{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ærlighed, også ovenfor sine dyr..
  • #1   1. feb 2019 Nej, ikke rigtig - det fatter de jo ikke.
    Hvad de derimod er rigtig gode til at opfatte er, når jeg synes at de er dygtige smiley - så jeg sikrer mig at de aldrig er i tvivl, når jeg er tilfreds med dem, for det husker de, og så gør de sig gerne umage for at opnå situationen igen smiley

    - og nej, det er altså ikke fordi jeg normalt går rundt og er utilfreds. Men når jeg synes de er RIGTIG dygtige og jeg bliver ekstra glad, så bliver de "skamrost" smiley


  • #2   1. feb 2019 Jeg fortæller altid mine dyr sandheden.
    Dvs jeg lyver ikke for dem.

    Og jeg holder mine løfter.

    Jeg har fx lovet Saga, at hun altid vil være min "førstefødte" - og heste får ikke hundegodbidder!
    Fatter hun hvad jeg siger, ord for ord?
    Nope.
    Men - hun ved at hun har førsteplads i mit hjerte.

    Da jeg købte Aslan lovede jeg ham højt og helligt, at jeg aldrig beder ham om noget, han ikke kan.
    Forstod han mine ord?
    Nej, men han kan sikkert mærke, at jeg er oprigtig og tryg ved de opgaver jeg stiller ham - og derfor tøver han meget lidt ved ting.

    Så, ja, sandhed og ærlighed.


  • #4   1. feb 2019 Ja Mille her ved os lovede jeg hun skulle bare være ved os aldrig andre steder Højt og tydelig...
    Jeg meldte hende til løve mad i Givskud i går aftes og jeg bliver ved hende til hun ligger ved siden af mig..
    VH Annette


  • #5   1. feb 2019 ja, jeg plejer at fortælle mine planer for dagens træning, når vi seler op/sadler op.

    Under træningen forsøger jeg at rose og italesætte hvad jeg tænker. Jeg tror ikke hestene forstår hvad jeg siger ord-for-ord, men jeg tror de kan mærke min energi smiley


  • #6   1. feb 2019 Ja det gør jeg.. Og jeg prøver at holde det.. smiley Men det er småting som "kigger ned igen senere" eller sådan noget.. smiley

  • #7   1. feb 2019 Jep, det gør jeg smiley holder det for det meste, og ellers kan jeg mærke det inde i mig selv, med det samme jeg ikke holder det.

  • #8   1. feb 2019 Jeg har 2 gange sagt til min at hvis han opfører sig pænt, så får han en masse gulerødder, og det virkede begge gange! og min hest er en rigtig ballademager eller som jeg kalder ham "Pegasus" han har nemlig svært ved at holde sig på jorden smiley

    Jeg siger også altid til ham dagen inden hvis vi skal have undervisning eller han skal have smed.
    Jeg ved ikke hvorfor jeg gør Det, men jeg tror det er fordi jeg føler at han forstår "der sker noget snart vær klar". om han gør det ved jeg ikke, men det for mig til at føle mig bedre tilpas fordi "så har jeg ligesom nævnt det" smiley


  • #9   1. feb 2019 Jeg kan godt finde på at love "lige en god runde mere, så stopper vi", og holder det altid. Men jeg tror helt ærligt det mest er for min egen skyld smiley

  • #10   1. feb 2019 Ærlighed overfor en hest, ser jeg ikke som det samme som ærlighed overfor en person. Altså det er ikke bare at love noget, og så derefter at holde det.

    Heste er ligesom alle andre dyr umiddelbare, og forholder sig til situationen der er her og nu. For heste, findes der ingen fremtid eller fortid, ej heller minder eller drømme. De forholder sig til, hvad der sker nu og her. Det er et nemt liv.

    At være ærlig overfor en hest (eller andre dyr) er at være konstant. Den skal være tryg, den skal kende grænser/konsekvenser, og så skal den vide, at det aldrig er farligt, når du beder den om noget. Det er altså et lidt større ansvar man har, end bare at love noget og så holde det. Det er en helt anden dimension, for det er ikke hvad du siger og gør, det er det du er. Nogle mennesker er for heste ærlige, nogle er ikke, og det afhænger også af hestens forudsætninger.

    Jeg tror på, at det er ejerens integritet, der afgør, hvorvidt man er ærlig eller ej. Eller om det i virkeligheden handler om at være ærlig over for sig selv.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   1. feb 2019 Næh, jeg siger en masse forskelligt, og ens for alt er at hesten ikke forstår hvad der bliver sagt, men den forstår hvordan det bliver sagt (sammenhæng med situationen)


  • #12   1. feb 2019 Der er ingen af mine dyr der er i tvivl om at jeg passer på dem, og at de alle hver især har en plads i mit hjerte.

    Jeg lover aldrig hesten, at bare en gang til og så...

    Jeg roser altid min hest, når den prøver at løse opgaven, et lille skridt i den rigtige retning = ros. Det betyder at min hest er meget lydhør over for mig, fordi at vi sammen forsøger at blive bedre.

    Jeg så har en hest og 2 hunde der er møj forkælede, med masser af omsorg og godbidder.


