{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Må dagplejeren det? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
En træls oplevelse ved dagplejeren...
Det handler om en mor X og hendes datter Y . Dagplejeren Z
X kommer og henter sin datter Y ved dagplejeren, og hører et barn sige mor, men da vinduet er åbent, tænker hun at det kommer der inde fra.
Hun går ind i huset, og bliver mødt af dagplejeren, og får at vide at datteren altså er uden for.
X går hen og henter datteren, og blir mødt af en pige med iskolde hænder, strømpebukser og gummistøvler... Pigen HAR vinterstøvler, handsker og termobukser hos dagplejen. Men alt dette hang inde på knagerækken.
+ pigen havde en ble med pølser i. Og dette var ikke nylavet.. Det var næsten tørt og der skulle virkelig gnubbes med vådserviet for at få det af.!
Alle de andre børn i dagplejen var inden for, og havde ikke røde kinder eller lign.. De løb rundt inde i huset og hyggede sig.
I tirsdages sagde Y - Ikke ind Z sur.. og det har Y sagt engang imellem siden tirsdag.. + Z har sat børnene til at se lilleper, og mener da at børnene selv skal aktivere sig?
Så her er spørgsmålet.. Må dagplejeren, lade et barn på 1 år (2 i november) gå alene uden for, uden opsyn af voksen?

X syntes selv det er noget svineri, at et barn på 1(snart 2) går alene uden for, der kunne være sket noget ved gyngerne eller rutchebanen osv. og har bæ i bleen- som næsten er tørt!.

Jeg er ved at uddanne mig som PAU'er og der hvor jeg er i praktik, må der være 6 børn ude alene men med opsyn engang imellem... Og jeg er i praktik i en børnehave - hvor børnene kan lidt mere osv.
Men at lade et barn gå der ude helt alene, sys jeg er uansvarligt, der er vel andre regler for så små børn?



-Heidi-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må dagplejeren det?
  • #1   13. okt 2011 * og mener da at børnene selv skal aktivere sig? - Lige en lille fejl - Mener at dagplejeren da skal aktivere børnene og ikke sætte dem til at se film?

  • #2   13. okt 2011 NEJ! og de må heller ikk se tv... hernede i lolland kommune er det bestemt ikke tilladt... og hva helvede ligner et a sende barnet udenfor......! det var dog skrækkeligt jeg ville som mor ringe til kontoret og fortælle hvad der sker det er jo forkasteligt!! har selv 2 børn en på 2 og en der bliver 2 i maj, og var et en af mine var jeg gået FULDSTÆNDIG AMOK!

  • #3   13. okt 2011 Kan nu ikke se noget galt i at dagplejeren lader ungerne se en film. Der er self forskel på om det er det de laver hver dag, eller om det kun er engang imellem. Men som aktivitet af og til, ser jeg ingen problemer i det.

    Ang det andet, så ved jeg ikke hvad loven siger -kan ikke forestille mig at det er ok. Men det er vel bare at tage en snak med dagplejeren om hvad man finder ok og hvad man ikke gør.
    Børn dør ikke af ikke at være konstant overvåget, men self skal de ikke rende rundt ude alene uden opsyn, og slet ikke i lang tid. Men inden man går helt i selvsving med "hvad er lovligt", kunne man jo snakke med dagplejeren. Møder man ikek forståelse der, må man så tage den derfra (kontakte kommune osv)


  • #4   13. okt 2011 X var chokeret og tog Y med og hendes ting og gik med det samme!
    X er forarget over at dette kunne opleves.
    Z er heller ikke snaksalig og fortæller ikke hvad de har lavet og man har en følelse af at man bare skal smutte igen.
    Og der vil blive ringet til kommunen i morgen Y møder ikke op i dagplejeren i morgen!


  • #5   13. okt 2011 Wedes -må ikke se TV? Det kan jeg ikke forestille mig er rigtigt, eftersom det er tilladt i vuggestue. Og kan da virkelig heller ikke se problemet i at ungerne ser lidt TV... Naturligvis hverken hele dagen eller hver dag, og ikke som erstatning for andre aktiviteter, men helt ærligt -skal man osse smide fjernsynet ud i det sekund man bliver forældre eller...?

  • #8   13. okt 2011 Dagplejeren har "kun" været dagplejer i et 1 ca. vidst. men det burde bestemt ikke ændre på hvordan man behandler børnene...

  • #9   13. okt 2011 michelle.
    nej tv er ikk tilladt de lære efter nogle prinsipper.noget med føle,røre noget sanser.. vi forældre bliver altså spurgt om det er iorden... inden de gør det...

    men ikk at jeg er imod de ser det, det er mig ligegyldigt ve da at hvor min datter er lige nu, det den der kommer tidligst da disney til den næste kommer så er det slut eller hvis de er sidste barn...men vi er blevet spurgt først,,,

    men uanset hvad der sker i den dagplejers hjem lyder det til a z lige skal have gennemlæst tingene igen...
    hvis vores ikk er ordenlige bliver de sendt ud af sammenværet (eks. værelset) men sku ikk alene udenfor i november uden tøj på, det er sku sygt!


