de også dramatiske til tider, sådan er det smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #38   18. maj 2018 LM: jeg siger ikke at de lyver, men at de fremstiller det vildere/voldsommere end hvordan det reelt var hvis man var til stede. smiley

    den måde de filmer og snakker om det på, giver det ofte en hel anden opfattelse.


  • #39   18. maj 2018 Amt
    Det skal jeg ikke kunne sige så meget om så, for de mediedækkede begivenheder jeg har været til, har nu været rimelig sandfærdige smiley

    Men ja, gode overskrifter sælger smiley


  • #40   18. maj 2018 Mette- satme skarpt og helt rigtigt skrevet!

  • #41   18. maj 2018 Jeg mener så absolut du ikke har kontrol i trafikken, både som rytter og som med trafikant.

    Eksempler bare fra min omgangskreds:
    Kvinde dræbes, fordi modkørende pludselig kører over i hendes side.
    Kvinde dræbes fordi de rammes bagfra af en overhalende billist på motorvejen, der ikke kommer helt udenom.
    Kvinde mister søn, da lastbil kører ind i ham på motorvejen, da de er gået i stå (og holder i nødsporet)
    Kvinde minster søn og mand pga lastbil kører over for rødt, 5 år senere mister samme kvinde den overlevende datter på samme vej igen fordi en skide lastbil kører overfor rødt.

    Så nej man har absolut ikke kontrol med hverken trafik eller terror. Så derfor er det min mening at det stadig ikke hovedløst at tage børn med til diverse demonstrationer, eller turistmål bare pga frygten for terror, eller at der skulle ske “noget”. Vi ville ikke kunne leve vores liv til fulde, hvis frygten hele tiden tager over.

    Stadig er det forfærdeligt, men man kan bare ikke kaste skylden på forældrene, det synes jeg personligt er under lavmålet.


  • #42   20. maj 2018 Jeg forstår godt at terror er skræmmende.....men lad nu ikke den negative narrativ fylde urealistisk meget. Vi lever i de fredeligste tider nogensinde, og der dør langt flere ved trafikuheld end ved næsten alt andet menneskeskabt, og alligevel kører vi glade og ubekymrede rundt med så mange kilometer i timen at vores krybdyrhjerne ikke kan fatte det. Fælles for stort set alle involveret i et trafikuheld, er at de siger "det gik så hurtigt".....ihvertfald dem der overlever.
    Selvfølgelig er det frygteligt når mennesker bliver dræbt, men vi kan ikke leve i en beskyttet boble, og heldigvis så er den planet vi lever på sikrere nu end nogensinde før i historien (se f.eks statistik fra Steven Pinker "the better angels of our nature").


Kommentér på:
Hvad pokker sker der i menneskers hoveder?? O.o

Annonce