{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.251 visninger | Oprettet:

Brug af rester fra helstegt pattegris {{forumTopicSubject}}

Så blev ældste guldet konfirmeret igår og vi fik helstegt pattegris og traditionstro, var der en del gris tilbage.

Så hvad kan man bruge det til, altså udover biksemad?

Jeg er ret modstander af madspild og vil derfor gerne bruge det, men SÅ begejstret er jeg heller ikke for biksemad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af rester fra helstegt pattegris
  • #2   18. maj 2019 Giv det til mig?

    Pulled pork?
    Burger/sandwich. Helt klart, sandwich.
    Improvisere gryderet opskrift - alt bliver godt med lidt svitsede løg, et skvæt fløde og måske en lille dåse tomatpuré og et nips paprika.

    -Jeg er stor fan af "alt godt i simregryden". Med ris til. Chokerende sjældent at det bliver uspiselig...


  • #3   18. maj 2019 Tak for input. smiley

    Dok: du skal være velkommen til at hente gris.

    Og når du alligevel har taget turen her op, så har jeg også store mængder kartoffel salat i overskud ( hjemmelavet smiley ) hvis det kan friste. smiley



  • #4   18. maj 2019 Tillykke med afkommet smiley

    Når vi har haft gris i overskud har vi frosset De store stykker ned, som vi så tager op og smider i ovnen og spiser som steg, det er lækkert lige at smide noget bacon over og så nogle kartofelbåde ind ved siden af, super lækkert!

    Det som er i mindre stykker/trevler fryses i portioner enten til pulled pork (bland noget bbq sovs i og så i ovnen) med coleslaw eller kål salat til eller til sandwich, det er også godt i en pastaret med fløde og grøntsager.
    Eller ristet på panden

    God fornøjelse! smiley


  • #5   18. maj 2019 Jeg havde nok hakket det hele op og puttet det i diverse wokretter, karryretter osv. Hvilket jeg alligevel altid gør når jeg laver mad. Ofte er det bare kylling eller fisk som kommer i. Men gris fungerer også rigtig godt!
    F.eks.

    Stegte ris m. gris.
    Stegte nudler m. gris.
    Grøn karry m. gris (og ris).
    Butter chicken, men med gris.
    Pad Thai m. gris.
    Alt-muligt-i-en-wok m. gris.
    Kylling i karry, men m. gris.


  • #6   18. maj 2019 Tillykke med guldet smiley

    Jeg er dog enig med Dr. Who, så du kan lige svinge forbi Randers med en omgang også, smiley smiley smiley smiley smiley

    Pjat til side, du har fået nogle gode forslag, så der er ikke så meget jeg kan komme med på madfronten smiley


  • #7   18. maj 2019 Jeg har ret tit lyst til rispapirsruller med alle mulige grøntsager og evt også kød. Der tænker jeg det kunne passe meget godt ind smiley

  • #8   18. maj 2019 doktor who hvis du henter så kommer jeg gerne over til aftensmad smiley

    uh jeg elsker altså helstegt pattegris, jeg er dog ikke super kreativ i forhold til mad så har ikke lige nogle forslag smiley


  • #9   18. maj 2019 Laura fantastisk ide!!!!! elsker rispapir ruller!!! smiley

  • #10   18. maj 2019 Emmas røsvinssovs. Fås bla i fakta. Rist champignon af i smør på panden og så i sovsen sammen med svinekød i tern.

    Eller madpandepager med grønsager der lige har fået en tur panden sammen med lidt kød eller tortillas med salat mm og så lidt kød varmet på panden

    Tror ik det vil være helt ringe smiley

    Mvh Ponymor


  • #11   18. maj 2019 Hvor bor du?
    Vi kører fra Sjælland tilbage til Jylland i morgen - hvor bor du? Skal jeg tage dig på ordet?


  • #12   18. maj 2019 Nordjylland smiley 50 km nord for Aalborg



  • #13   18. maj 2019 Hm.
    Det er måske en lidt for lang opvej.
    Arbejde i Kolding kl 17...


Kommentér på:
Brug af rester fra helstegt pattegris

Annonce