{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Kun 3000 med til Barcelona? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley

Jeg står og skal til Barcelona med min internet veninde, d. 25 juni - og jeg glæder mig sindssygt meget (både til rejsen, men også til at se min veninde!)

Sagen er dog at jeg ikke har så mange penge at gøre godt med, da jeg lever på SU, og har sparret op i rigtig lang tid nu... Men det er dog ikke blevet til mere end 3.000kr jeg kommer til at have med. Kan jeg godt klare mig for det? Vi vil jo gerne opleve nogle ting, og vi skal købe mad, og transport rundt i byen. Vi skal bo hos en AirBNB, i den uge vi er der, og det ef betalt på forhånd, så det kommer ikke til at være en udgift mens jeg er der.

Har I prøvet at være ude og rejse på et lille budget? Hvordan klarede I det?

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kun 3000 med til Barcelona?
  • #1   5. jun 2019 Det kommer vel også lidt an på hvor længe du skal være afsted? smiley

    Uden at kende til Barcelona specifikt, så lyder det ikke fuldkommen umuligt med rejse og overnatning betalt. Og antager der er adgang til køkken nu hvor det er AirBnB? Så er der lidt at spare på madbudgettet ved selv at kunne lave mad og opbevare mad til madpakker osv.

    Jo mere der spares på måltiderne, jo flere penge har du til sjov at ballade. Og så kan der spares på at tage selvguidede ture fremfor at betale ekstra for at have guide med. Derudover tjek om de bruger studierabat dernede, så kan der også være noget at spare der.


  • #2   5. jun 2019 Ja, selvfølgelig kan du det smiley

    Som Sabrine også nævner, så plejer jeg at spare på måltiderne, hvis jeg gerne vil have flere penge til aktiviteter. Det vil altid være dyrere at sidde ned et sted med servering, så mit trick er at købe en salat eller en sandwich i et supermarked/som take away til frokost og så sidde i en park el. lign. og nyde den smiley Undgå restauranter i meget besøgte områder (de vil altid være dyrere end andre steder) og spis kun ude, når I virkelig har lyst til det. Bagerier er også tit et godt sted at finde noget, hvis man pludselig bliver sulten, men ikke har lyst til at betale 15+ euro for at sidde ned til en snack.

    Sørg for at planlægge jeres dage, så I skal tage et minimum af off. transport og kan gå til flere ting i samme område i stedet. Undgå taxaer - det er nemt, men det sluger penge.


  • #3   5. jun 2019 Det kommer vel an på hvem man er..
    Man ville sagtens ku gøre det.
    De sidste 10 år jeg har rejst, har jeg været i USA (Los Angeles og Atlanta)
    I LA ville jeg ikke ku klare mig med 6000 (14 dage), men veninde ku faktisk godt, når hoteller-bil var betalt.
    Så tror man ska stramme balderne og ikke gå shop-amok.


  • #4   5. jun 2019 Hm.

    Jeg tror, at du hellere skal tale med dem, du rejser med, end os.
    Så du kan forventningsafstemme med dine rejsefæller.
    Har de glædet sig til at købe 20 kjoler og være uforglemmelige fulde på diskotek, så bliver det svært.

    Hvis de vil gå og ose og se på historiske bygninger, så er det lettere.


  • #5   5. jun 2019 Du kan købe en billet til en turbus (sightseeing) i byen til 15-20€ mener jeg, samt en 10-turs billet til bus og metro for 12-15€ som kan bruges alle steder. De har et suverænt netværk med offentlig transport! Derudover kan man gå til rigtig mange ting.
    Hvis du tænker over hvad du bruger dine penge på, så kan 3000 sagtens række. Restaurantbesøg er nok det dyreste, så som der også er skrevet er det en god idé at have madpakker med rundt. Derudover er der mange af de mindre restauranter som er noget billigere, så det kan også sagtens betale sig at gå efter dem. God tur! Pas på at du ikke bliver dernede smiley


  • #7   5. jun 2019 Lotte, hun skriver de er der en uge smiley

    Med lidt vilje vil du godt kunne tror jeg smiley Men sørg for at din veninde også ved at du ikke har et stort budget, for ellers kan det blive surt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   5. jun 2019 Altså, du er vel i princippet nødt til at klare dig for 3000, hvis du ikke har mere?

