{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Islænder? {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

jeg rider meget på en islænder på 4..
men jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes jeg har ikk redet så meget islænder tidligere og ham her skal lære noget af mig.. og jeg skal fohåbentlig lære lidt af ham..

jeg har hovedsageligt et problem:

han reagere ikke hvis jeg ved hjælp af ben og lidt sæde vil føre ham fremad. men hvis jeg har en lille pisk med til at ligge på hans indvendige skulder kan jeg knap holde ham tilbage..

og jeg søger jo en mellem ting..

HJÆLP?..

han skal kunne gå i korrekt tempo for han skal kunne gå skovture..

men ikke helt "gå selv" hest.. som bare følger med..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder?
  • #1   23. aug 2010 *ligge på indvendige skulder når han skal føres fremad..

• #2   23. aug 2010 En islænder på 4 er MEGET ung, og de fleste rider først ordenligt deres som 5 året.

• #3   23. aug 2010 Og hvordan ville du lære af ham, når han ikke kan noget endnu ?
    Så skal du skaffe dig meget undervisning..

• #4   23. aug 2010 jeg har ikke arbejdet så meget med hverken islændere eller ungheste..

han er 4 og næsten lige startet på men vi har svært ved at finde et ordetligt tempo i trav.. enten så løber han alt for stærkt eller også er han umulig at få til at gå fremad..

men en anden gang så svar på mit problem eller lad være med at skrive. han er ikke min så det er ikke mig der har bestemt at han skal rides til nu. jeg ved han er ung og de var startet før jeg kom til jeg har ikke noget at sige på det punkt.. .

jeg søger ikke konflikter.. eller lettere ligegyldige kommentare..

• #5   23. aug 2010 Hvad med at tage pisken med nogle gange uden at bruge den. En hest burde ikke reagere på en pisk ved at styrte afsted hvis pisken ikke er blevet brugt forkert på et eller andet tidspunkt, så det er måske den association der skal væk før du kan bruge den til noget konstruktivt.

Og skift den ud med en lang dressurpisk. En kort springpisk kan du slå den med på skulderen, hvad der forstyrer dine hænder. med en lang dressurpisk kan du røre den på bagparten for at flytte eller drive, og give et finere signal med.

Skal den have en god oplevelse og lære noget for slet ikke at tale om gangsætning, ville jeg nok få fat i en kyndig underviser mindst et par gange om ugen. Håber det var relevant nok for dig.

• #6   23. aug 2010 Mia H:
    takker mange gange jeg vil prøve næste gang jeg skal ride på ham det er dog ikke en spring pist men en pisk på ca. 90cm som også til tider bliver lagt på hans "rumpe"..

han har ikke rigtig noget grund til at være bange for pisken.. han bære den selv ud til ride banen i munden og han er helt rolig til den rør ham på skulder eller "rumpe" 1. gang.. Det forvirre mig..

jeg får undevisning af ejeren jævnligt ca. 1-2 gange i ugen alt efter hvor mange gange jeg rider i løbet af ugen..

men det skal helt klart prøves,,

• #7   23. aug 2010 Du kunne prøve noget sensitivitetstræning, da det så måske er situationen snarere end pisken han reagerer på. Det kan være at stryge ham over kroppen med den fra jorden af og rose ham samtidig og lave nogle tillidsøvelser. Hel og lykke med projektet!

• #8   23. aug 2010 jo..
    mange tak..

håber på at have ham med på en lille tur om en månedstid..

Kommentér på:
Islænder?

Annonce