{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.677 visninger | Oprettet:

Finde et arbejde/job når du er hestepige? Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Hvilket arbejde har i?
Var det svært at finde et arbejde, selvom i er hestemennesker?

Jeg er en 19 årige pige som søger et arbejde/job, den eneste erfaring jeg har er at arbejde i en stald, men nu søger jeg nyt arbejde, og det skal ikke være i en stald, men hver gang jeg sender en ansøgning bliver jeg kasseret/afvist fordi jeg ikke har andet erfaring ind at arbejde i en stald..... så nu spørge jeg jer til råds, da det virkelig er vigtig får mig at finde et nyt arbejde et nyt job, så jeg kan beholde min dejlig hest, og komme ud at lave noget, da jeg er ved at kede mig ihjel!

Så et godt råd til at finde et arbejde/job ville være rigtig dejlig Tak, på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finde et arbejde/job når du er hestepige? Hjælp!
  • #1   13. aug 2018 Hvad har du søgt? butikker er ikke synderligt interesserede i personer over 18. Din ansøgning er måske heller ikke for god? Det er i hvert fald en vigtig detalje at den er god og motiveret.

  • #2   13. aug 2018 Har søgt i samtlige daglige butikker i mit område, men hvergang jeg kommer og giver dem en ansøgning, sige de at de ikke vil tag imod mig, fordi jeg er hestepige/ikke har andet erfaring ind staldarbejde..... smiley

  • #3   13. aug 2018

    profilbillede
  • #4   13. aug 2018 Hvad er det for en slags job du søger? Jeg har søgt og fået 4 stillinger, som ikke havde noget med heste at gøre (supermarked, bibliotek, fastfood-kæde og café). Jeg skrev min erfaring med ponytræk på, og tror kun det har været et plus. Det handler bare om at "sælge" det i ansøgningen, eks "Jeg har arbejdet med ponytræk samt udlån af ponyer. Der kommer mange forskellige mennesker på sådan en dag, og på den måde har jeg fået erfaring i at være behjælpsom og imødekommende overfor alle slags mennesker, og på samme tid fået udviklet mine formidlingsevner, ved at give instruktion i håndtering af hestene. Desuden betyder det at jeg er vant til de almindelige ting der er inkluderet i et arbejde, som at tage ansvar, være selvstændig og pålidelig osv.". Nu ved jeg ikke lige hvad du har lavet i stalden, men næsten alt kan man tage en sådan vinkel på smiley

  • #5   13. aug 2018 Jeg arbejder som serviceassistent på et sygehus smiley
    De mangler ofte ferie afløser og så har man ligesom foden inden for i den verden, hvis det er det man gerne vil.
    Men jeg regner med jeg skal uddanne mig til falckredder, når mit knæ er kommet oven på igen efter det har været gået af led smiley
    Men hvad interesser du dig for? Det skal jo være noget du vil stå op til om morgen.
    Men ellers så søg arbejde med køer eller grise


  • #6   13. aug 2018 Jeg søger alt slags arbejde, da jeg gerne vil har noget at lave, og prøve noget nyt/andet smiley

  • #7   13. aug 2018 Ok da jeg skrev mit svar havde jeg ikke læst din ansøgning endnu. Den er fin, men jeg tror du skal prøve at ændre den lidt, da den er fyldt med clichéer som "Jeg er en frisk pige" osv. Altså, det du skriver står der også i alle de andres ansøgninger. Prøv at skrive om noget ved dig, der gør dig anderledes end alle de andre ansøgere.

