{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
490 visninger | Oprettet:

Sydtrafik - utilfreds {{forumTopicSubject}}

Ja.. Jeg ville egentlig bare lige høre fra jer her i sydjylland hvordan sydtrafik fungere for jer.

I alle de år jeg har gået i skole(11 år) har busserne passet rigtig godt, herfra hvor jeg bor, en lille by.
Sagen er nu den, at sydtrafik at slettet en del ruter, for at spare penge+noget med komunerne ikke kan blive enige.
MEN.. Jeg går på Gymnasiet i Haderslev. Der går én bus derud og én bus hjem. Bussen derud får 07.20 og bussen hjem igen går klokken 14.00.
Jeg skal møde på skolen 08.05(Så her passer det perfekt) Jeg har ofte fri klokken 14.25(Så her passer det altså ikke)
Heldigvis har en scooterkørerkort så jeg kører selv. Til vinter er jeg dog afhængig af at min mor kan hente mig.

Min søster, går i skolen i kolding. Hun skal tage en bus fra Christiansfeld og så videre, med nogle skift på vejen. Men bussen fra min by til Christiansfeld er slettet. Så hun er afhængig af mine forældre kan køre hende til Christiansfeld. Hun skal så hentes igen omkring klokken 15.00(Også i christiansfeld)

Min bror, går i skole i christiansfeld. Han har ca. 6 kilometer til og fra skole, så han kan jo faktisk godt cykle. Problemet er bare at komunerne har erklæret vejen han skal cykle på for "særlig trafikfarlig" - og FRARÅDER at cykle der.
Når han så skal hjem fra skole igen, kan han faktisk tage en bus. Men den køre en rigtig rigtig stor omvej. Så turen vil ca. tage 50 min.(Før ruterne blev slettet tog det 7 min. med bus)
-Så mine forælder henter også ham.

Min veninde som har sin hest herhjemme ved os, går også på Christiansfeld Skole. Hun bliver nød til at køre den 50. minutter lange bustur for at komme herhjem.

Så mine forældre skal køre(Hvis det nu er vinter):
2 gange til Christiansfeld om morgenen.
2 gange til Christiansfeld om eftermiddagen.
1 gang til Haderslev om eftermiddagen.

Vi har indsamlet rigtig mange underskrifter fra flere her i byen, da der er omrking 40 børn der ikke kan komme til og fra skole, med mindre de bliver kørt eller cykler.
Vi sendte så et brev ind til Sydtrafik, og spurgte om de ikke kunne sætte bare 1 bus ind der kørte om morgenen og eftermiddagen(Det har de gjort i f.eks. vojens)

Svare vi fik lød på: Løsningen vi finder bedst er at i flytter til sommersted.
-Og self. noget mere.

Jeg synes det er utrolig flabet.
Hvordan fungere det for jer?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sydtrafik - utilfreds
Kommentér på:
Sydtrafik - utilfreds

Annonce