    Jeg havde ikke kunne "nøjes" med 3000 kr til en uge. Men jeg kan heller ikke lide at spare når jeg er på ferie. Men jeg er ikke i tvivl om at det sagtens kan lade sig gøre at have en fed ferie, og opleve en masse for 3000. smiley


  • #9   6. jun 2019 Det ville jeg godt kunne. Jeg går alle steder hen, specielt i en by som Barcelona smiley Jeg elsker at sidde og få en kold øl eller sodavand, de kan oftes fås til ok pris, eller man kan gå i supermarked og købe en dåse til en euro og sætte sig på en af de mange bænke eller i en park. Man kan altid få en salat eller sandwich til under 5 euro. Spanien har også tapassteder hvor man kan købe en lille øl til 2 euro og få en tapas med, til frokost kan man blive mæt af 2-3 af dem. Hvis I bor i airbnb kan I jo lave mad selv de fleste dage og de dage I ikke spiser hjemme, skal I vælge jeres restauranter med omhu. Der er virkelig meget lækkert mad i den by.
    Der er mange steder man kan fylde en vandflaske op (hvis man ikke er sart overfor klor). Når jeg har været i Barcelona går jeg ofte 15-20 km om dagen. Skulle man blive træt er det til at købe en busbillet, men er man flere afsted, kan taxa faktisk ofte betale sig.
    Der er mange ting at se, som koster penge, så udvælg på forhånd, hvad I gerne vil se. Tag evt en turbus rundt, nogle gange får man endda dag to gratis.
    God tur smiley


  • #10   6. jun 2019 Mange taak alle sammen, for jeres svar, de har hjulpet mig til ikke at være så bekymret! smiley
    Vi skal være afsted i en uge, og vi har planer om at vi skal ud og feste en eller to gange, ud og spise en enkelt gang, men ellers laver vi maden selv. Vi har udover det ikke rigtig lagt nogle planer endnu.
    Vi var for to år siden et par dage i Berlin, hvor vi ikke købte nogle guidede ture, så tænker heller ikke at vi gør det denne her gang smiley


  • #11   6. jun 2019 Altså det kommer helt klart an på hvad du skal se, og hvor du spiser. Var der i vinterferien og nogle aktiviteter og museer kan hurtigt blive dyrt. Det kan anbefales at tage metroen, det er super simpelt og til at betale. Ellers må i afstemme forventninger, og husk der er enormt mange turister i Barcelona så hvis i har noget i vil ind og se, skal i bestille biletter. Men 3000 burde være muligt smiley

  • #12   6. jun 2019 På de store gågader er det selvf dyrt at spise, gå ned af sidegaderne og vælg en restaurant. De er tit billigere fordi de ikke har en dyr adresse. Ofte er det også mere autentisk mad man spiser i de små restauranter.
    Lad være at købe turist junk og hvis du endelig skal købe et minde, så tænk grundigt over hvad du kan bruge tingen til, når du kommer hjem. Det sortere de fleste impulskøb fra. Igen, så vælg de butikker der ligger langt fra hoved strøget, da de, igen, ikke har en dyr adresse at betale og dermed ikke er så dyre.
    En ide kan også være at dele de 3000 kr op i 7 dage. Det er 428 kr pr dag. Så ved du hvad du max må bruge hver dag. De dage du ikke bruger op, kan jo bruges en af de andre dage i stedet.
    Selvom det er gammeldags, så brug kontanter. På den måde er det lettere at holde øje med, hvor mange penge man har tilbage, end når man bruger kortbetaling. Der kan man, meget let, miste overblikket og "glemme" nogle betalinger. Når kontanter forsvinder ud af pungen, kan man se det hele tiden, at beløbet bliver mindre og mindre. Det giver bedre overblik.
    Jeg håber i får en dejlig ferie. smiley


  • #13   7. jun 2019 vil nok anbefale at lave det meste af maden selv - prisniveau i supermarkeder er lidt lavere end herhjemme - så bliver der nemmere overskud til diverse aktiviteter -evt. sidst i ferien kan der være til en eller to middage ude - go ferie

    mvh Ponymor


  • #14   7. jun 2019 Jeg rejste til Kreta alene for nogle år siden. Mener også, jeg havde omkring 3000 med. Havde så også dankortet, hvis alt gik helt galt. og kun morgenmad var inkluderet.
    Jeg ville ikke shoppe, men slappe af og se noget.. Jeg spiste ude hele tiden. og nå ja, så endte jeg med at være godt fuld alle aftner. For som "ensom" lyshåret pige, så er det ikke mange drikkevarer, du betaler selv! (set i bakspejlet, havde jeg nok ikke turde gøre sådan noget igen. haha. Men det var en oplevelse uden lige)


  • #15   23. jun 2019 Min kæreste og jeg brugte 3500 på 8 dage på kreta - og det var både til mad, sjov og ballade, transport når vi ville noget (ikke til/fra lufthavnen). Kreta er nok også noget billigere end Barcelona, men vi var jo to smiley

    I år var vi en uge i Grækenland og brugte ca. 1500 kr. på sjov og ballade og en smule mad (men vi boede på all inclusive). De 700 kr. af dem, var dog en forsikring til den bil vi havde lejet, så reelt set brugte vi kun 800 kr. inkl. benzin til bilen smiley


Kommentér på:
Kun 3000 med til Barcelona?

Annonce