    Vil også stærkt anbefale at lave en specifik ansøgning til hvert sted. Hvis man skriver noget om det sted man søger, hvorfor man gerne vil arbejde der og hvad ved arbejdet man tænker passer til en, så bliver arbejdsgiverne mere interesserede, end hvis man bare sender den samme standartansøgning til alle stederne smiley


  • #8   13. aug 2018 Okay, først og fremmest, så få rettet korrektur på din ansøgning - fjern stavefejl og tastefejl.
    Derudover, så aldrig tal dig selv ned ved at skrive, at du ikke har anden erfaring end stald.
    Et billede på, ikke så mange gentagelser, et mere levende sprog og bedre struktur. Og en overskrift og underoverskrifter plejer at hjælpe.
    Og butikker er ikke det letteste, når man er over 18 - prøv andre steder også. Selv har jeg job på et plejehjem smiley


  • #9   13. aug 2018 Jeg vil også anbefale plejehjem - det erfaring jeg havde fra andet arbejde havde intet at gøre med at arbejde på plejehjem, jeg var helt grøn på det område da jeg startede smiley
    Det er dog ikke alle plejehjem der tager uuddannede afløsere ind


  • #11   13. aug 2018 Elisa H: Ja, jeg kan godt lide ag arbejde med børn smiley Har arbejde på en ponyrideskole, hvor jeg har undervist børn smiley

  • #12   13. aug 2018
    Lidt redigering i din ansøgning som andre nævner og der udover, så er butikker ikke det letteste når man er over 18 år og ikke uddannet noget med butik.

    Så jeg ville nok søge andet sted hen. Måske en tank, måske noget hotel osv.


  • #13   13. aug 2018 landbrug smiley
    der kan af og til godt bruges en frisk hestepige til forskellige opgaver.
    efter nogen år i landbrug er det sikkert nemmere at få job i en stald


  • #14   13. aug 2018 vær lidt kæk. skriv at du er helt sikker på at det var vakt deres interesse og at du glæder du til at høre fra dem. Du skal skrive et ordentligt cv og på med et billed af dig selv smiley

  • #15   13. aug 2018 hvorfor er du anderledes end de andre og hvorfor skal de vælge netop dig

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   13. aug 2018 Problemet med din ansøgning er at du skriver det samme som 95% af alle andre også skriver, og at din ansøgning er generel, og ikke personlig til modtageren smiley

    Alle starter fra 0, og dem der ryger igennem nåleøjet, er dem som formår at skille sig ud i sin ansøgning, også senere hen i sin jobsamtale.

    Du bliver ikke afvist, fordi at du har arbejdet i en stald, Men fordi at din ansøgning mangler din person, og opsigtsvækkende indhold.


  • #17   13. aug 2018 Du har mange gentagelser i din ansøgning, prøv at skrive den mere direkte til hvert enkelt sted og skriv hvorfor du søger der, og hvorfor netop du vil være det rigtige valg til stillingen.

    Samtidig må du ALDRIG ned gøre dig selv eller dine erfaringer, skriv der i mod hvad du er god til, det behøver ikke kun være arbejdsrelateret, det kan være at du er meget social eller er god til at opsøge opgaver selv, altså gøre noget af dig selv frem for, kun det du bliver bedt om.
    Jeg kender dig ikke, så ved ikke om det passer på dig, det et bare som eksempel smiley
    Skriv om du bor alene/med kæreste mv. Hvad du e interesser er, hvis de er relevante, det er fx. ikke relevant til i en tøjbutik at du er glad for at gå på hunde udstilling smiley

    Jeg håber det kunne hjælpe, som nævnt er ovenstående kun eksempler.

    Sidst men ikke mindst, få hjælp får en veninde, familie eller kæreste til at hjælpe med at få sat ord på hvad der gør dig til den rette medarbejder, læse ansøgning og cv igennem og få rettet fejl.

    Held og lykke, det skal nok lykkes for dig! bare hæng i!


  • #18   13. aug 2018 og så er det altid en god ide at skrive hvorfor man er egnet til netop DET job som du søger, det er så surt at få sådan en ansøgning der kan bruges til alle stillinger..

