{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

Realistisk pris for opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker omkring hvad opstaldningen burde koste for min hest. Jeg har fået en pris at vide, men kan ikke helt finde ud af om jeg synes det er for meget i forhold til hvad der er med i prisen. Derfor kunne det være rart med nogle andre øjne på det.

I opstaldningen indgår der:
Det er en nybygget lille stald
Boks 3,5 x 4 m
Bundstrøelse
Fine folde
Ind og udluk hver dag

Fodring 2 x dagligt
Nybygget helårs udendørs ridebane

Det er i udkanten af Frederikssund.

Skal selv muge, købe eget foder og betale for ekstra bundstrøelse i boksen.

Hvad tænker i ville være en fair pris? smiley

Kommentarer på:  Realistisk pris for opstaldning?
  • #1   22. mar Ville nok sige 2.500 kr, hvis det er besværligt at komme derud med offentlig transport og uden en rideklub med ridehal i nærheden.
    3.000 kr hvis det ligger i cykelafstand fra S-tog stationen og med en ridehal i rideafstand.

Først tænkte jeg 2.000 kr, men så så jeg, at det er i Nordsjælland. Og fuldpasning af hest i boks + Nordsjælland koster sjældent under 3.000 kr.

• #2   22. mar Det er besværligt med offentlig transport derud, men jeg kører i bil. Og der er ingen ridehal i nærheden. Tak for svar smiley

• #3   22. mar "Den, der ejer grisen, bestemmer prisen."

Hvis ejer har fastlagt en pris har du tre muligheder.
    1) Tage imod tilbuddet.
    2) Forhandle pris / opstaldningsbetingelser.
    3) God jagt på et bedre sted ift prisen.

... Jeg er sær.
    Jeg vil altid kunne have min hund med. Så jeg er en 2er.
    ... Hvis din grundlæggende fornemmelse er, at der er langt fra hvad du får på det sted / har brug for / pris - så søg videre.
    Enten skal du lytte til din mavefornemmelse - eller tage et aktivt valg ift hvad, du vil acceptere.

(Jeg kender ikke prisleje i Frederikssund.)

• #4   23. mar Man skal kigge på hvad andre tager i samme område og så har man en ide om prisen.

Men jeg er under 2000,- pga eget foder og strøelse og intet ridehus. Min hest bruger 10 poser træpiller pr mrd = 400,- og foder ca. 650,-
    Minus er at jeg ikke kan få rabat når jeg kun handler ind til en hest, feks købe et helt palletårn med piller og kun køber til en mrd forbrug af foder.

I Hillerød, 25 km fra Frederikssund, det får jeg det hele incl piller, foder samt ridehus for 2900,- og jeg skal selv muge, Her fodres dog 3 gange dagligt (foder + wrap)

• #5   23. mar Syntes det er væsentligt af vide hvor meget hø der er med, er det hø ad libitum eller er der begrænsning på det smiley

• #6   23. mar Tænker også hvilken type bundstrøelse, der er tale om, kan være relevant for prisen.

• #7   23. mar Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed.
    Det kommer helt an på hvor i landet og hvad der er med i prisen. Som andre skriver, se efter hvad andre steder i området tager for samme indhold. Dette sted er jo nyt og endnu ikke slidt/ småødelagt og det er dyrt, at anlægge stald og ridebane.
    Opvej fordele og ulemper med de andre steder. På den måde finder du ud af, hvad den rette løsning er, for dig og din hest.

• #8   23. mar Nye faciliteter, strøelse og hø; og man skal kun selv muge ud og købe foder. Hvis det havde været her i Nordjylland ville det formentlig koste 1500-2000 kr. På Sjælland skal du nok lægge 500 kr. til. Eller mere smiley

Hvad skal du give?

• #9   23. mar Hvad koste opstaldning på Frederikssund ridecenter? Bare så du har noget at sammenligne med.

Men der er jo også stor forskel på hvad man ønsker af opstaldning, personligt fortrækker jeg et lille sted, da jeg trives bedst, med knap så mange mennesker omkring mig.

Kommentér på:
Realistisk pris for opstaldning?

x