  • #11   13. okt 2011 Ja, et bleskifte kan smutte, men at lortet ligefrem begynder at tørre sys jeg personligt er groteskt!

  • #13   13. okt 2011 Weders -jeg har arbejdet i vuggestue, og der var TV altså tilladt. Ikke at det blev brugt ret meget, men det skete da.
    Det er vel ca 3 år siden.

    Men nu er TV vidst ikke det man skal hænge sig i i dette tilfælde. Jeg undrer mig dog over at man kontakter kommunen før man snakker med dagplejeren. Ikke fordi der er noget galt i at kontakte kommunen, når man oplever noget man mener er helt forkert, men fordi jeg ikke forstår at man ikke udbeder sig en forklaring på det man har oplevet.
    Uanset at dagplejeren ikke virker til at ville snakke og fortælle om hvordan barnets dag har været, så kan man da som forældre i en situation som denne, ikke bare vende sig om og gå.

    ja eller det kan man jo så åbenbart, men jeg forstår det ikke.


  • #14   13. okt 2011 Hun skal kontakte kommunen, så vil den dagplejerpædagog der er sat på omtalte dagplejer (Z) tage sagen op med Z.
    X skal ikke selv snakke med Z om det, det er kommunens opgave, desuden vil X ikke få noget ud af det da Z sikkert er ligeglad. Til gengæld kan Z ikke være ligeglad det hendes dagplejepædagog siger.



  • #16   13. okt 2011 X fortalte at dagplejeren var inde og ordnede nogle ting.. men mener bare at hvis alle andre børn er inde, blir alle inde. et så lille et barn, kan ikke tage direkte beslutninger selv, altså barnet er ikke direkte klar over hvad det ber' om.
    Så hvis et barn siger vil gerne ud, er det ikke sikkert at det mener alene og at det faktisk mener ud. osv.


  • #18   13. okt 2011 Tænker jeg nemlig os..
    Enten ude eller inde...
    Der er forskel på børnehavebørn og dagpleje børn!


  • #20   13. okt 2011 havde det været en af min børn det var sket for var jeg blevet afsindig, det bør ikke forekomme, men aflevere sit barn ved en dagplejer/vuggestue i den tro at de vil blive behandlet godt og efter de regler der nu en gang følger det erhverv man har påtaget sig.. Børn i den alder bør under ingen omstændigheder ikke rende rundt udenfor uden opsyn, da et barn i den alder ikke har de fornødne psykiske resourcer til at skelne farligt og ikke farligt, og kan derfor komme meget galt afsted.... med hensyn til den intørret afføring, er det jo dybt grotesk, dadet jo kan medfører en meget rød og meget irriteret numse, og til og med sår på bagdelen, hvilket er meget smertefuldt for barnet... og til sidst med tv, ser jeg ikke noget galt i børnene en gang imellem for lov at hygge lidt med at se en film, blot det ikke forekommer hver dag, da børnene så mister meget af den indlæring der ellers burde være en naturlig del af det at gå i dagpleje, altså den sociale indlæring omkring samspil i leg osv... som mange andre skriver ville jeg i den situation nok vælge at kontakte den person der er tilsynsførende for dagplejer, for at få en afklaring på de spørgsmål og klagepunkter moderen må ha omkring de forhold der er hos den pågældende dagplejer...

    puha det var noget af en smøre...


  • #21   13. okt 2011 Som værende tidligere dagplejer ved jeg at begge ting er fuldstændig uacceptable og kan medføre fyring. Jeg ville, som I også gør, kontakte kommunen straks i morgen. Hvis ikke de agter at gøre noget på dagplejekontoret skal i true med at gå til borgmesteren...det hjælper.

  • #22   14. okt 2011 et barn med tør afføring, kan sådan set bare være fordi barnet ikke har fået væske nok.

    jeg ville som sådan ikek brokke mig over en ble der ik va nyskiftet...
    men tv, det ksal mine unger ikke se i daginstitutionen, jeg betaler for at mine børn bliver passet, men ikke for at de passes af den elektroniske barnepige.

    et barn der ikke er klædt på efter årstiden, syntes jeg er grotesk.

    men at læse at straffen for ikke at opfører sig ordentligt, er at ja blive straffet og sendt ud, føj for en gang konsekvens pædagogik.

    dejligt der stadig finder gode og dygtige og kompetente personer der kan lide at passe børn, og så formår at have en positiv tilgang til dem, med anderkendene pædagogik, frem for straf


  • #23   14. okt 2011 Barnet har ik tør afføring pga. væske, da barnet er på movicol som gør at barnet ikke har hård mave...

  • #24   14. okt 2011 Nej hun må ikke efterlade et barn udenfor alene og uden mere tøj..

Kommentér på:
Må dagplejeren det?

Annonce