  • #13   1. feb 2019 Jeg taler generelt rigtig meget med mine heste hele tiden og det har jeg altid gjort. Voksede op med den ene pony som jeg stadig har i dag og vi har altid "snakket" om de ting der gør livet lidt svært engang i mellem - i sær da man var teenager - men også om de gode stunder. Jeg føler også at det gør dem lidt roligere og så ved de altid hvor jeg befinder mig fx i stalden eller når jeg strigler dem. Det var en ting min morfar lærte mig da jeg var barn. Altid at "fortælle" hesten hvad man gjorde, så den ikke blev forskrækket. Måske vi bare er nogle tosser smiley
    Lover dem også alt muligt, som "i morgen tager jeg gulerødder med" eller "skal du have en ekstra godbid når du kommer ind i aften".
    De ved hvornår jeg synes de har gjort det godt og de ved også når jeg ikke er helt så begejstret.
    Jeg ser dem ikke som mennesker, men de er stadig mine bedste venner og med bedste venner deler man hemmeligheder og andre ting smiley


  • #14   1. feb 2019 jeg snakker rigtig meget med mine heste smiley Jeg er nemlig af den overbevisning at de forstår/fornemmere langt mere ind vi aner ?
    og mine heste bliver belønnet med godbidder når de gør det godt under træningen, hvilket har vist sig de heller vil og er hurtigere til at lære ?? ??


  • #15   1. feb 2019 ja, har sam været flink siger jeg altid "vi træner lige det her og så slutter vi" smiley hvis han er en røv med øre så får han af vide at jeg ikke gir ekstra foder eller nogen godbidder (nogle gange virker det) XD

    jeg snakker generelt meget til han da han både nemt bliver stresset og frustreret over de mindste ting, så jeg holder ham i ro, roser ham, "skælder ud" (siger mest nej, eller gider du stop det der) smiley og jeg holder mit løfte om kun den ene ting, ekstra gulerod eller lignende smiley


  • #16   2. feb 2019 Jeg snakker generelt meget med dyrene!
    Og ja jeg kan godt finde på at love dem noget, om de forstår det, det ved vil jeg ikke gøre mig klog på, men for mig betyder det noget.
    Fx. da Fancy kom hjem efter at være lånt ud, lovede jeg ham at nu skulle han blive ved mig til han ikke kunne mere, det løfte holdte jeg! Til gengæld, lovede jeg ham også 2. sidste gang han var ved dyrlæge, at han ikke skulle på smertestillende igen, det løfte holdte jeg desværre ikke, og har stadig dårlig samvittighed over det, her halvandet år efter han ikke er her mere.


  • #17   2. feb 2019 Ja. Jeg snakker vildt meget med mine heste. Min plag er ved at lære at gå tur alene, og vi snakker meget. "Op forbi næste træ også går vi hjem til mor igen. Så får du en stor gulerod"
    Har jeg altid gjort også med hoppen, "to runder til også skridter vi af", "hvis du står pænt, får du en omgang mash"

    Lover mine heste rigtig meget - så vidt muligt lover jeg kun hvad jeg er sikker på at jeg kan overholde.
    Har lovet min hoppe at hun ikke skal nogle andre steder hen end hos mig - og det holder jeg. smiley


  • #18   2. feb 2019 altid....Jeg taler bare meget med ham. fortæller hvad jeg har lavet, hvad planerne er for dagen og hvordan jeg 'tolker' hans signaler. Jeg er godt klar over, han ikke fatter ordene, men er sikker på han fornemmer på tonefaldet om det er en god eller en øv-dag.
    mine hunde får også altid en sludder for en sladder ??


  • Ida  L
    Ida L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60
    #19   3. feb 2019 Jeg syndes mest det er for mig selv jeg lover ham det, og snakker også en del med ham, som fx. "1 runde mere så er vi færdige", "når vi når derop får du en gulerod" osv.

  • #20   4. feb 2019 Har aldrig brugt sådan noget, nej

  • #21   11. feb 2019 Ved ikke hvor meget jeg lover mine heste, men jeg snakker altid med dem! Ikke bare "dygtig, nej, kom her, stå" osv., jeg har samtaler med dem som de fatter pap af, men de synes det er hyggeligt smiley
    Min gamle hest havde en yndlingssang (Ja, det lyder mærkeligt), og hver gang han var nervøs begyndte jeg stille og roligt at synge den sang. Han lyttede og det beroligede ham.

    Min nye hest er en utrolig snaksaglig unghest/plag, som nusser mig i hovedet når jeg snakker med ham. Det er SÅ hyggeligt!
    Min søsters hest er ret hovedsky, så ham snakker jeg også stille og roligt med inden og mens jeg tager grime på ham eller fjerner hø eller mudder fra hans ansigt. Jeg spørger ham altid om lov inden jeg rør hans ansigt, ikke fordi han forstår det, nærmere bare ren respekt.
    På tidspunkt stod jeg foran ham ude på folden og snakkede stille og roligt, indtil han kom helt tæt på og faldt i søvn med hovedet i favnen på mig.

    Når jeg lover dem noget, så er det nok primært ting som "det er okay, der sker ikke noget, jeg kommer snart ud igen" osv.

    Min hest fik ordnet tænder for første gang forleden, og mens han stod og langsom vågnede fra bedøvelsen, snakkede jeg med ham om at han lignede en som havde haft en rigtig hård bytur! ??


  • #22   13. feb 2019 Jeg lover ikke på den måde min hest nogle ting, har kun lovet min hest at han aldrig skal sælges. Men de forstår det jo alligevel ikke.

Kommentér på:
Ærlighed, også ovenfor sine dyr..

Annonce