{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knælåsninger
  • #1   9. okt 2018 Hvor gammel er hesten ?

    I mange tilfælde kan knælåsninger trænes væk.


  • #2   9. okt 2018 Han er 7

  • #3   9. okt 2018 Min IC var købt med knælåsning og gik med special sko. Det havde virket fint på ham så knælåsning ikke skete. Så valgte jeg at få skoene pillet af så han kunne gå barfod og indenfor få dage så kom der en knælåsning i det ene knæ. Ringede nærmest panisk til min dyrlæge, hun kom ud og gav ham smertestillende til et par dage. Spurgte så "hvad så, hvad gør jeg og skal jeg så få special sko på ham igen"? Hun sagde nej og kiggede på min fold med stor glæde. Hun sagde lad ham gå uden de sko, lad ham tonse op og ned af de bakker på folden af sig selv og masser af foldtid. så skal det nok gå i orden af sig selv igen og ledbåndet bliver fleksibelt igen. Måneder gik og han var en meget aktiv hingst som legede mange gange med sin foldkammerat i løbet af dagen op og ned ad bakke. Jeg så aldrig en knælåsning og ny ejer blev informeret om at han havde haft det og til HU, blev han bøjeprøvet fire gange på det ben og der var intet at se overhovedet.

  • #4   9. okt 2018 Skal lige siges at min IC var ikke tilredet på daværende tidspunkt, jeg nåede kun at gøre ham ryttervant i den tid jeg havde ham. Ny ejer har tilredet ham, haft ham til et par stævner, en kåring og haft part på ham. Så en lille solstråle historie herfra smiley

  • #5   9. okt 2018 Hvor dejligt at høre smiley min er nemlig begyndt at være noget uren på det ben hans knælåsninger er værst på så er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op...

  • #6   9. okt 2018 Hvad siger din dyrlæge? Har han før vist knælåsning? Hvad har du gjort ved det og har han gået med specialsko? Hvor lang tid er han på fold og hvor aktiv er han? Undskyld alle de spørgsmål smiley

  • #7   10. okt 2018 det kan trænes væk og så regelmæssig massage

  • #8   10. okt 2018 Min shetlænder har haft det. dyrlæge kunne ikke få låst op igen. Så han var en tur på hospitalet(for heste??) og de lavede et lille snit og skar det over. skulle stå 8 uger boks ro efter. man kan ikke se noget på ham nu.

  • #9   11. okt 2018 Jeg har en gotlænder der har knælåsninger i begge bagknæ..
    her fik jeg af vide masse foldtid var det optimale og så ellers motion.
    han er 9 år i dag og døjer med det hvis han står stille længere tid af gangen.
    men ellers har vi ingen problemer og han går ponytrav og har gjord dette i 4 år.
    uden gene fra knælåsninger


Kommentér på:
Knælåsninger

Annonce