{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Hjælp! - dilemma til gave og fest {{forumTopicSubject}}

Skal til 18 års fødselsdag med spisning hos en ikke så tæt veninde, her snart.. har ikke rigtigt lyst til at gå med, men det er mere fordi hun er noget af en si/vennekåbe og har fortalt noget meget fortroligt til alt og alle..

Men anyways turde jeg ikke sige nej til at komme, og nu står jeg så med problemet omkring hendes gave.

Hun er et rigtigt mærkedyr og er bange for at hun ikke vil syntes om min gave og bare ikke bruge den...
Spurgte hende om ønsker da jeg sagde den ønskeliste hun havde sendt var over mit budget 150/200kr (er på SU og fritidsjob udover hhx)
Og hendes svar var bare at det var da nærigt.

Har ikke så mange penge og tænkte derfor på om man kan få lavet et gavekort til Gucci eller LW på 200kr..?

Ved godt det rækker som en skrædder i helvede men det er da lidt bedre end at bruge tid på at købe noget hun alligevel ikke ville blive glad for.. og lige nu har jeg slet ikke lyst til at tage med eller gi hende noget som helst overhovedet.

Jeg ved godt hva i tænker, at jeg bare skulle lade være med at tage afsted i første omgang. Og fortryder også meget jeg har sagt ja.. men har allerede købt tøj (tema fest) og syntes det er ærgerligt ikke at bruge det, da det var dyrt.

Kom gerne med input, kunne godt bruge nogle andres tanker på hva de havde gjort. Eller har gjort i sådan en situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! - dilemma til gave og fest
  • #1   15. mar 2019 Wow jeg ville melde afbud! Sikke en “veninde”. Lyder lidt som om du bare er inviteret for at hun kan få flere gaver! Og aldrig om jeg ville bruge penge til en andens fødselsdag på tøj jeg aldrig fik på igen bare fordi vedkommende synes de ville holde temafest - men der bliver jeg Rasmus Modsat når folk kommanderer med mig på den måde smiley Det kan jeg slet ikke have - noget andet hvis man selv vil med til en 80’er fest fx men dresscodes på den måde der står jeg helt af smiley

  • #2   15. mar 2019 Som det er lige nu har jeg overhovedet heller ikke lyst, har bare sagt ja og det er med spisning så der er jo betalt så føler ikke jeg kan være det bekendt.

    Desuden kommer der kun en omgang populære tøser til festen så kommer nok til a gå tidl alligevel.

    Kan virkelig mærke hvor lidt entusiasme jeg har for hendes fest ift. Min anden veninde som holder 19års weekenden efter. Her glæder jeg mig til festen og har brugt lang tid på hendes gave som jeg bare ved st hun bliver glad for. smiley


  • #3   15. mar 2019 Ærligt talt lyder det som en person der ikke gør noget godt at have i dit liv. Hvis hun ikke beriger dit liv på nogen måde, er det fuldstændig spild af tid og energi, men det ved du vist også godt selv. Du synes ikke du kan være bekendt at melde afbud, men jeg synes heller ikke hun kan være bekendt at være så krævende. Når jeg holder fødselsdag ønsker jeg mig ting, men det er fuldstændig helt op til folk selv om de vil have noget med. Er bare glad for de kommer. Hvad er det værste der kan ske, hvis du melder afbud? Hvis det kun er dårlig samvittighed fra din side, synes jeg du skal sætte dig selv først og tænke på hvad der er bedst for dig. Du er trods alt vigtigst i dit liv.

  • #4   15. mar 2019 Jeg synes du skal melde fra! Det ikke det værd! Man kan sgu altid melde sig syg eller sige man skal til famile fest! Har selv stået i samme situtation, og der ikke noget værre end at bruge penge på en gave til en man ved ikke bliver glad for den! Iforhold til det med tøjet, så hold din egen tema fest senere hen smiley

  • #5   15. mar 2019 Køb en flaske alkohol eller sådan noget.
    Hos os er gavebuget på ca 100 så absolut intet mærkeligt i det. Man må give for det beløb man har råd til og har lyst til at give. smiley


  • #6   15. mar 2019 Med hensyn til at tage afsted så syntes jeg du skal stå ved at du har meldt til. Det der med pludselige afbud er lidt umodent, så kan du fyre hende som veninde bagefter, men har man sagt ja må man holde fast i det.

