{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Hvordan går det? {{forumTopicSubject}}

Nu hvor der alt dette med Corona har jeg fået æren af at være den der motionere Bandit. Selvom det er besværligt og at jeg skal komme på skæve tidpunkter nyder vi at det ikke er så seriøs ridning. Rideskolen gør alt for at passe på os og derfor har vi skemaer for hvornår vi må komme og hvor mange vi er af gangen. Mig og Banner skulle ellers have været til vores første stævne i 3 år på søndag.. ærgerligt det ikke bliver til noget alligevel. Nyder tiden med ham!:)

Kommentarer på:  Hvordan går det?
  • #1   25. mar Her går det også stille og roligt. Min part står heldigvis i en privat stald og vi har kun en udendørs bane, så vi bliver ikke 'tvunget udenfor' ligesom mange andre med ridehal smiley

Jeg arbejder hjemmefra og har derved en helveds masse overskud til Buller i øjeblikket. Normalt måtte jeg sparke mig selv afsted i hverdagene (bruger 2 timer på kørsel dagligt, så tanken om at ride bagefter var ikke særlig tiltalende)
    Nu kan jeg slet ikke vente med at komme afsted når jeg har fri - vel nok også fordi det er det eneste tidspunkt jeg er ude hvis ikke jeg skal handle smiley Det er rart med lidt luft om ørene når man dagligt sidder foran computeren i mindst 7 timer

• #2   25. mar Her går det sådan ret skidt. Jeg er i gang med at kigge efter hest og er sikker på at jeg har fundet min drømmehest, som jeg ville have. Oooog så blev jeg fyret i går. Så nu hænger alt i luften og jeg prøver desperat at rage et midlertidigt job til mig, da jeg nok vil blive genansat når alt det her corona bullshit er overstået og skolerne åbner igen.

Jeg har opsagt min part pr. 1 marts og har derfor indtil tirsdag og så er jeg officielt hesteløs. Og finder jeg ikke et midlertidigt job, så kan jeg vinke farvel til egen hest også.

• #3   26. mar Her går det næsten som det plejer.

Jeg arbejder hjemmefra, og det går sådan OK, om end at jeg savner mine kollegaer, og det samvær vi har.

Hesten står et lille sted, dog stå jeg i "den lille stald" og der må vi kun være en ad gangen.
    Så jeg må først komme kl 16 og det vil sige at hende den anden SKAL være ude af stalden senest kl 16....
    Jeg rider ude på banen, og det har været lidt friskt (læs koldt), da banen ligger meget åbent - og nu ved jeg også hvorfor at jeg står et sted med ridehus.

• #4   26. mar Jeg er begyndt i en stald med islandske heste. Der træner jeg 2 unge damer op til deres tilridning. Så det skal nok blive godt. Ellers er min hverdag ikke ændret det store. Jeg går stadig på arbejde - heldigvis. Meeen mine weekender har ændret sig meget. Jeg plejede at besøge familie og kæreste, eller arbejde i weekenden. Det kan jeg ikke rigtig nu. Desuden er træningscenterne lukket, så min holdtræning er også på pause.

Men alt i alt nyder jeg jo bare det her virkelig dejlige vejr! Vi kan komme i stalden når vi vil. Vi er aldrig så mange derude på samme tid at det bliver et problem.

• #5   26. mar Det går ret fint. jeg er ret introvert anlagt, så dette med kun at være hjemme, passer mig fint. Jeg har hestene og ride bane på matriklen. Ungerne er så store, at de selv klare "hjemmeskoling" Vejeret er jo dejligt. Jeg arbejder hjemme, og da jeg bl.a. betaler regninger for sygehusene, og der er ikke blevet mindre i disse tider, så er jeg ret sikret i min stilling. Så jeg brokker mig bestemt ikke.

Men ser jeg lidt ud over egen næsetip, så har jeg ondt af alle dem som bliver fyret, og jeg er nervøs over, hvad dette kan komme til at betyde på den lange bane.

Men jeg gør alt hvad jeg kan - altså blive hjemme.

• #6   26. mar Jeg er en yderst ekstrovert og meget social anlagt person, så at sidde og arbejde hjemme, helt alene, er bare ikke mig. Jeg synes det er demotiverende.

Men når så klokken bliver 16.00 og min arbejdsdag er officielt slut, så kan jeg heller ikke komme hurtigt nok ud til hestene, som er opstaldet på mine forældres kvæggård. Så står resten af dagen på heste og køer smiley

Jeg er ikke sikker på jeg synes det her corona-cirkus, vi sidder i lige nu, er det rigtige. Jeg ved godt man bliver lynchet offentligt, for at stille sig kritisk; men kan de økonomiske konsekvenser det her har virkelig opveje, at vi måske kan redde 100 mennesker fra at blive smittet? Nå men så 1000. Eller 10.000. For ved vi reelt, hvad der sker, hvis man bliver smittet? Det ser ud til, at fejler man ikke noget i forvejen, så er det ikke dødeligt. Og hvis malaria-medicin virkelig virker, hvorfor bruger man så ikke det?

