{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Udlejning af hest fejl {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har lånt min hest ud, der er self skrevet kontrakt.
MEN i kontrakten har jeg modsagt mig selv. jeg har både skrevet at lejer står for Alle udgifter, men ved en fejl har jeg samtidig skrevet at ejer betaler alle udgifter(så ikke der stod ejer)

så derved modsagt mig selv, derudover har jeg hele tiden sagt og haft mundtlig aftale med dem om at de betaler ALT ved hesten og jeg derfor ingen udgifter har som de er gået med til.
før de fik hesten (5 uger siden) var hesten tjekket med kiropraktor, kranio sakral og massage. og hesten var derfor tip top.

jeg var så forbi for et par dage siden og hesten er nu meget meget stiv i kroppen, øm over det hele(skal rettes og tilsees af kranio sakral), ondt i ryggen og fået en bule ved rygsøjlen som nok skal rettes af kiropraktor. samt det har den fået slidmærker efter sadel og gjord hvor det også er tydeligt at se a sadlen har ligget skævt og trykket, det var begyndt ganske lidt på den ene side ved gjorden før de fik hesten hvor jeg self nævnte der skulle holdes øje og tages hensyn(hvilket også står i kontrakten)
i kontrakten står der også at hun skal have behandlere og hvilke i lejeperioden.

Kommentarer på:  Udlejning af hest fejl
  • #1   19. mar Hvis ikke du er tilfreds med lejer så hent hesten hjem?

• #2   20. mar Heaten kommer også hjem, problemet ligger i at han mener ikke han skal betale for behandling for de skavanker de har forårsaget.

• #3   20. mar Du har også skrevet i kontrakten at du selv dækker udgifterne.
    Selvom det er en fejl så er den bindende.
    Desuden kan du bevise at hesten var uden skavanker da de hentede den?
    For uden bevis så har du intet til retten. smiley

• #4   20. mar Lejer og ejer ligger grammatisk tæt op ad hinanden. Hvis du på en eller anden måde kan få juridisk medhold i at det er en grammatikfejl så tænker jeg at du kan være på den sikre side - altså, tænker at du bare har glemt et bogstav?
    Den skulle selvfølgelig have været læst igennem for sådanne fejl inden nogen overhovedet skrev under.
    Ellers kan i måske blive enige om 50/50 nu hvor der står begge dele i kontrakten?

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #5   20. mar Jeg tænker det er dyre lærepenge, du har lavet en fejl og du kan ikke uden at starte en sag, få pengene ud af ham. At starte en sag vil ofte være mere bekosteligt end at æde den.

Uanset om du havde lavet en fejl, så tvivler jeg faktisk på at du kunne få penge ud af nogen uden at betale for at sarte sag op.

Juridisk ret er kun noget værd hvis 1. Den anden person er lige så ærlig 2. Eller du har råd til at tage den i retten.

Jeg tror desværre det bedste er at hente hesten asap og så tage hånd om den.

Noget jeg så ville tænke over ved udlån er så at lade være med at låne hesten ud hvis udstyret ikke passer allerede inden eller hesten er så afhængig af behandlere at den ødelægges uden, evt ville jeg her vælge at betale for det så jeg var sikker på den blev behandlet. Men det er bare lige en tanke jeg fik da jeg læste din historie, det er nemmere for mig at være klog bag skærmen smiley

• #6   20. mar Det er dyrere at skulle have fat i advokat og trække dem igennem en retssag end bare at betale de dyrlæge regninger selv. Jeg ved det er surt, men overvej hvad der er det bedste for dig.

• #7   20. mar Det er en subjektiv vurdering om hesten mangler behandlinger af alternativ karakter. Hvad siger din dyrlæge?

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 19 Svar: 3.018
    #8   20. mar 1) Det er dyre lærepenge.
    Hvis du laver en tekst med fejl i og skriver under, bede låner skrive under.. Så, vær forberedt på at bordet fanger.

2) Holder din sag i retten? Er omkostningerne til behandling større end besvær og pris for selv at give din ønskede behandling??
    Hvis nej - så hent hesten hjem, slik dine sår og betal for behandlingen.

2) Hvad er præcis formulering?
    Jeg ville da gerne skrive under på noget i stil med at "hvis hesten bliver syg under udlejning, skal låner betale alle udgifter ift med dette. Hesten skal tilses med x interval af (indsæt kvaksalver ), ejer betaler."

Ejer må da hjertens gerne smide penge efter behandling uden evidens. Eller gelenegle. Eller håndtasker, eller alt muligt andet, som jeg ikke vil bruge penge på selv.
    -Men pokker stå i om jeg ville betale for evidensløs behandling - hvis der er noget galt, så skal man da gå efter behandling, som har bevidst sit værd!
    Hvis der stod at låner skulle betale for kraniosakralterapi, så havde jeg ikke skrevet under - og jeg forstår faktisk godt, hvis låner ikke vil betale for en behandling uden evidens, især hvis det er noget andet, der står i kontrakten.

(Pr definition - traditionel behandling skal ved kliniske forsøg have demonstreret effekt +fravær af uacceptable bivirkninger.
    Alternativ medicin skal ikke demonstrere effekt ved kliniske forsøg - men, må ikke have kendte, skadelige bivirkninger. )

• Felicia S
    Felicia S Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #9   20. mar Hvis du har stået for kontrakten hænger du på ansvaret for teksten og ved tvivl vil det falde ud til udlejers fordel. Juridisk set kan det være en fordel ikke at stå for formidlingen af kontrakten, hvis man ikke er juridisk uddannet.

Min erfaring som jurist er, at en kontrakt er god at have ved konflikt, men hvis samarbejdet ikke fungerer kan du ikke bruge kontrakten til at redde samarbejdet. Den fungere kun hvis du er klar på at trække dem i retten.

• #10   20. mar Retten... Der er vel for hulan ikke nogle almindeligt begavede mennesker, der kunne finde på at 'trække nogen i retten' på grund af en gammel travhest er lidt stiv i kroppen.

Vor Herre bevares!

Alle travheste er stive som et bræt, med eller uden kontinuerligt kvaksalveri.

• #11   21. mar Felicia: du mener vel lejers fordel? eller hvad? smiley

• Felicia S
    Felicia S Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #12   21. mar Sarah: Nemlig smiley godt spottet.

Kommentér på:
Udlejning af hest fejl

x