{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Når man ikke kan lade være med at grine af fejl :-D {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley
Nu synes jeg det er på tide at vi laver et sjovt grine indlæg smiley
Så kom frisk med mange af de fejl/de ting der har givet dig et godt grin ifb med heste verden, deres novicer osv smiley

Jeg selv faldt lige over denne her reklame for en heste ejendom smiley og kunne ikke lade være med at grine smiley meget spændende koncept, lurer godt nok på hvilken str disse ridebokse har smiley :-D smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke kan lade være med at grine af fejl :-D
  • #1   4. dec 2019 Om min oplevelse er morsom, det kan vel diskuteres. Men min veninde havde en hest tilsalg. Der kom en pige for at kigge på ham. Jeg har sjældent mødt et "klogere" hestemenneske. Hun mærker hesten igennem på kryds og tværs, hvilket er fint nok. Hun finder intet, men påstår, at hun kan mærke en temperaturforskel i senerne i det ene bagben smiley
    Ikke nok med det, så forsøgte hun, at bilde os ind, at en alm. handelsundersøgelse kostede 8000 kr uden røntgen.
    Da jeg senere fortalte det til vores dyrlæge så han helt forkert ud i hovedet og spurte: Sagde hun virkelig det? Det kan man ikke.
    Behøver jeg fortælle, at hun ikke fik lov til, at købe hesten?


  • #3   4. dec 2019 For ca 10-11 år siden skulle jeg sælge en hest for min ex, en Oldenborg, der var den nemmeste hest. Der kom flere for at se hende, bla en dame med en flok unge piger. Der var ingen grænser for det, der var galt med hesten. Hesten så godt nok lidt sjovt ud på krydset og det hæftede damen sig ved. Hesten måtte ha haft brækket krydset som ung smiley . Damen ville dog meget gerne hjælpe mig af med hesten til 1/3 del af prisen.
    Jeg afslog høfligt ( selvom jeg egentlig havde mest lyst til, at be hende skrubbe af ) og solgte hesten til prisen kort tid efter smiley


  • #5   4. dec 2019 Rosa
    Ikke kun frækt, det er direkte tåbeligt. De kan da sige sig selv, at sælger lugter lunten, når køber, på tråds af aaalle de fejl, der er ved hesten, vil købe den alligevel smiley Hesten er jo nok ikke såå ringe endda.
    Så er man sgu godt dum, hvis man tror sælger hopper på den. smiley smiley


  • #7   4. dec 2019 Det sker også den anden vej.

    Jeg ledte oprindeligt efter en western redet hest, helst quarter eller paint.
    Jeg var kørt tværs over landet for at se denne hoppe.
    Trafiksikker, vant til hunde, cool, og egentlig på alle måder beskrevet i telefonen som et godt match til det jeg søgte. Intet fint træning men "kan alt det basale".
    Vi finder en hest som er muskelfattig.
    Man kan da tulle omkring på ridebane. Forsøg på parade gav en hest, der i protest løftede hovedet. Galop prøvede jeg også. Galop anspring fandtes ikke, men kunne da løbes i gang da vi red ud på tur og de andre gik i galop.
    Da vi på vejen tilbage besøgte nogle venner fik jeg at vide, at man sagtens kunne sige noget pænt om den - den lavede pæne føl! Men, som ridehest??!

    Om aftenen sendte jeg en SMS om, at jeg ikke ville købe den.
    Sælger ringede mig op. De havde haft SÅ godt et indtryk af mig, så jeg kunne købe den til halv pris?!
    Yeah, right.

    Helt seriøst, var det en selskabshest jeg søgte og prisen forhandlet længere ned og hun var ifolet, så kunne vi snakke om det.
    Men.. Det var jo ikke det jeg søgte...