    Hvorfor er det dig de skal vælge som medarbejde i super brugsen? - hvad kan du tilbyde som de andre ansøger ikke kan? som de andre skriver skal du finde noget der gør dig unique smiley


  • #19   13. aug 2018 Din ansøgning er ALT for generel, målret den til hver eneste sted du søger, hvad kan du tilbyde dem, hvad tiltaler dig lige præcis ved dem og hvilken forskel kan du gøre for lige netop det sted smiley

  • #20   13. aug 2018 AMT: der er mange steder hvor jeg er gået ind og lagt en ansøgning, hvor de ikke ville tag imod den, da der kun står stalderfaring på mot CV, de læste ikke min ansøgning igennem, kiggede kun mit CV, og sagde at de måtte takke nej til den da jeg har manglede erfaring smiley

    Marie E: Jeg haft veninder og familie til at kigge den igennem, og de synes den er fin, og forstår ikke hvorfor jeg bliver afvis.....



  • #21   14. aug 2018 Sorry, men din ansøgning er heller ikke specielt interessant. Den er repetativ og siger intet om hvad du kan, andre ikke kan.

    Som hestepige er jeg:
    Vant til at løfte tunge ting hensigtsmæssigt
    Vant til at tage ansvar
    Loyal
    Stædig
    Klar på at tage ikke bare min del af slæbet, men også hjælpe andre
    God til at indgå i samarbejde men arbejder også selvstændigt
    Vant til at omgåes mennesker på en respektfuld måde selvom vi ikke har samme holdning.

    Se, det gør mig interessant. Jeg har også butikserfaring, men det er meget begrænset. Min erfaring ligger mest i at omgåes mennesker / kundeservice.

    Jeg er ansat i en butik som over 18 arbejder smiley

    Det der er med et CV og en ansøgning er at ALT tæller med hvis du vil have det til at tælle. Alt kan argumenteres for at være relevant. For de skal også bruge over 18 i en butik og ved gud kan du da oplæres til formålet, du skal bare være interessant nok til at de gider.


  • #22   14. aug 2018 Og med den nye persondata lov må vi forøvrigt ikke tage i mod ansøgninger i butikker.

    Hvis du vil have lidt inspiration kan jeg sende de ansøgninger til dig, jeg er blevet kaldt til samtale på.

    Jeg bygger det op sådan her:
    Kort præsentation af mig
    Hvad kan jeg tilbyde et firma
    Hvorfor skal man ansætte mig
    Slutter med kontaktoplysninger

    Din ansøgning skal ikke være fin. Butikkerne får flere 100 "fine" ansøgninger. Du skal skille dig så meget ud at de ikke kan lade være med at læse din ansøgning.

    Jeg har sendt en jobansøgning med titlen "Jeg har ikke Vejle's sødeste smil, men jeg har de sødeste tænder" (der blev søgt det sødeste smil i opslaget) og jeg kom til samtale og fik jobbet smiley


  • #23   14. aug 2018 hvad med børn? pædagog?

  • #24   14. aug 2018 Jeg ville starte med at rette ansøgningen.
    Du kan evt bygge den op sådan her;
    Fangende overskrift
    Hvad kan du? ''Sælg'' dig selv.
    Dine kvalifikationer/egenskaber , erfaring og interesser
    Slut af med at fortælle om dig selv ( de vil hellere høre om hvorfor de skal vælge dig, fremfor at høre om hvilken by du bor i)

    - når du skriver så drop alle de ''jeg er en pige'' og genrelt alle ''jeg'er'' og ''Og'' , skriv det i en sammenhængende tekst.
    Gør dine kvalifikationer synlige - måske lidt større tekst, punktform, placering i midten.
    Når du laver dit cv, så skriv folkeskole, karakterer, førstehjælp, kørekort, både beviser, kurser, mv. Praktikpladser du har haft, selvom du kun har været der et par dage.
    Drop klichéer - ''jeg er mødestabil'' ''kommer til tiden'' - formuler dig anderledes.
    Selvfølgelig er du mødestabil og kommer til tiden, det er jo generelt for alle jobs, at man gør det.

    Design din ansøgning, pænt layout, matchende farver, et pænt billede(ikke fra en bytur, eller hvor man laver duckface, mv) men et neutralt tydeligt billede.

    Hav styr på stave og tastefejl, og tegnsætning.