Men jeg ved ikke mere end alle andre gør, vores regering, der efterhånden mere er et kommunistisk regime, holder oplysninger fra os. De styrer medierne, viser kun det, der støtter den vej de vil.

• #7   26. mar Ann C: Vi snakke ikke om at undgå at blive smittet, men hvornår vi bliver smittet.
    Hvis vi alle bliver syge på samme tid, vil flere dø.
    Ved at udskyde smitten, så vil flere komme igennem med livet i behold.

Om de styre medierne, ved jeg ikke, men jeg ved at tvivlsomme informationer, kun skaber utrykhed.

Jeg støtter regeringen, og mener at de gør hvad de kan, om det er den rigtige måde at gøre tingene på, er der jo ingen der ved, vi har heldigvis ikke været i denne situation før.

Det er også værd at bemærke, at det er et samlet folketing der står bag.

Grunden til at vi ikke bruger malaria-medicin, er fordi at vi i danmark ikke bruge mennesker, som forsøgsdyr. Det hedder patientsikkerhed, og er meget grundlæggede for vores brug af medicin i Danmark.

• #8   26. mar Tja. Jeg studerer hjemmefra, og det er helt ærligt ikke vildt motiverende. Men jeg har mange lektier og opgaver der lurer. Kæresten og jeg bor i en bette lejlighed, og han studerer også hjemmefra, så vi hygger og prøver at gå en tur om dagen (vi bor lige opad stort grønt område, og nok 1 km igennem det til skoven).
    Jeg nyder meget at hygge med mine ponyer, desværre svømmer jeg ikke i tid for jeg har stadig en masse lektier. Jeg prøver at ride nogle gode ture med de andre i stalden (det er blevet nemmere at aftale noget) og drømmer om hvornår Dolly og jeg skal køre igen. Jeg har lige fået ny sadel som jeg skal vænne mig til smiley
    I stalden er vi under 10 personer (5 hesteejere + indimellem nogle få børn/familiemedlemmer) både staldområde og bane er udendørs så intet er ændret der. Vi har alt vores eget udstyr og er på ingen måde nødt til at gå helt op af hinanden så livet i stalden er forholdsvis normalt smiley
    Mine 3 jobs er alle knyttet på uddannelsessystemet så jeg kan ikke tjene penge pt. Hvis jeg er heldig så vil mine elever måske gå over til online undervisning, så kan jeg tjene noget igen.
    Vi kommer heller ikke hjem til påske jo, og det er super underligt. Men jeg prøver at FaceTime ekstra med min familie.

• #9   26. mar Jeg har taget ferie fra mit fleksjob i 5 uger. Jeg har endnu ikke holdt noget ferie, da det skulle være på den lave ledighedsydelse, som svare til kontanthjælp og det ville jeg ikke. Så hellere ingen ferie. Men nu er tiden en anden og for at hjælpe min arbejdsgiver, så han, forhåbentlig, ikke behøver fyre mig, så har jeg valgt ferie alligevel.
    Livet i stalden er det samme for mig, som før, da jeg er eneste i stalden, møder jeg næsten aldrig ejeren og når jeg gør, så er det på go og fornuftig afstand.
    Jeg er ikke særlig social i forevejen pga mit helbred og dermed har brug for meget hvile. Så at være her hjemme er ikke noget problem for mig.
    Så jeg kommer næsten kun ud blandt andre, når vi køber ind til 1 uge af gangen. Men det er intet problem. Landsbyen vi bor i, er blevet mere stille selvom mange er hjemme, for skolebusserne køre ikke mere og folk køre ikke så meget som før. Vejene er næsten øde, når jeg køre ud til stalden om morgenen kl 5 45. Før kunne der godt være livlig trafik.
    Så hvis ikke andre har gavn af Corona krisen, så har klimaet. Hvilket kan ses på satellit fotos.
    Jeg tror vi kommer igennem til en ny måde, at leve på, når dette uvante er overstået for denne gang. Hvordan ny? Der bliver jeg svar skyldig. Men jeg tror der vil være en del forandringer på vores måde, at leve på.
    Men som Keld sagde i en Olsenbanden film: Alle for 1 og alle hver for sig.

Så skal vi nok komme igennem. Ikke uden skrammer, men dog igennem.

• #10   26. mar Her går det mere eller mindre som det plejer!
    Arbejder en hel del, men 3 jobs pt er der nok at se til! Men det betyder også at jeg ikke får set ponyen så meget!
    Så jeg ser frem til her til d første hvor 3 bliver til 1,5 job !(; Så skal vi igang med at nyde det gode vejr!(:

Så ja jeg mærker ikke så meget til coronaen !(;

• #11   26. mar Her går det okay. Jeg læser til eksamen. Vores eksamensform er ændret i sidste øjeblik, så det er pludselig blevet noget rod det hele.

Jeg er taget fra København og ud til udkantsdanmark hvor jeg er fra, så nu kan jeg for en gangs skyld bruge en masse tid på min hest. Vejret er jo heldigvis til at tage en masse dejlige soloture i skoven. Jeg nyder det virkelig.