  • #7   15. mar 2019 Bettemus - sådan har jeg det også jeg kommer er sød og festligt og går bare tidligt.



  • #8   15. mar 2019 Jeg har aldrig været en af de populære og blir heller aldrig.. hende her er for det første 1 år yngre end mig. Hun er meget fremme i skoene og gik allerede i byen som 15/16 årig. Hun ser og opfører sig meget ældre end hun er. Vi har redet sammen og gået i samme grundforløbsklasse sidste år på gym. Så vi har set en del til hinanden.
    Da jeg lærte hende at kende syntes jeg hun var sej og sød fordi hun var en a de populære piger. Men efterhånden som tiden er gået har jeg mindre og mindre kyst til at ses med hende udenfor skolen.
    Da jeg blev inviteret til festen for noget tid siden kom hun til mig og sagde. "Niko, du er inviteret til min 18 års med spisning. Fordi jeg ser dig som en af mine tætteste og bedste veninder" og det er på INGEN måde gengældt fra min side af.
    Det er derfor en af grundene til jeg har meget dårlig samvittighed ved at melde afbud. Skal lige siges jeg IKKE inviterede hende til min 18 års sidste år da jeg var bange for hun ville festen kikset.

    Hun har desuden flere gange vist sig at være rigtigt dårlig til at holde på hemmeligheder så at sige. Forig sommer skete en meget ubehagelig oplevelse for mig (endte med at melde en for voldtægt) og jeg delte det med hende. Efterfølgende har jeg så fundet ud af hun har gået og sagt det til alle. Jeg blev rigtigt vred og såret og normalt ville jeg have konfronteret hende med det og sagt st det var fandme ikke okay!
    Men grundet alt det stress der var på det tidspunkt valgte jeg at lade være.

    Så jah er SÅ rådvild, lige nu..


  • #9   15. mar 2019 Flora, mht til tøjet holder hun White party. Dvs at alle skal komme i Hvidt undtagen hende selv.

    Har købt et Hvidt sæt bestående af trompet. Bukser og top. Så kan Heldigvis bruge delene forskelligt eller sammen til andre fester smiley


  • #10   16. mar 2019 Det er helt naturligt at man vokser fra hinanden. Det behøver ikke at være alder eller interesse, der kan bare opstå ting der fylder mere i ens liv, eller at man ikke føler sig værdsat af den anden længere.

    Jeg har en veninde der er 3 år yngere end mig. Det gør ikke vores venskab dårligere på nogen måde smiley
    Og jeg er den der som gik i byen hver weekend, men har venner som meget hellere vil have en hjemmefest smiley
    Derfor er vi stadigvæk gode venner.

    Der hvor tingene glider fra hinanden er når man føler sig dårlig behandlet. Jeg havde en veninde som ikke ville komme til min fest bare fordi en anden af mine venner kom. - og ugen efter var de 2 så bedste veninder.
    Hun røg ud til højere f.eks. Jeg gider ikke spilde min tid på folk der ikke behandler mig ordentligt.

    Omvendt har jeg dog også lært at snakke om tingene.

    Du er ung endnu og hormonerne raser.
    Måske du skal prøve at tage en snak med din veninde, måske hun ikke aner at i har nogen som helst problemer. Fortæl hende hvordan du har det.
    Hvis tingene ikke bliver bedre så må du jo trække dig smiley


  • #11   16. mar 2019 Bettemus - Ja du har nok ret, tror bare jeg har været indebrændt på hende i lang tid også eskalerede det bare med den her fest. Også blev jeg såret over hun kaldte mig nærig for ikke at give hende for flere hundrede kroner.

  • #12   16. mar 2019 Kan jeg sagtens følge.
    Jeg havde engang en episode med min daværende bedste veninde. Vi var rigtig meget sammen men en nat i byen eskalerede noget som havde gået mig på i længere tid og jeg var så gal på hende. Vi endte med at skilles som uvenner dagen efter og på trods af hun flere gange forsøgte at snakke med mig så tog det mig en måned før jeg fik så meget samling på mig selv at jeg kunne snakke ud om det med hende. Men da vi fik snakket ud så gik tingene bedre, vi var stadigvæk uenige om den ting men vi havde fået en forståelse for hvorfor den anden reagere som den gjorde.
    Idag er vi stadigvæk super gode venner.