    Fremhævede kontaktoplysninger: navn(e) , adresse, telefon, mail , (evt link til facebook, Twitter, mv. )

    Og sæt endelig ikke begrænsninger for dig selv, ved at skrive jeg har ikke erfaring, jeg kan ikke dit, jeg kan ikke dat. Hvis du har et behov for det, kan du jo skrive; jeg kan det meste, og resten kan jeg lære. smiley



  • #25   14. aug 2018 Prøv landbrug din erfaring med heste er et kæmpe plus der

  • #26   14. aug 2018 prøv gennem et vikarbureau, det kan være en god indgangsvinkel, i ansøgninger skriv hvad du mener du kan, ikke så meget om hvad du har lavet, det der ligger før kan ikke bruges til noget, men fremad hvad du kan smiley held og lykke

  • #27   14. aug 2018 Dit problem er ikke, at du er hestepige, bare rolig - vores slags har også arbejde smiley

    Problemet er, at du er så gammel at du skal have en "voksen" løn, men du har ingen færdigheder. Det er jo noget skidt - men omvendt, så skal du jo have et sted at lære, før du kan lære noget. Det er den slags, du skal slå på: at du gerne vil lære noget.
    Beskæftigelsen er meget høj for tiden, og det burde også være muligt at få arbejde som ufaglært, men du skal nok lede andre steder end lige i butik.
    Hvad med fabriksarbejde? Eller måske er det på tide at du går i gang med en uddannelse?


  • #28   14. aug 2018 Tag op til dit kommunekontor og bed om et arbejde. De skal kunne finde et til dig. Det er sikkert et eller andet røvsygt fabriksarbejde el. men stadig et arbejde. Kommunen har stor interesse i at finde job til en. For hvis selv ikke de kan finde nogle der vil ansætte en, så kan man ligeså godt komme på kontanthjælp, og de vil de gerne undgå.

  • #29   14. aug 2018 --Celina-- : Har været på kommunen, og de har sat mig i karantæne, pg.a at jeg selv sagde mit andet arbejde op, så de vil ikke hjælpe mig smiley

  • #30   14. aug 2018 Ja okay, de spænder da godt nok ben for almene folk smiley

  • #31   14. aug 2018 Mimre: jeg vil ikke starte en uddannelse lige nu, da jeg ikke kan se en mening med det, jeg har det rigtig svært fagligt på skolebænken, men tilgengæld er rigtig stærk med hænderne.... ja så er der erhvervsuddannelserne, men jeg vil ikke starte, medmindre det er noget jeg brænder før, og noget der har min instresse, hvis jeg bare starter, så spiller jeg 3 år af mit liv synes jeg, derfor vil jeg ud og finde arbejde, og prøve noget forskelligt inden jeg starter på uddannelse... og ja måske er det ris til egen røv, men jeg ser ingen grund til at starte uddannelse lige nu, måske om 6 måneder måske, er det anderleds det ved man aldrig smiley

  • #32   14. aug 2018 --Celine-- ja, det gør de, og kan kan heller søge hjælp, til boligstøtte, eller kontant hjælp, og hvis jeg starter uddannelse kan jeg heller ikke søge SU før om 1 år, så derfor er det osse mere vigtigere at jeg får et arbejde, nu og her og kan spare op, så jeg idet mindste har nogle penge, og ikke lever af mine forældres smiley

  • #33   14. aug 2018 Hvad med karriere med heste? Eller er den interesse ovre? smiley

  • #34   14. aug 2018 Har jeg prøvet, men jeg kan ikke leve af det på længer sigt, 1. Fordi jeg ikke har penge til det 2. Jeg er ikke dygtig nok smiley

  • #35   14. aug 2018 Jeg synes du skal søge fabriksarbejde. Jeg troede heller ikke det ville være noget for mig, men nu arbejder jeg ved Sanistål og har aldrig haft bedre arbejde. Jeg arbejder som operatør i automathandel. Og har nu også ændret mine uddannelsesplaner til Lager og logistik smiley

  • #36   14. aug 2018 Jeg har også arbejdet som rengøringsassistent hos flere virksomheder de sidste fire år og har får du også lov at bruge hænderne.

