{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Pudse støvler, how to? :o) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg skal til stævne i morgen, og derfor skal jeg have pudset mine støvler.
Det er pioneer støvler, og da jeg har fået af vide at lædefedt er no go, vil jeg nu forsøge mig med skosværte smiley

Men, da jeg aldrig har prøvet det før, eftersøger jeg en "to do - liste" der beskriver hvordan jeg skal gøre.

Først bliver de selvfølgelig renset med sadelsæbe, men hvad så derfra?
På forhånd tak :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pudse støvler, how to? :o)
  • #1   28. maj 2011 Jeg plejer at starte med at rense dem med saddelsæbe, og tørre efter med en klud. Herefter, når de er helt tørre, tager du bare noget skosværte på en svamp eller klud og fordeler det jævnt på læderet. Pas på du ikke rører ved dem eller støder dem ind i noget mens de er våde - eg plejer at flytte rundt på dem ved at 'tage dem på' armene, så man slipper for at lave fingermærker ;D
    Det er meget simpelt, og svært at gøre forkert.. Vær dog opmærksom på at skosværte smitter af ad helvede til xD

• #2   28. maj 2011 Jeg plejer at:

1: Vaske støvlen
    2: Tage en pensel og smørre et godt lag sværte på, det skal være jævnt fordelt, også ind i alle de små kroge og rynker.
    3: Vente en time (eller mere)
    4: Tage en lidt hård børste og gå løs på støvlen med frem-tilbage bevægelser (ikke om og ned af skaftet, men på den "korte" led) sørg for at alle små rynker også får en tur
    5: tage en blød klud og tage det overskydende sværte

EVT nummer 6: Tage en gammen nylonstrømpe og trække henover støvlen, så bliver den rigtig blank! smiley

• #3   28. maj 2011 Tak begge to, men smitter det af? smiley Jeg vil helst ikke have skosværte på sadelen.. Men er det kun når det er vådt, at det smitter af? smiley

• #4   28. maj 2011 hvilke sværte bruger i '?

• #5   28. maj 2011 det smitter ikke af når jeg er færdig med mine støvler.. De skal bare pudses grundigt nok smiley

• #6   28. maj 2011 Okay, tak, så vil jeg gå igang smiley

• #7   28. maj 2011 Jeg har også brugt skosværte til mine. De bliver rigtig flotte bagefter.

• #8   28. maj 2011 Vask først bare med vand- ikke noget andet. Lad dem tørre inden du smører skosværte på.
    Når du smører skosværte på, så lad dem gerne stå natten over eller i det mindste nogle timer inden du finder en børste frem og børster frem og tilbage indtil de skinner.
    Der skal bruges knofedt før de skinner men så er de også flotte ;o)

Kommentér på:
Pudse støvler, how to? :o)

Annonce