{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Forsøgte at klippe halen af hest {{forumTopicSubject}}

Nu er det ekstrabladet, og kun den enes version af sagen, men hvor syret er det, hvis det er hændelsesforløbet:
https://ekstrabladet.dk/112/kvinder-i-kamp-forsoegte-at-klippe-hale-af-hest/8218589

Det lyder da helt absurd, hvis bilisten har reageret så voldsomt, af en tilkendegivelse om at hun kører for stærkt forbi heste.

Kommentarer på:  Forsøgte at klippe halen af hest
  • #1   28. jul Nogle mennesker er bare underlige...

• #2   28. jul Fuldstændig vanvittigt. Synes generelt folks adfærd i trafikken bliver værre og værre. Der hersker virkelig en mig, mig, mig kultur ude på de danske veje som ikke er særligt fed. Kørte en aften omkring 85 km/t i en 80 zone på vej hjem fra hesten og havde en anden bil liggende helt oppe på anhængertrækket af min selvom der ikke var et øje at se og god plads/udsyn til at overhale. Jeg lader mig ikke presse, så satte min fart lidt ned som et vink med en vognstang til at holde afstand. Selvfølgelig uden at bremse hårdt eller uforsvarligt, for så ville jeg jo ikke være bedre end idioten selv..Det resulterede så i at bilen bag mig tændte for det lange lys og fulgte efter mig med det på, stadig helt oppe i røven på mig mens jeg blev blændet totalt. Der blev jeg oprigtigt nervøs for hvad det næste vedkommende kunne finde på ville være da vi kort tid efter stoppede i samme kryds, netop fordi man hører disse historier om folk der bliver så provokeret i trafikken at de ligefrem bliver truende.

Håber ikke hende den 57-årige kvinde slipper fra det her uden konsekvens..

• #3   28. jul Tjae.
    Jeg har haft førstehåndskendskab til mange historier der når medierne, enten ved at bevidne ting som civilist eller via mit arbejde.

Der er normalt så langt imellem fakta og hvad journalister skriver, at det kan være svært genkende historien...

Så, hvad denne journalist skriver, tager jeg ikke for pålydende...

• #4   28. jul Det lyder også som en træls oplevelse Rosa

Nu ved vi selvfølgelig ikke hvad der i virkeligheden har udspillet sig, og det fremgår også at den 57-årige er uenig i hændelsesforløbet som det er anmeldt.
    Men hvis det forholder sig sådan, så er der virkelig en brist hos hende.
    Og nu ved jeg godt at jeg er fordomsfuld og putter folk i kasser, men jeg blev næsten mest overrasket over at det var en kvinde smiley
    For det er da kun mænd, der opfører sådan i trafikken ??

Ej, jeg læste for nyligt i en tråd med ryttere, at flere mener at det er ok at kvittere med at kaste sten på biler, der kører stærkere end hvad man i hvert fald selv vurderer bilisten burde passere med. Ligesådan når de lufter hund langs vej.
    Adfærdskorrigerende stenkast med dertil medbragt kasteskyts ??

Jeg tænker ikke at det ville kunne få mig til at angribe folk eller deres heste med en saks, men jeg ville nok heller ikke nøjes med at trykke på pyt-knappen, hvis en tyrede en sten på min bil, når jeg passerede.
    Jeg ville nok i stedet trykke 114 på min tlf, men jeg var ret overrasket over hvor mange der tilkendegav at de benyttede sig af den slags.

Folk skal tage hensyn til hinanden i trafikken, men man skal skisme heller ikke lege selvbestaltet politimand med selvtægtstendenser

• #5   28. jul I har begge helt ret i at man aldrig ved hvad der har udspillet sig forleden samt. at medierne kan have drejet vinklen på historien til noget så misvisende, men jeg synes nu stadig at der hersker lidt en egoist-kultur på de danske veje, som man ikke ser i ligeså stor grad i andre lande smiley

Taler ud fra egne erfaringer selvfølgelig. At nogle ryttere mener det er ok at kaste med sten, slå på biler med piske mm. gør dem kun ligeså farlige som de agressive bilister, og så kører møllen ellers. Oplevede jeg den slags, ville jeg helt klart også ringe 114 afhængig af hvilken hændelse der helt præcist udspillede sig selvfølgelig. Nogle gange må man bare tænke "pyt, godt jeg selv kan dampe af uden at chikanere nogen." og andre gange, som i situationer hvor der sker skade på ting eller personer, skal det selvfølgelig anmeldes.

• #6   28. jul Der opstår bare hækle fejl i kysen på nogen mennesker, lige så snart de sætter sig bag rettet. De blir til motor monster med ret til selv, at lave færdselsloven om. Især på motorvejen ser jeg af og til, rigtig, farlige bilister, der kan være glade for årvågne medtrafikanter. For det er ikke deres skyld, der ikke sker noget, det er de andre, der passer på dem.

• #7   28. jul har man problemer med trafikanter som ikke fatter færdselsloven ja så bestiller man en fotovogn. det har jeg gjort mange gange, og gør det gerne igen (det er jeg nød til)

Men der må da være et eller andet galt
    for man står da ikke midt på vejen med en saks - uden at der er lidt for lidt på øverste halvdel.

• #8   29. jul Jeg er mundlam, både over artiklen men også at hesteejere kan finde på at kaste med sten efter biler smiley hvad sker der for folk? Vi skal sku alle sammen være her og der er sku også en fejl i loven, at hesten anses som et “køretøj” og derfor skal gå på vejen og ikke må benytte cykel/gå stier når muligheden nu findes mange steder rundt om i Danmark.

• #9   29. jul Folk er underlige. Og det virker ofte som om at nogle mennesker har tendens til at blive lidt ekstra bims, når de sætter sig bag rattet. Og der er kvinder ingen undtagelse, haha! Er du vimmer, der er mange mærkelige damer og damer der bare ikke kan køre bil.

Men hvis man kaster sten efter biler man mener ikke tager hensyn, så er man selv en idiot.

• #10   2. aug Håber dælme den 57 årige skal betale en kæmpe erstatning. Og så skal hun være rigtig glad for det ikke var mig hun opførte sig sådan over for!

Kommentér på:
Forsøgte at klippe halen af hest

x