  • #10   4. dec 2019 Jeg oplevede da jeg skulle sælge min hest Athena at jeg skulle have smidt i hovedet at jeg skulle tænke over at bruge så skarpt et bid. At det var noget sært noget at bruge stangbid på en hyggehest. Sagde så at der er ret stor forskel på udelt muffebid som det her var, som er det blideste og roligste i munden på hesten, og i øvrigt uden stangeffekt, i forhold til et stangbid med stangeffekt. Det troede hun ikke på og smækkede bare hovedtøj på dyret, som om det var hendes hest og overtog bare al omgang med hesten som om jeg ikke var der. Jeg havde sat hende til salg med beskeden om hun var i genoptræning da hun havde stået stille noget tid, så hun var altså i dårlig form og skulle lige have kondi og muskler. Jeg brugte hverken sporer eller pisk. Hun satte sig op med sporer og pisk, og hamrede hende i siden, og kæmpede hende frem. Spurgte hende om hun overhovedet havde læst annoncen..... Nej det havde hun ikke, hun var bare sendt afsted for hendes ridelærer ... Magen til kælling..... smiley

    Det virkede som om de forsøgte at få mig til at fremstå som uvidende og bød på hesten med en besked skrevet som om det bare var et værktøj til en meget lav pris. Mon det er et købertrick jeg bare ikke har hørt om eller er der bare meget flabede folk derude? smiley


  • #11   5. dec 2019 TT: haha fantasisk annonce tekst!

    Jeg skulle sælge en hest for en bekendt, Jeg havde kendt hesten i 3-4 år. Og fik den så i ridning i 4-5 måneder.
    Vi var meget ærlige i annoncen om at det ikke var en hest til begynder, da hun var meget stærk og fremad gående.
    Hun var tilkørt for enspand.

    Vi fik henv. fra en kvinde som ville have hende som dele hest med sin datter, jeg var meget ærlig og sagde at det troede jeg ikke var en god idé.
    Et ældre ægtepar var også interesseret og ville bruge hende til at gå for vogn, fedt tænkte jeg.
    Da de ankommer er manden meget dårligt gående, går med stok og er generelt besværet i bevægelsen, konen er lille og ser lettere skrøbelig ud.
    Det første de spørger om er om hun kan gå i tospand, hvilket jeg ærligt siger at det har hun aldrig prøvet, nå men så kunne de lige så godt køre hjem igen ??


  • #13   6. dec 2019 Den her er også meget go’ selvom den ikke er hesterelateret smiley

    profilbillede
  • #15   6. dec 2019 Det behøver ikke at være heste relateret smiley

    Mvh TT


  • #17   6. dec 2019 Rosa
    Jeg tror jeg kan gætte den første som skinke pizza, men den der sesser salat?... den kan jeg ikke gætte. smiley Ved du hvad det er?


  • #19   6. dec 2019 Rosa..
    Jow jow... selvf smiley


  • #24   6. dec 2019 anette
    VRÆÆLL.. hjælp jeg døør smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #25   7. dec 2019 Måske jeg er lidt langsom i den (har lige kommet hjem fra julefrokost og stod op kl 04.30..) men hvad menes med Børne rester og øko børne kød? smiley

    Mvh TT


  • #28   7. dec 2019 Kan huske engang min veninde og jeg var på shoppetur i København (mange år siden, vi var vel 15-16 år gamle) og det blev tid til at finde lidt frokost. Vi finder en lille sandwich bar som ser fin ud og menuen står på engelsk.

    Deres engelsk var tilsyneladende ikke helt 100%, da de havde en krabbe sandwich som hed "seafood and crap" Vi vrælede af grin og den stakkels sandwich mand kunne slet ikke finde det sjove smiley

    Da min kæreste boede i England var der en lille kiosk, hvor ejeren heller ikke er super til sproget, så det sidste nye hos ham var "vanilla cock".. At man godt kan regne ud at det er vanilla coke, gør det ikke mindre sjovt! Han kunne heller ikke se det sjove...


  • #31   11. dec 2019 anette
    Det må være heste tandbørster, i den størrelse.... eller til elefanter.. smiley smiley smiley


Kommentér på:
Når man ikke kan lade være med at grine af fejl :-D

Annonce