{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

2020 hvordan gik det så?? Og hvad med 2021 {{forumTopicSubject}}

Hejsa mit årlige emne. smiley
2020
Heste blev udvidet med en islænder i januar. Jo den er sød sød og smuk og dejlig desværre har vi ikke brugt den ret meget.
Vi fik den opstaldet på en gård ved sød dame. Jeg hade 2 opstaldning og 4 heste. Det er for meget så Mille blev doneret til lille zoo og jeg har solgt Abby noget jeg tit har fortrudt.
Buster kom ud til islænder og det var ok.

Jeg sagde mit arbejde op og fik et andet sammen dag i januar. hvoraf jeg er stadig hvor jeg blandt andet gør rent på et bosted for psykisk handicappede voksne. Det er et godt arbejde .
Privat har jeg pludselig mødt en meget stor kærlighed midt i corona krise i april var den der.
Heldigvis en som boede i nærheden.
Han er bassist og et glad og venligt menneske ?
Det stod hurdig klart af det kunne fungere også med John som nyder mandlig indflydelse.
Jeg sagde min leje bolig op d. 1 november. Jeg har købt en gård hvor der engang var et mindre stutteri.
Der kom Blika og Buster ud 5 oktober. Og vi andre flyttede alle de ander ting der ud. D.24 oktober
Det er noget gammel lort men mit ??

Jeg håber i 2021 at der bliver mere heste tid
Men skulle det kikse elsker jeg at have dem uden for min dør igen

Hvad med jer kom frit frem med jeres oplevelser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2020 hvordan gik det så?? Og hvad med 2021
  • #1   1. dec 2020 Jeg troede mit fleksjob røg sig en tur da Corona brød ud, men jeg slap med skrækken. Vi har faktisk haft rigtigt travlt. På hesteområdet er der ikke sket nogen ændringer. Jeg har, stadig, mine 2 heste, der kun er "foldbumser" da jeg ikke selv rider og ikke har interesse i det. smiley
    Jeg blev bedstemor til min kærestes 2 børnebørn sidste år og vi har nydt, at være sammen med dem smiley


  • #2   1. dec 2020 2020 er bare gået stille og roligt
    alle planer er blevet lavet om pga corona. så håber bare at jeg nå planerne til næste år
    Hestene er blevet et år ældre, og går stadig som foldbumser - med rig forkælelse
    har fået lidt ekstra nye katte, bla en smuk rød med sølv maine coon ved navn Pippe. det er over 1 år siden at hun blev bestilt. Bliver 5 mdr om et par dage
    så har jeg fået to drenge Herman og Liller, begge 6 mdr og smidt af. så de har fået et forever hjem hos mig.
    det blev også året hvor jeg mistedet to af min hankatte . begge 11 år.


  • #3   1. dec 2020 Jeg elsker de her årlige emner. Det er sjovt at gå ind og finde det fra sidste år og se hvad jeg skrev.
    Sidst var jeg næsten lige flyttet - nu har jeg lige opsagt selv samme lejlighed. Jeg elsker at bo her, men jeg har fået nyt job.

    Året er slet ikke gået som forventet. Corona kom og rodede godt rundt i det hele. Min branche blev TOTALT lagt ned i foråret. Lige der hvor der skulle til at komme luft under vingerne i min freelance-tilværelse. Heldigvis var jeg, modsat mange kolleger, i forvejen understøttet af deltidsdagpenge. Så der har ikke været økonomisk nedtur. Kun mangel på optur.
    Hestemæssigt har vi nået det jeg ville og mere til, især set i forhold til coronabesvær. Min hest er kørt for vogn, slæber ting (faktisk også så fint nu at vi kan lægge pisken periodevis ved brugskørsel) - og vi har nået at starte en lille konkurrence. Så det er faktisk gået fint trods travle perioder og små nedture.

    Næste år kan jeg ikke se ret langt frem. Jeg flytter forhåbentlig til Norge til slut januar, så jeg forsøger at planlægge det ind mellem alt mulig andet. Så på mig-fronten hedder det arbejde og nye oplevelser, besværliggjort af restriktioner.
    På hestefronten, så håber jeg at det måske kan lade sig gøre at flytte hesten med. Men uanset hvad, så vil jeg gerne heste lidt deroppe også.


  • #4   2. dec 2020 Intet blev som forventet, og dette er ikke coronas skyld. Jeg mistede min mand, ganske pludeseligt. Efter 38 års samliv. Og det har forandret alt. Det giver selvfølgelig nogle udfordringer i hverdagen, men det går.

    Heldigvis har jeg både hest og hund, som er en stor hjælp i dagligdagen, især på det mentale plan.

    Så mit 2021 kan næsten kun blive bedre.


