{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

LÅS SADEL VÆK {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har lige investeret i en helt ny sadel til min islænder. Men tænkte på om i havde en løsning på at låse den inde? Jeg syntes de sadelskabe man kan købe er for store da jeg ikke kommer til at bruge skabet til andet end 1 sadel og 1 trense...

Hvad har i gjort? Har i lavet et selv? Og hvordan har i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LÅS SADEL VÆK
  • #1   6. okt 2018 De fleste har lås på døren til sadelrummet.

    Du kan Google efter specielle sadelknægte, som kan låses. Men jeg ved ikke, om de reelt beskytter?


  • #2   7. okt 2018 Ude hos er der et låst sadelrum + nogle har sådan nogle specielle sadelknægte hvor sadlen kan låses fast smiley


    Den eneste måde at få dem ud af den sadelknægt er at ødelægge låsen smiley


  • #3   7. okt 2018 Vel låste døre er det bedste.. Også ift forsikringen så den dækker. Men ift de sadel knægte kan man jo hurtigt tage selve knægten ned fra væggen og løbe sin vej så det er ikke meget tidsspilde der går.. Også åbner de den bare når de er trygt af sted.. Video overvågning og alarm er nok det bedste selvom det ikke var det du spurgte om.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   7. okt 2018 enten en låst dør, eller tag den med hjem smiley

  • #5   7. okt 2018 Jeg vil også sige lås på sadelrum og/eller sadelknægt med lås, et staldskab kan man jo også rende med hvis man vil, og brække op bagefter, det er en del nemmere, end at skrue en sadelknægt ned fra vægen.

  • #6   7. okt 2018 Mit sadelrum er så praktisk at der simpelthen ikke er nogen dør i. Jeg bor samme sted som min hest står men min kæreste vil ikke have min sadel hængende indenfor, så den mulighed er der desværre ikke.

    Men altså der hvor min sadel hænger, er ikke stedet hvor man tænker at finde en sadel, men jeg er så nervøs for den bliver stjålet. Men dækker forsikringen ikke hvis man nu laver et skab der sidder fast til væggen med lås?

    Tak for jeres ideer:)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   7. okt 2018 forsikringen dækker uanset om døren er låst eller ej.

  • #8   7. okt 2018 AMT: Det er jeg bestemt ikke sikker på! Det er indbo forsikring der skal dække og den dækker ikke hvis fx. dit tv bliver stjålet, hvis ikke døren har været låst.
    Så jeg tror at den skal være låst inde før forsikringen dækker


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   7. okt 2018 Maria: Ikke korrekt.
    vi har været det hele igennem med indbrud/tyveri med ulådt dør, og ssgen bliver ikke behabdlet anderledes. hverken af forsikring eller politi


  • #10   7. okt 2018 Imponerende!
    Det er ellers ikke det man hører rundt omkring, i har nok været heldige, da der jo ikke er bevis på indbrud ud over manglende ting....


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   7. okt 2018 Maria: Tja, Et indbrud er et indbrud.
    JEg har endnu tilgode at hører om folk der faktisk har haft problemer med forsikring og politi, fordi at deres dør ikke var låst. De historier jeg har hørt har altid været - "jeg kender en, der kender en" smiley

    Men jeg ved ikke om vi var heldige, Politiet sagde ihvertfald at det ikke havde nogen betydning smiley


  • #12   7. okt 2018 Jeg skrev og spurgte forsikringen, og de sagde, at forsikringen dækker, hvis sadlen er låst inde. Hvis den ikke er låst inde i skab eller sadelrum så dækker de ikke ??

  • #13   7. okt 2018 Måske du kan finde et mindre skab og indrette det med det du skal bruge og så sætte lås på? ??

  • #14   8. okt 2018 Vores nye forsikringsselskab kræver lås på vores sadelrum, det gjorde det gamle ikke.
    Men alt det vi har ude i stald/lade, det dækker de stadig selvom der ikke er aflåst.
    Tror det bedste råd er at spørge sit forsikringsselskab, da der åbenbart er forskel på hvordan de dækker.



  • #16   8. okt 2018 Jeg har fundet løsning jeg køber et skab og sætter 3 milliarder låse på og bolter det fast til væggen;)

Kommentér på:
LÅS SADEL VÆK

Annonce