{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Hvad får I til aftensmad? {{forumTopicSubject}}

Åh gud jeg synes jeg bruger meget tid i det køkken. Drømmer om at finde noget super nem aftensmad som tager 10 min at lave - ja der er jo altid en skive brød med pålæg. Men ungerne er nærmest ved at få en hjerneblødning, hvis man truer med at sætte brød på bordet smiley

Hvad får I til aftensmad?

Kommentarer på:  Hvad får I til aftensmad?
  • #1   8. aug I dag har vi fået pita smiley der var lidt kyllingerester fra tarteletter med høns i asparges, der blev brugt til fyld sammen med salat.

• #2   8. aug Vi spiser ofte bare brød eller havregryn smiley Og ellers kører vi lidt på repeat med de samme retter som fx. lasagne, pizza (hjemmelavet), mørbrad-lignende kød, hakkebøffer, "gourmet" grillpølser og pastasalat m. kylling. Det er vores go-to når fantasien ikke lige er til andet xD Det lyder lidt kedeligt når man lister det op, men det er egentlig fint. En gang imellem, når vi faktisk har tid til også at sætte os ned og nyde maden, kan vi finde på at lave noget nyt. Men når man har hest går al tiden jo nemt med det smiley

• #3   8. aug Jeg har lavet denne ret i dag, den er lige nu i ovnen, så er stadig meget spændt på hvordan det ender ud i smiley

https://www.instagram.com/p/B0RKGjinDnA/?igshid=1sh31a156vbj9

• #4   8. aug Lav store portioner og frys då det er nemt at tage op og varme på de dage hvor tiden er knap.
    Her spiser vi ofte:
    Pasta carbonara
    Pasta kødsovs
    Alm. Lasagne
    Kylling Lasange
    Hakkebøf
    Millionbøf
    Medister
    Mad pandekager
    Pastasalat med kylling
    Steg enten okse eller flæskesteg
    Stegt flæsk
    Kyllingedeller
    Blomkålsuppe
    Kartoffel porre suppe
    Kylling suppe
    Tomat suppe mm
    Om sommeren griller vi ofte pølser, spareribs, bøffer, koteletter og koger nye kartofler hvis der er rester af kartofler laver vi hjemmelavet kartoffelsalat dagen efter smiley
    Håbet det kan give lidt inspiration. Supperne tager kørt tid. Og en steg kræver ikke meget forberedelse, bare ind i ovnen sammen med ovn kartofler smiley

• #5   8. aug Vi skal have rester i dag - i går lavede jeg noget mørbrad gryde med ris til, som jeg nu lige havde lyst til. Sovsen blev lavet med løg, hakkede tomater, kokosmælk, fløde, lidt mælk og mel til jævning og så ellers bare en masse krydderier. Mums!
    Tog maks 40 minutter inkl forberedelse og rengøring ??

• #6   8. aug Jeg er lige gået i gang med kostomlægning, som betyder ingen svin eller fjerkræ. Heller ingen sukker. Heller ingen rug eller hvede produkter. Jøsses, det er svært.

I morgen skal vi have karrygryde med laks og ris.

Elsker gryderetter. Det passer sig selv og smager dejligt.

• #7   8. aug I dag har vi fået karryret med kylling, wok grønt og fuldkornsnudler smiley

• #8   8. aug Vi har fået pasta med kødsovs, det er hurtigt og nemt når fantasien er stået af smiley

• #9   8. aug vi skal have skinkesnitzler med ovnbagt kartoffelmos med purløg og bacon i smiley

• #10   8. aug Ja jeg havde ukke meget i huset i dag, så det blev en god blandkng af hvad jeg kunne finde så Vi har fået fyldt hakkebøf med alt godt fra fryseren = Bønner, broccoli og pommes, ind i ovnen med det hele og så en flødesovs med resten af flødeosten, bøfferne er fyldt med, nemt og lækkert blev det!

Ellers får vi tit grøntsager i fad med enten kylling eller laks.
    Steg er også nemt og passer sig selv
    wraps
    salat med en god bøf
    hurtig wokret med kylling og kål (I stedet for nudler, men kan fint laves med nudler eller ris)

• #11   8. aug
    Hvis du vil slippe for at bruge meget tid på madlavning findes der fx SimpleFeast, hvor du bestiller madkasser og du næsten intet skal lave.

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 17 Emner: 13 Svar: 2.520
    #12   8. aug En veninde kom med en 18 l frysepose med friskplukkede blommer!
    Jeg har ikke tynd mave - endnu!

Min mand har spist ostemadder og is...

Vi er sunde!

• Gingerella
    Gingerella Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 354
    #13   9. aug Vi spiser ofte wok eller tærter - til begge dele kan man bruge masser af grøntsager og krydderier, som jeg er stor fan af. Der skal snittes og hakkes lidt, men ellers er det mega nemt.

I dag har vi fået vegetarpizza og tomatsalat.

• #14   9. aug Krikken, ja hvis ikke vi var plaget af gluten og mælkeallergi så havde jeg gjort det for længst.

Sikke en masse dejlig mad I får - spændende at høre om smiley

• #15   9. aug Jeg har henter MK-appen der er nogle vildt lækre opskrifter der kun tager 10 min at lave.
    Og så får man samtidig en masse lækre grøntsager i kosten uden man rigtig opdager det:-)

• #16   9. aug Jeg er vild med wok og onepot pasta i alle mulige udgaver. Super hurtigt, super let og kan være sundt, hvis man ønsker det. Og så er det let at tilpasse mængden. Kan derudover anbefale bloggen mad for fattigtøve til når det skal være hurtigt, let og billigt smiley

• #17   9. aug Vi får tit mørbrad ala creme.
    Kartoflerne skal selvf skraldes. Enten får vi dem alm kogte eller bagte i ovnen i både, godt penslet med fedtstof og et godt krydderi. De bliver som rigtig gode fritter. Champignon skæres i både eller skiver og steges. Løg skæres i både eller i skiver og steges. Mørbrad skæres i 1 cm tykke skiver, dubbes med køkkenrulle. Krydres med Tandoori Masala og steges 5 min i alt. Mørbrad, champignon og løg overhældes med fløde ( evt cremefine, eller kaffefløde, men den alm 38% er den bedste ) og småkoger i 5 min.
    Skal det være mere sundt, så en salat til også.
    Klar, parat, spis. Gerne med et godt glas rødvin smiley
    Smager også godt opvarmet.

Kommentér på:
Hvad får I til aftensmad?