  • #5   2. dec 2020 den første tid på året var god. Også selvom corona sendte mig hjem i 4 uger fra arbejde. Det gav mig lidt ro og kunne være mere sammen med min søn.

    Da vi begyndte på job igen, gik det stille og roligt ned af bakke, vi flyttede i hast fra vores lejebolig ud til min Svigerfar, hvor vi stadig bor. Det er jeg nu meget glad for. Men kunne pludselig mærke hvordan kroppen lukkede ned.
    Det blev sommerferie og jeg startede til psykolog og psykiater men det blev ikke bedre. Jo for en kort stund og så ramlede det hele.
    Jeg går nu hjemme sygemeldt og venter på behandling så jeg kan starte på job igen. (forhåbentlig inden jul!)
    Det går rigtig godt med hesten! Han er super og har været det siden sep. Det går fremad. Selvfølgelig har han dage hvor det bare er træls alt sammen og intet kan lade sig gøre. Men størstedelen af tiden, går det super godt med ham.



  • #6   2. dec 2020 Mit 2020 har været et godt år på trods af corona smiley
    Tilbage i februar startede jeg min part på Lucy ?? Jeg havde et fantastisk forår og en fantastisk sommer med hende ?? Dog blev jeg nødt til at stoppe parten på hende i oktober ?? Rigtig hurtigt efter det fik jeg part på Ari smiley Nu er jeg så blevet nødt til at stoppe min part på ham ?? Dog har jeg min egen pony i sigte! ?? Jeg har fundet en fantastisk dreng ved navn Bob som jeg nu håber går igennem handelsundersøgelsen ?? Hvis han forhåbentlig gør det skal jeg nyde 2021 med en masse gode oplevelser med ham ??


    profilbillede
  • #7   2. dec 2020 2020 har været det værste og hårdeste år for mig - NOGENSINDE! smiley
    I april blev min hest What A Spot erklæret færdig som springhest (han skulle være min nye stævnehest). Efter mere end ½ år hvor Flower har stået stille efter operationen blev hun god igen. Men lykken varede ikke længe. I juni blev hun erklæret forfangen og stod stille til oktober... I oktober skiftede vi dyrlæge og Flower har ALDRIG været forfangen.
    -
    Istedet har hun haft 2 skader - 1 i hvert forben, og er også nu erklæret færdig som springhest. Jeg har aldrig været så psykisk dårlig, som jeg har været i sommeren 2020, da begge blev skadet. Jeg havde en pause på 2 måneder. Er dog i gang med genoptræning af Spot, som går nogenlunde. Han er så skøn, men dressurteam bliver vi aldrig. Er dog på udkig efter en springpart.


    profilbillede
  • #9   2. dec 2020 Tjah - det har vel været OK. Corona sendte mig hjem fra studiet - jeg synes det er svært at læse til dyrlæge hjemmefra, når en stor del af undervisningen er praktisk. På trods gik mine sommereksaminer fint, men jeg er alligevel endt ud i at tage et halvt års orlov. Nu går jeg så med min studietvivl, og overvejer, om jeg rent faktisk brænder for at være dyrlæge - det ved jeg desværre ikke helt...
    Jeg har dog fået redet mere i 2020, end jeg har gjort i de sidste par år - det er så meget dejligt! Det bliver svært at undvære igen, hvis jeg beslutter mig for at genoptage mine studier til februar.

    Nu håber jeg så, at min kommende erhvervspraktik kan give mig lidt afklaring på, om jeg skal holde fast i studierne. Jeg håber i hvert fald, at jeg næste år føler mig lidt mere på plads, på den hylde jeg nu kommer til at være på smiley


  • #10   2. dec 2020 Det har egentlig været et positivt år, trods corona og de skuffelser der fulgte med det.. Ingen festival etc.. Jeg var "midlertidigt fyret" i knap en måned, men fik så heldigvis mit job tilbage..

    Jeg købte jo Bo i april smiley Min første egen hest, så det var ret stort. Han skulle stå det sted jeg havde været på i 4,5 år, men grundet uoverensstemmelser, drama og en hest der tydeligt ikke ville bo på stedet, flyttede vi efter en uge. Det er ærgerligt at tingene kan gå sådan i lort, når man har kendt folk så længe og jeg havde ikke lyst til at det skulle ende sådan, men det gjorde det.

    Vi endte et lille stykke væk, jeg har 25-30 min kørsel derud, men det er det hele værd! Han faldt til fra det sekund han landede derude, jeg kunne ride ham på 2. dagen. Han valgte det sted med det samme, han stor trives stadig og jeg er også helt vild med stedet smiley

    Derudover er jeg blevet gift smiley Min mand og jeg har været sammen i snart 10 år, han flyttede hertil fra England i 2018 og nu er vi så gift.. Det er dejligt smiley

    I 2021 håber jeg på, at komme i form igen (Er blevet lidt corona kvabset), få mere undervisning og starte et stævne eller to.. Og så krydser jeg for at vi snart kan komme til koncerter, festival og messer igen..