    Ofte hjælper det at snakke om tingene, men virker det ikke, så må man gøre hvad man syntes er bedst for sig selv smiley


  • #13   16. mar 2019 Tror jeg ville få en akut mave sygdom på dagen også ville jeg forøvrigt ikke have mere med hende at gøre

  • #14   16. mar 2019 Tjae.
    Måske glider det ud i sandet, det venskab. Sådan går det.
    Jeg synes, at ideen om en flaske er god.
    Den bliver nok til basis for drinks, og det er også i orden. Gave ide problemet er løst.

    I en perfekt verden havde du taget din tidsmaskine, gået tilbage i tiden og meldt ud om du havde lyst til at komme.
    Hvis du ligesom mig er en klodrian og har glemt din tidsmaskine ude i fremtiden, så må du vælge nu.

    Tag et stykke papir.
    Fold det på midten, først lodret, så vandret. Fold ud.
    Du har nu 2x 2 felter.

    Øverst til venstre skriver du fordele ved at komme.
    Dernæst øverst til højre skriver du ulemper ved at komme.
    Nederst til venstre skriver du ulemper ved at melde afbud.
    Nederst til højre skriver du fordele ved at komme.

    Det er ikke os, der kan sige om du skal deltage.
    Det lyder for mig, somom dit dilemma ikke er gave, men at du har fortrudt at have sagt ja.
    Hvad der er det rigtige at gøre, kan du lettere se ved at lave ovenstående skema.


  • #15   16. mar 2019 Ja jeg synes jo, at du skal melde afbud, og ikke spilde mere tid på hende... Men havde jeg selv gået når jeg var på din alder?? Ja.. Det havde jeg! Og ift gaven, se om du kan finde en god flaske Champagne på bud (Moet, Cliquet, Bollinger) Champagne er jo eksklusivt, og siden hun vil være sådan, så køb det. Og hvis du ikke kan finde en af de dyre kendte mærker til en fornuftig pris, så køb en du har råd til, og fortæl hende at denne fik du anbefalet da den var det nye IT inden for "societeten" smiley

    Mvh TT


  • #16   16. mar 2019 Tak for alle de gode svar. Jeg skal lige tænke over det..

    God ide med champagnen TT! det tror faktisk hun ville blive glad for.


  • #17   16. mar 2019 Ville også give hende en flaske champagne eller en oplevelses kort og så lyder hun som en rigtig kedelig bekendtskab ud af døren med hende

  • #18   16. mar 2019 Så, nu har jeg faktisk købt gave.. har købt er par øreringe også køber jeg en champagne og pakker det pænt ind. smiley
    Tak for jeres input. Har bestemt mig for at efter festen så tar jeg og cutter kontakten til hende.


  • #19   16. mar 2019 Du er godt nok en sød veninde! Ærgerligt hun ikke kan se det smiley

    Jeg håber du får en god aften alligevel smiley


  • #20   16. mar 2019 Mange tak - kunne dog godt bruge nogle flere inputs på hvad andre har gjort

  • #21   16. mar 2019 Sarah Emilie mange tak!

  • #22   16. mar 2019 Det er godt nok ikke helt det samme men det handler om at følge sin mavefornemmelse - for mange år siden var jeg på et gymnastikhold som skulle til Tyskland til “stævne” og jeg havde egentlig betalt depositum men som vi nærmede os fik jeg mindre og mindre lyst til at tage afsted og var 100 på jeg ville ende med at få “hjemve”. De fleste var noget yngre end mig og kendte kun trænerne godt fra tidligere så jeg gjorde op med mig selv hvad min mavefornemmelse sagde mig og den sagde bliv hjemme så jeg brugte pengene jeg “sparede” på et par lækre Dior solbriller som jeg har endnu endda smiley Og det er nok 14 år siden smiley Selvfølgelig er det nemmere for dig at tage tidligt hjem fra en fest end at jeg skulle tage hjem fra Tyskland men jeg tror mavefornemmelsen for ikke at have lyst er nogenlunde den samme smiley

  • #23   16. mar 2019 Ja du har nok ret, har sagt til mig selv. Du kommer med en flot gave, viser dig fra din bedste side, med dig flotte nye tøj. Du smiler og har det hyggeligt så godt du nu kan også går du tideligt og snakker aldrig med hende igen.

  • #24   17. mar 2019 En lille historie fra det sande liv.