  • #37   14. aug 2018 Og nogle gange så må man altså bare bide i det sure æble og tage hvad man kan få ind til der dukker nye muligheder op.

  • #38   14. aug 2018 Hvis du bare skal have noget for at tjene penge og er lige glad hvad det er, så gør som Sandra siger, søg noget fabrik, produktion eller rengøring.
    I min optik, kan man ikke få andet, så kan man altid gøre rent, man bliver lært op og spørg meget gerne, da det jo er andre menneskers helbred man har med at gøre, man tænker ikke sådan, men det er det lidt, hvis man gør det forkert, kan folk blive syge, men er hænderne skruet rigtigt på og man tænker sig om, så er det et udemærket arbejde.


  • #39   14. aug 2018 Jeg er i hvert fald super glad for at gøre rent smiley samt fabriksarbejde.

  • #40   14. aug 2018 Hvis du kan lide at arbejde med mennesker, så kan jeg anbefale dig, at søge ned på den nærmeste rideskole, der tilbyder ridefysioterapi, og spørge om de mangler en, evt. som afløser her til at starte med. Ved i hvert fald, at de to rideskoler jeg arbejder på, kommer til at mangle ret akut, fordi vi er mange der starter nyt studie og job nu her.
    Det er meget alsidigt, ud over at trække hesten, og måske hjælpe med forfaldent staldarbejde, eller sidde bagrytter, kommer man jo også til at lære at arbejde, håndtere og ikke mindst snakke med en masse forskellige mennesker med forskellige behov, og udfordringer - det var sådan jeg sporede mig ind på mit kommende studie som bioanalytiker, fordi jeg pludseligt fandt ud af at jeg brænder for at hjælpe andre, og gøre en forskel smiley Det er en fordel, at du har gode pædagogiske evner, og du kan desuden komme til at hjælpe med rengøring, smørre madder, pudse udstyr mm.
    Så du får en masse kvalifikationer mm. du kan skrive på CV'et senere smiley


  • #41   17. aug 2018 Jeg fik job i kiwi i sin tid uden butikserfaring, men der var jeg også en del butikker igennem før det lykkedes mig at få jobbet.

    Men fakta er at som ufaglært så er det bare MEGA svært at få job. Vi har et samfund Idag hvor uddannelse er vigtig.
    Butikkerne vil have ungarbejdere eller butiksassistenter (altså folk der er uddannede i at stå i butik (måske den uddannelse kunne være noget for dig?)

    Du kan også søge hos div store producenter om de mangler lagermedarbejdere smiley

    Men mit bedste bud må jeg sige vil være at finde en uddannelse du kunne have lyst til og så få den i hus. Så bliver det meget nemmere at få job bagefter smiley


  • #42   17. aug 2018 Bettemus: der er jeg så slet ikke enig. Fakta er at der pt er mange ledige jobs, det handler mere om hvor man er bosat og at man skriver en kanon god ansøgning. Og så må man bare acceptere at man ikke måske lige får jordens fedeste arbejde til at starte med. Men når først hun har et eller andet job, så er det også nemmere at få et andet.

  • #43   17. aug 2018 Når man er 19 ved man sjældent hvad man vil bruge resten af livet på, så med det nye uddannelsesloft skal man måske lige tænke en ekstra gang inden man begynder uddannelse. Medmindre man har mange penge til selv at betale. Kassedame resten af livet lyder død sygt.

  • #44   19. aug 2018 Celina:
    Det nye uddannelsesloft gør ikke at du ikke kan uddanne dig fra butiksassistent til f.eks pædagog.

    Loftet gælder hvis du med en bachelor vælger at du gerne vil læse en anden bachelor-uddannelse - så er du låst.
    Ligesom du heller ikke med en bachelor må læse en af håndværkeruddannelserne.

    Men hvis du f.eks er maler må du gerne uddanne dig til f.eks pædagog.
    Du må altid læse en uddannelse der er højere end den du har i forvejen.
    Du må bare ikke læse samme niveau eller et niveau under.

    En butiksassistent er på niveau med maler, murer, elektriker osv.