  • #11   3. dec 2020 Tjah. Lige som jeg var ved at nå dertil hvor at nu må der godt ske noget arbejdsmæssigt, kom corona. Fik dog virksomhedspraktik i september tror jeg det var.
    Natash blev aflivet d. 1 november, ham vi bor hos fik en blodprop i benet for et par måneder siden og min kærestes bedstefar har det ikke for godt.

    Jeg går dog og brygger på en idé med en veninde, som jeg håber bliver til noget.


  • #12   3. dec 2020 Åh ja, 2020 er året hvor alle har været meget ramt af corona, ud over at høre om det konstant og alle restriktionerne, så har vi ikke mærket noget til det, jeg arbejder i butik og min mand er elektriker, så business as usual.
    Vi mistede min bedstefar i oktober, hvilket (tør man sige det) var lidt en lettelse, han var meget syg og det var gået stærkt ned ad bakke til sidst, så han fik fred, og vi andre behøver ikke at bekymre os om ham mere. Dog er han meget savnet smiley
    Jeg har været meget stresset og energiforladt hele året, blandt andet pga hussalg som bare ikke er blevet til noget og vi skal overtage gård til nytår, så det har tærret rigtig meget psykisk, men det er endelig ved at falde på plads og vi kan forhåbentligt få nøglen den 15. dec. Hvilket er lige om lidt jo!!!!! smiley
    på hestefronten: Også grundet overskud har jeg været nødt til at opsige min skønne part, hun er den bedste hest jeg har redet, ud over min dejlige Fancy som jeg desværre måtte aflive for 3 år siden, jeg Savner Nan uendeligt meget, men har bare ikke overskud til at skulle passe hest oven i alt andet, og heller ikke tiden, nu hvor alt går op i flytning og istandsættelse.
    2021: Ja det er så året hvor vi skal finde os til rette på den meget længe ventede gård, jeg håber at jeg får ro i krop og sind så jeg igen kan få overskud til at få en part, inden jeg i 2022 kan få egen hest. Men 21 skal bruges på at nusse klar til hest, lave stald og fold og generelt få gården til at se godt ud, der er meget tilgroet der oppe pt. Så det kræver tid og meget arbejde.


  • #13   3. dec 2020 Det negative i år, var så at jeg mistede min farmor i juni.. jeg savner hende og det bliver mærkeligt at fejre jul uden hende. Hun elskede jul og jeg har ofte lyst til at ringe til hende, hvor jeg så må minde mig selv om at hun ikke er der til at svare..

  • #14   4. dec 2020 Hej Annette
    Jeg blev helt glad da jeg læste at år 2020 blev et godt år for jer smiley I har helt sikkert fortjent det så, selv om meget er skidt i denne tid er der heldigvis også gode tider smiley Jeg havde selv håbet på en hyggelig sommer med en evt to rytter, som jeg kunne give en uges heste ferie hos mig . Mit ønske var at give en uge af min ferie til nogle som drømmer om heste og ikke selv har det, men efter corona vil jeg stadig tænke på andre så måske kommer det en dag. Jeg skulle ellers havde været i gang med til ridning efter ferien, men min mand faldt ned fra taget og brækkede benet så det må gamle jeg vente lidt med det smiley Men når han er frisk må jeg igang smiley


  • #15   31. dec 2020 uhhhhhhhh, salg af ejendom, køb af ny hest, dårligt knæ, CORONA - sure børn - kort fortalt - og så ikke ret meget på HG

  • #16   1. jan 2021
    I 2020 nåede jeg og komme overens med at Fleur ikke kommer tilbage på det dressurniveau hun har været på, det duer ikke med hendes spat. Det passede godt med at jeg fandt min kæreste i foråret, som jeg flyttede sammen med, for her i december og flytte fra lejligheden til det hus han har købte her i vinters.

    Hvor jeg så kunne tage Fleur med og hun nu står opstaldet midt i riderute sydfyn, så vi har nu ingen ridehus for første gang i lang tid, men til gengæld lækkert område og ride i.

    Så det er træls at Fleur ikke kommer til at gå dressur andet end vedligehold, men jeg har mødt min kæreste i år og det er skønt! Flyttet i eget hus med ham, hvilket også er skønt. Og et opstaldningssted i dejlige omgivelser, opvejer for den manglende dressur.


Kommentér på:
2020 hvordan gik det så?? Og hvad med 2021

Annonce