    For mange år siden, havde jeg en veninde og vi havde talt om at kombinere min 20 års fødselsdag med hendes 18 års fødselsdag og holde den på mit kollegie. Nede i kollegiebaren.
    Det ville blive godt!

    Jeg havde fundet folk til at være bartendere, sikret lokalet var ledigt og så kom vi til budget.
    En drinks koste 10 kr og vi skulle lægge et depositum.

    Men det mente hun var for dyrt! Hun sprang fra!
    Grrr...

    Jeg var så tæt på at blive hjemme, men tog da afsted.

    Var der relativ tidligt.
    Ca 19.20 kom to fyre ind af døren. Især den ene så ret godt ud...
    Naturligvis satte de sig ved mit bord.
    Ham den lækreste naturligvis ved siden af mig.
    Ca 20.20 pegede den lækre fyr med et smil på min hånd. Det var ikke bevidst, men vi sad og flettede fingre...
    Det gik slag i slag den aften, vi tog en taxa hjem til mig...

    Det er nu morgen. Regn på ruden, fuglene synger.
    18 år 10 måneder og 2 uger og 4 dage siden.
    Vi sover stadig midt på sengen, fordi vi begge holder om hinanden i søvne...

    Nana og jeg skiltes forresten som venner.
    Hun opfangede nok egentlig aldrig, at jeg var nået til at blive gal på hende og var millimeter fra at melde afbud.

    Man ved aldrig hvornår lykken åbner en dør, så hold fast i et venligt sind.
    Ser du efter det gode i livet, så har du en værdifuld evne.
    Man behøver ikke, at gå tidligt hjem fordi man keder sig...


  • #25   17. mar 2019 Dr Who - Nøj sikke en hyggelig historie at få at vide om dig smiley smiley

    Mvh TT


  • #26   18. mar 2019 Det er ofte de fester, hvor man har de mindste forventninger til, som ender med at overraske en positivt smiley

    Mht. din veninde. Lad være med at smække en dør. Hvis du ikke var interessant for hende, så ville hun aldrig have fortalt om din historie. Så kan det godt være det er en træls historie, men du er også selv ansvarlig for, hvor den ender.



  • #27   18. mar 2019 Ja det er rigtigt, på det tidspunkt troede jeg bare hun var til at stole på. Men jah, det er bare kedeligt at folk kigger på en og hvisker i krogene . Jeg holder altid kortene tæt ind til kroppen, og den ene gang jeg ikke gjorde det blev det så også til en dårlig oplevelse.

    Men har bestemt mig, jeg vil ikke have mere at gøre med hende efter hendes fest..


  • #28   18. mar 2019 Lad være med at lade dem hviske i krogene. Fortæl dem historien, så de kender den rigtige version. Så kan du også finde ud af, hvad de hvisker om dig.

    Hvis du bare vil være tvær, opnår du jo heller ingen sympati smiley


  • #29   18. mar 2019 Men jeg har ikke brug for nogen sympati omkring det. Jeg kan godt deale med situationen selv.

    Den eneste grund jeg fortalte om det var fordi at i så kunne se hvilke dårlig veninde hun havde været.

    Jeg er ej heller ikke tvær, jeg har bare ikke orket at tage den op fordi hun 100p ALDRIG nogensinde ville indrømme det overfor mig at hun havde fortalt noget fortroligt videre.
    Så kan ligeså godt spare kræfterne i stedet for at tage den op med hende og skabe en konflikt som skete for over 1.5 år siden.


  • #30   18. mar 2019 Det er alligevel ikke fordi hun bringer nogen særlige relevante ting ind i mit liv.

    For hende handler det bare om hvor mange dyre ting hun har og hvordan hun ser ud.


  • #31   18. mar 2019 Ja jeg droppet en veninde som jeg egentlig hygget meget med, men hun spurgte aldrig ind til mig og mit liv.. Så det var mere et envejs tilfælde ift at engagere sig. Jeg fortalte nogle ting, men der blev aldrig spurgt ind.. Så jeg besluttede en dag hvor hun blev lidt sur da jeg spurgte om hjælp ift at låne bil, (jeg havde hjulpet hende meget med at låne hende ting) at så kunne jeg ligeså godt klare mig uden hende.. For et venskab og engagement ift hinanden skal gå begge veje.. smiley

    Mvh TT


  • #32   18. mar 2019 Godt jeg ikke er den eneste der har sådan

Kommentér på:
Hjælp! - dilemma til gave og fest

Annonce