{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Opfordring til jer med have {{forumTopicSubject}}

sørg for at sæt noget mad ud til pinsvinene. samt noget vand.

der er mange pingsvin i denne tid som har det skidt pga varmen.

og jeg syntes at det er synd for dem,. så jeg er begyndt at sætte lidt af kattenes tørfoder ud i haven. Og så har jeg flere vandskåle stående
og kan se at de kommer og både spiser og drikker.

så derfor kommer jeg med denne opfordring

vi bør jo være god ved dyrerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfordring til jer med have
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   15. jul 2018 Så god opfordring!


  • #2   15. jul 2018 Det gør vi allerede smiley vand har vi stående i flere lave skåle rundt om i haven og vi fylder vores lille havebassin til kant, så der er mulighed der også.

    Vi har ikke set pindsvin (desværre) men vi fodrer fugle året rundt, så vi ser mange fugle og insekter, der nyder vandet også smiley

    Foder tør jeg ikke, før jeg er 100% på at det er pindsvin, da vi har haft rotteproblemer smiley


  • #3   15. jul 2018 Det er så vigtigt at hjælpe dyrene i denne varme!
    Desværre bor vi inde i byen og har pga. hund ikke mulighed for at sætte mad ud til dem ??


  • #4   15. jul 2018 Super godt tænkt
    Men desværre vil rotter / mus nok også syndes det er dejligt hvis du bor på landet.
    Ja selv i by områder hvis de er sulten smiley


  • #5   15. jul 2018 Jeg har anskaffet en skål til selv samme formål. smiley

  • #6   16. jul 2018 det der med at sætte mad ud er en dårlig ide, det er lige til at tiltrække rotter, godt med vand smiley


  • #7   16. jul 2018 Vi har også vand i haven, til stor glæde for havens dyr.

    Vi har også pindsvin, vores ene hund kommer jævnligt med et, som vi så pænt sætter retur. Vi har sat noget extra hegn op, for at pindsvinere har en "sikkerzone", men det virker ikke helt.
    Pindsvinene lider dog ikke overlast, andet end ubehag.


  • #8   16. jul 2018 normalt ser vi kun rotterne om vinteren.
    ikke her om sommeren - og vi har rotter hvert år. dels fordi vi bor ude på landet men også fordi der er temlig meget korn i mit halm. så hvis rotterne ville, så kom de også her om sommeren men det gør de ikke.

    det er også til natten at man bør sætte foder ud. for det er her de små pingsvin søger efter mad.


  • #9   16. jul 2018 Husk at pindsvin ikke kan tåle laktose og mælkefedt, som kan være i kattemad. smiley

  • #10   16. jul 2018 Jeg har set man kan købe foder til pindsvin (hvis man ikke er “bange” for rotter) i div. dyreforretninger smiley Det må være korrekt sammensat (har dog ikke nærstuderet)

  • #11   16. jul 2018 her er gode råd
    https://samvirke.dk/artikler/sadan-hjaelper-du-pindsvinet-i-haven

    det er bedst med kattens tørfoder IKKE vådfoder


  • #12   16. jul 2018 Jeg ville nu stadig hellere købe decideret pindsvine-foder i dyrebutikken, det er også tør-foder. Artiklen er fra 2015, så tror ikke der fandtes samme udvalg til dem dengang.

  • #13   16. jul 2018 Weeee vi HAR pindsvin! Har lige mødt 2 i haven, så en skål vand mere ud og en håndfuld tørrede melorme fik de lige sat frem smiley og så kan vi godt søsætte projekt pindsvinehus/ly, som jeg har puslet med! Så dejligt!

    Ligger med åben vindue og kan høre dem pusle omkring lige udenfor lige nu smiley


  • #14   17. jul 2018 vores var også lige på besøg i går aftes. den er ikke så stor men spiser godt
    dog var skålen helt tom her til morges. så der må være flere om at spise af den - eller også er det ene af naboens katte smiley


  • #15   17. jul 2018 Hvilke slags skåle er lave nok til de kan drikke af dem? smiley

  • #16   17. jul 2018 Vi har bare helt lave fuglebade, ville have haft en stor hønsevander, men de var udsolgt (håber det er fordi flere haveejere sætter vand ud) jeg vil gætte på maks 5 cm høj kant. Det samme som en underskål til en plante, vores er bare større i diameter smiley

    Jeg påtænker at sætte foder ud 1-2 gange om ugen, så de ikke bliver vænnet til at der altid er mad hos os, men bliver “glædeligt” overraskede.

    Sjovt nok har jeg ikke set en eneste kat i vores have, måske fordi der dufter af hund? Så jeg tænker at de har maden i fred (påtænker at købe pindsvineblanding og har i forvejen melorme til fuglene) Hunden gør hverken pindsvin eller fugle noget, fuglene har fundet ud af det og kommer gerne og spiser (også fra jorden) selvom hunden går lige ved siden af.

    Jeg glæder mig over de er hos os, ja både pindsvin og fugle, men vi har også haven til det, vi klipper meget lidt i kanter og har flere buske og træer, som slet ikke trimmes for neden, ligesom vi lader haveaffald ligge flere steder, så der er masser af insekter smiley Frygtelig have, hvis man er til “designer have” men for os der vægter dyr og natur højt, er det en vidunderlig have!


  • #17   17. jul 2018 Min far har taget et stort låg til en spand og fylder vand i den, den er lav nok til pindsvinene. smiley han har 2 pindsvin som putter i hans brændestabler, og de har drukket vand flere gange. smiley

  • #18   17. jul 2018 har også lige været ude og fylde fodeskålen op. kan nu se at er flere pindsvin i min have. har dog kun et en. men der ligger en del efterladenskaber,,,

Kommentér på:
Opfordring til jer med have

Annonce