Jeg er dog ret presset over, at der er risiko for, at karantænen kommer til at vare længere. Jeg er bange for, at det kommer til at gå ud over mine kommende fag, hvor der er rigtig meget praktisk undervisning i anatomi. Det sociale går sådan set OK. Jeg hygger mig i mit eget selskab.

Så: det går godt med hest - knap så godt med uddannelsen smiley

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 19 Svar: 2.980
    #12   26. mar Tjae.
    Er sygehuslæge.
    Alt, hvad der ikke er akut, er udsat.
    Så - der er meget stille på sygehuset.
    Færre patienter på afdelingerne og flere læger til stuegangen.

(En del af de patienter vi har til hverdag, er der jo pga planlagte operationer, nyt knæ osv. Det går næsten altid godt, hjem efter et par dage. Men indimellem får folk lungebetændelse mv og så tager det lidt længere. Så, vi har færre indlagte. )
    (Hygiejne tiltag har også stoppet fx influenza. Normalt bliver en del syge af influenza hvert år, nogle får lungebetændelse bagefter. Nogen dør. Uden influenza får vi også færre almindelige patienter)
    (Når alt der kan vente udskydes, er der mere ledigt personale til stuegang.)

Vi venter egentlig. Stilhed før stormen.
    Folk bruger tiden til at oplæres i nye procedurer, så vi er klar, når det forventede rykind kommer.
    Der går 2-3 uger fra folk bliver smittede, til de er svært syge.
    Så - de kommende uger bliver spændende.
    Jeg kommer til at bruge næste uges tid til at træne færdigheder til at håndtere patienter med svært lungesvigt og gå almindelig stuegang på intensiv, selvom jeg "bare" er ældremedicinsk læge.
    (Selvfølgelig i tæt samarbejde med intensiv afdelingens faste læger.)
    Stilhed før stormen.
    Stilhed før stormen.
    Vi arbejder på at blive så forberedte, som vi kan blive, til når det går rigtig løs...
    Min arbejdsplads er det ikke meningen at skal være Corona modtagende Sygehus - men vi er klar.

(Klorokin (malaria præparatet) og andet er ikke frigivet til Corona behandling. Der er en teoretisk forventning om, at vi har et par eksisterende præparater, som kan mildne symptomerne.
    Men, indtil videre ved vi det ikke - fordi denne virus er ny, ved vi ikke så meget.
    Jeg har set et studie med 24 patienter. Jeg havde ikke adgang til hele artiklen, kunne kun se resumeet, men resultaterne var påfaldende gode - noget med at næsten alle var symptomfri på 5 dage - men i et studie på 24 patienter, kan man ikke konkludere noget.
    Der er nogle forsøg, som er startet, jeg mener at blandt andet Hvidovre er med. Snart ved vi mere. Men det giver ikke mening at kaste piller efter folk i blinde. Ingen gætværk, vi holder os til viden.)

Jeg har ikke været ude at ride længe.
    Suk.
    Ridecenterets ejer er heldigvis god til at sende video filer til orientering. Hesten har det godt.

Jeg bor på langt ude på landet, at jeg føler mig ikke begrænset af rådet "hold dig hjemme" - når været er godt, vil jeg helst være her...
    Og så er et af mine aktuelle projekter at lære hunden at jage mosegrise, da plænen er undermineret... Men kan ikke sidde i en stol, uden at synke ned...

• #13   26. mar Åh hvor surt Melanie, krydser fingrer for et snarligt job!

Jeg studerer og det er noget af en udfordring med børnene hjemme, men jeg hænger på. Manden arbejder også hjemme, og er ikke i umiddelbar fare for fyring. Vi har hestene hjemme og på hestefronten har jeg fået en part til min vallak, samt er ved at rage 1-2 låneheste til mig. Derudover har jeg en 2 års ox hoppe. Min ridebane bliver planeret næste uge og ja, tingene går egentlig ret godt pt. Men håber alligevel snart vi er ovre det her corona værk - synes det lægger en stor dæmper på forårsglæden...

• #14   27. mar For mig er hverdagen osse normal
    Bor sammen med min kæreste
    Har et vigtigt job som skal køres og i stalden er vi kun 3 stald ejer og min bedste veninde som osse arbejder samme sted så vi køre det samme

• #15   27. mar Synes da du skal vise et billede af ham Bandit!

Her er der ikke meget anderledes i hverdagen, udover at min forlovede blev sendt hjem fra skolen fordi den blev lukket i forbindelse med corona.
    Jeg passer stadig huset, vores hund og min pony :P. Og sørger for at holde mig selv lidt i gang med gåture og hjemmetræning nu hvor fitnesscentrerne er lukket ned.
    Og så har jeg støvet min gamle Nintendo 3ds samt Playstation 2 af, så det får jeg også lidt tid til at gå med :).

• #16   27. mar Ja Sara
    Lad os se ham Bandit.
    Det er dejligt for dig at du har fået æren af at motionere ham her under krisen

Kommentér på:
Hvordan går det?

x