{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Kun stævnebilleder ;s {{forumTopicSubject}}

Jeg synes efterhånden det er ved og være tit når jeg kigger rundt på folks heste, så er der faktisk kun stævnebilleder af dem, og ingen foldbilleder, billeder fra almindelig træning eller undervisning derhjemme.

Er det så bare mig, eller synes i os at det viser en 'stresset' hest/pony ?
Går selvfølgelig udfra at hestene godt kan lide det..
Men alligevel ikk ? (:

Skriver det ikke for at hænge nogen ud, ville bare høre om det kun er mig som har den mening ? (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kun stævnebilleder ;s
  • #1   13. jun 2007 Det kan selvfølgelig også være at de kun lige har billeder fra stævner, der er jo ikke så mange der render rundt med kamera normalt i hverdagen når man har tralvt med at ride osv.. smiley
    Der står jo heller ikke noget om at man er til stævne hver eneste weekend..(Hvilket ville gøre dem stressede)

• #2   13. jun 2007 Dem plejer jeg at give middel. Det kan da godt værre at hestene også går på fold, bliver nusset om og i det hele taget har det godt, men hvor skulle man vide det fra når de kun ar stævne billeder?

• #3   13. jun 2007 det synes jeg ikke...
    jeg har også selv flest ridebilleder, dels fordi jeg aldrig får taget billeder selv, og dels fordi jeg synes ride- / stævnebilleder er langt mere interessante at se på.
    foldbilleder der er taget med et godt kamera, og hvor der er gang i hesten kan også være meget flotte at se på.
    men det er da dødens pølse at se på et ikke særlig flot billede af en hest der græsser el. står på staldgangen x)

bare min mening smiley

• #4   13. jun 2007 Nej, det ved jeg. Men det er det indtryk jeg får når der kun er billeder fra stævne.

Ved godt det ikke er alle der render rundt med at kamera på sig i hele tiden, men mon ikke næsten de fleste har et par billeder fra folden bare ? (:

• #5   13. jun 2007 Nivsetrov
    Lige præcis (:

Der er ikke noget galt med at have ridebilleder. Men dem som KUN har stævnebilleder, synes jeg er for meget.
    For som nivsetrov siger, hvorfra skal man vide at hesten blivver nusset med, er på fold osv, hvis der ikke er nogen billeder af det ?

• #6   13. jun 2007 "hvorfra skal man vide at hesten bliver nusset med"

no affence, men det er da overhovedet ikke jeres sag, om hesten bliver nusset!?
    så kan jeg langt bedre repektere et ønske om variation i billederne, fordi det ellers bliver for ensformigt og kedeligt.
    sådan som i skriver her, lyder det som om i leger velfærdspoliti og tjekker op på, hvorvidt folk hygger nok med deres heste.
    sådan noget kan man alligevel aldrig bedømme uden at kende ekvipagen!

ja, nu kommer jeg til at fremstå i det her indlæg som en stævnerytter, der ikke nusser med min hest.
    men synes alligevel jeg vil debattere lidt smiley

• #7   13. jun 2007 Selvfølgelige rigtigt nok, men det er som Mette M siger, bare ret kedeligt at kigge på en masse stald billeder af en kedelig hest som ser lige kedelig ud på alle billeder og der slet ikke af billeder af dens kunden. Jeg synes stævnebilleder er nogle af dem der viser hestens kunnen bedst, og selvfølgelig er det rart at se nogle sjove billeder af den på fold, men det er da virkelig kedeligt billede af se den i stalden, det er jo der den er det meste af tiden

• #8   13. jun 2007 Den ene af mine er der kun hygge billeder, den anden er der lige en tre stykke fordi det var det første stævne jeg var til.

• #9   13. jun 2007 Og selvfølgelig nusser man om sin hest når man har den og selvfølgelig kommer den på fold! Der er ingen grund til at sidde og beskylde folk for at ikke give deres heste kærlighed eller at bare "låse dem inde" til de skal til stævne :S
    Hvis jeg havde en masse stævne billeder ville jeg da også hellere sætte dem ind end kedelige stald billeder..

• #10   13. jun 2007 Camilla K : nemlig! smiley

synes ærligt talt det er lidt latterligt, at man straks tænker "stresset hest udråbstegn" fordi ejeren vil vise stævne- og ridebilleder af den x)

(ikke specielt til dig P N .
    der er mange som ikke kan klare, man hellere vil se på/fremvise ridebilleder og ikke interesserer sig for hyggebilleder...)

• #11   13. jun 2007 dette er jo et galleri hvor man viser sin hest frem - viser sin hest frem på den måde, man synes den er smukkest, eller den måde man helst vil vise den.

synes alt for mange bedømmer profiler istedet for heste!

• #12   13. jun 2007 helt enig med mette m

• #13   13. jun 2007 Mette M præcist. smiley
    Synes det er noget meget mærkeligt noget at begynde at beskylde folk for :S
    Også selvom der er 20 stævne billeder af en hest kan det godt være fra 3 forskellige stævner, også selvom det var 20 forskellige stævner er det jo ingenting i forholdt til hvor meget tid man bruger sammen med hesten normalt, eller hvor mange dage der er på et år osv..
    En stresset hest? Det er da slet ikke noget man skal tænke på herinde.. jeg ku forstå det hvis i tnkte på nogle af de store konkurrence heste, og desuden kan man jo tydeligt se på en hest om den har det godt eller ej.. og netop hvis man har en konkurrence hest og gerne vil nå langt så går man jo meget op i at den har det godt så den kan yde deres bedste..
    man kan da på ingen måde danne sig et blik af hesten og dens hverdag på bagggrund af et par billeder :S
    (Hvis jeg havde en hest ville jeg da også hellere fremvise den som den er til stævner, det er klart der den viser sit bedste og ser bedst ud, end jeg vil vise den som værende snusket lige komet ind fra folden på en regnvejrsdag. Vil da også helst se havd hesten kan og ikke hvordan den ser ud hver eneste dag i stalden. )

• #14   13. jun 2007 Det er jo billeder og tekst man bedømmer ud fra, så om hesten kommer på fold eller bliver nusset med, spiller jo ingen rolle mht bedømmelsen. Men selvfølgelig skal der også være andre billeder end fra stævne, men som der er nævnt, så er det jo ikke alle der render rundt med kamera til hverdag .

Kun os som er godt tossede xD

• #15   13. jun 2007 Maria L : jo tak smiley

Camilla K : helt enig!!

jeg tror mange misforstår noget mht. konkurrenceryttere og deres heste. for det første skal alt mht. pasning (smed, dyrlæge, foder m.m.) være i orden for at hesten kan præstere sit ypperste. det kan den ganske enkelt ikke, hvis den er stresset.
    for det andet skal man have et godt forhold til hesten, før man kan være en enhed, et team på stævnebanerne. selvf. vil der altid være undtagelsen, der bekræfter reglen. men vi stævneryttere er altså ikke hestemishandlere, fordi vi sætter pris på at konkurrere og vinde, udover at nyde træning og hygge med vores heste i hverdagen!

• #16   13. jun 2007 P & F . : forstår ikke , hvorfor folk bedømmer efter tekst?
    det er jo et galleri x)

• #17   13. jun 2007 Jeg har klart flest stævne billeder for der viser hesten sig bedst

Kommentér på:
Kun stævnebilleder ;s

Annonce