{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Skifte stik på hestetrailer?
  • #1   28. jun Et kvalificeret gæt er ja - men du kan jo også tænke på at skifte på bilen?

Men, hvis kvalificeret gæt nr 2 er at det koster en tusse eller to - irriterer det jer nok til at det har den værdi? Tænk på, hvad du ellers kan købe for de penge?

• #2   28. jun Det kan man sagtens smiley hvis du ikke selv kan vil jeg anbefale at få din mekaniker til det smiley

• #3   28. jun tror også du kan få et overgangsstik mellem de 2 typer

• #4   28. jun Peter L, TS ønsker at slippe for at bruge adapter smiley

• #5   28. jun Det kan man sagtens, vi skiftede selv på min gamle trailer,

• #6   28. jun Tak for svar alle sammen smiley Jeg er fuldstændig grøn når det kommer til auto-teknik, så anede ikke om det var muligt når først traileren er udstyret med et 7-polet stik smiley Grunden til jeg gerne vil have skiftet stik på traileren er fordi at teknikken min bil opfører sig helt åndssvagt når jeg er nødt til at bruge adapter på trods af at selve "stikdåsen" er repareret, så nu ville jeg forsøge med denne løsning istedet såfremt det er muligt smiley Til Dr. Who, der spørger hvorfor jeg ikke skifter til 7-polet på bilen(går ud fra det er det du mener?) så har jeg rådført mig omkring dette og fandt ud af at det åbenbart er ulovligt ifølge nyere regler at køre med så stor en trailer på kun et 7-polet, men ellers var det også den mulighed jeg selv ville ty til hvis man måtte smiley

• #7   28. jun På en 13-polet kan der være ekstra funktioner, så jeg ville aldrig skifte fra det til 7. Men omvendt burde kunne lade sig gøre, hvis man bare koncentrerer sig og sætter pinout korrekt. Jeg synes jeg har set løse stik i biltema.

• DangerDane
    DangerDane Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
    #8   5. jul Rosa,

Lyder underligt at det skulle være ulovligt på så står en trailer. Der findes da gamle hestetrailere og flyttetrailere med kun 7 polet stik. Som udgangspunkt ville jeg mene at 13 polet kun giver mening på campingvogne etc med flere funktioner, mens at heste trailere, flytte trailere, autotrailere med mere langt hen af vejen sagtens kunne nøjes med 7 polet.

Men 13 polet er standarden og så kan man bare lade være med at bruge alle 13 poler hvis at man ikke har behov for den extra funktionalitet.

• #9   5. jul DangerDane: Som jeg kunne forstå det handler det om vægten på traileren, og der var min vidst for tung til at måtte køre med 7-polet selvom det er dét den er udstyret med, men det kan selvfølgelig også være der hersker tvivl om det de forskellige steder fordi de ikke er så tit det bliver forespurgt smiley

• DangerDane
    DangerDane Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
    #10   5. jul Rosa,

Har lige siddet og læst på det og der ser ikke til at være en lov for det. Det eneste jeg kan finde er i relation til campingvogne og der beror det på en misforståelse. Så der er INTET krav om 13 polet stik på en trailer uanset størrelse.

• #11   5. jul Okay, tænkte også det lød lidt mærkeligt, da en hestetrailer jo ikke har ligeså meget "teknik" der kræver strøm som fx en campingvogn, men man ved bare aldrig med de regler dér smiley Jeg må lige prøve at forhøre mig ved en mekaniker igen omkring hvilken løsning der er bedst.

Kommentér på:
Skifte stik på hestetrailer?

x