    Så kan hun læse sygeplejerske, lære, pædagog, ergoterapeut osv bagefter hvis hun skulle få lyst til det smiley


  • #45   19. aug 2018 bettemus: men hvorfor skal hun spilde 3 år på noget der ikke interessere hende? hun søger et job nu og her. ikke et job når hun har brugt 3 år på en irrelevant uddannelse.

  • #46   19. aug 2018 Sandra:
    Det siger jeg heller ikke hun skal.
    Jeg siger at det bedre kan betale sig at finde ud af hvad man vil end at tage ufaglært arbejde og det er nemmere at få job med en uddannelse end uden.


  • #47   19. aug 2018
    " Kassedame resten af livet lyder død sygt. "

    Er netop nogle af de fordomme som folk kæmper imod - fx de der vælger og arbejde i butik. Det samme med folk der kommer med kommentarer omkring " jeg fatter ikke folk gider tørre røv på gamle mennesker hele deres liv ".

    Jamen så lad da være! Hvis andre er glade for jobbet, så lad dem være glade for det og hold fordommene uden for.

    Jeg er glad for mit arbejde som SOSU hjælper og nej jeg ville ikke ha' noget problem med at gøre det resten af livet.


  • #48   19. aug 2018 Bettemus: lad os bare være enige om at være uenige.

  • #49   20. aug 2018 Jeg har været kasse dame, i et par år. Dét er der nu ikke noget i vejen med. Jeg startede som ungarbejder hos Q8. Fantastisk alsidigt arbejde. Jeg har også arbejdet hos aldi, som der er en del fordomme omkring, og var det ikke fordi at jeg helst arbejder praktisk helen dagen, var jeg der endnu.
    Min svoger startede som helt ung i fakta, han er 25 år nu, og startede da han måtte, omkring 13 års alder, han er souschef og nøglebærer nu. Vel og mærket har han studeret hf og gym ved siden af, men det er ikke fuldført, så det har ingen indflydelse på hans nuværende stilling.
    Han har aldrig klaget over løn, og det har jeg heller ikke.
    Man møder en masse forskellige mennesker, snakker en masse, og har noget at grine af. Man har travlt og mindre travlt. Men et lortejob resten af livet, det synes jeg nu ikke det er.

    Desuden er jeg nu igang med at blive uddannet til ''at vaske røv'' på de gamle.
    Hvis de kunne selv, ville de gøre det selv. De har brug for hjælp, til at leve det sidste af deres liv. Og hvis det ikke var for sosu, havde vores ældre et helt forfærdeligt, uværdigt liv. Jeg har i sommers og også lidt indimellem arbejdet som personlig handicap hjælper. Når jeg træder ud af døren, ved plejehjemmet eller hos den handicappede borger, gør jeg dét med et smil, når jeg sidder i bilen hjemad, får jeg en kæmpe følelse af selvtilfredshed, god samvittighed over de opgaver jeg har udført igennem dagen, har hjulpet et menneske igennem dagen, givet et menneske et lidt lettere liv, måske jeg endda har taget lidt af ensomheden og frustrationerne væk, så borgeren kan smile og glæde sig over dagen.
    Jeg tjener ikke en million i løbet af sådan en dag, og jeg bliver nok aldrig rig, ihvertfald ikke opgjort i kroner og ører, men jeg er godt tilfreds. Og så bliver jeg rig på alt det menneskelige.

    Så jeg synes ikke at man kan sige, at der er jobs der er rigtige og forkerte. Gode eller dårlige. Så vil du være fabriksarbejder, så er dét det. Det er et ligeså godt job som alt andet, og de fleste har et rigtig godt samarbejde med deres kollegaer.
    Jeg ønsker dig ihvertfald held og lykke, uanset hvor du finder job. smiley


  • #50   20. aug 2018 Der er ikke noget galt i en lavere uddannelse/job men man skal bare vider at jo mindre uddannelse jo større nedslidning er der i arbejdslivet, det er ikke her og nu men over mange år er der en forskel smiley

Kommentér på:
Finde et arbejde/job når du er hestepige? Hjælp!

Annonce