{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

De pokkers sko :( {{forumTopicSubject}}

Har egentlig bare brug for forslag til alternativer..

Har min skønne Irish cob hoppe der pt. går med forsko på grund at hends hovvæg har været sluppet langs den hvidelinje på begge forhove. hun har nu haft sko på i næsten et år..

hun er snart 10 og har altid gået uden. Indtil sidste år..

i går røg der så en sko og man må sige at når det skal gøre så gør hun det dælme ordentligt.

Der var intet hov tilbage under der hvor sømmene har siddet i begge sider.. smiley

Har så en super smed der til trods for at han har ferie sender mig videre til en kollega der kommer samme eftermiddag...

Grunden til at hun skulle have sko på samme dag og ikke kunne vente var både at hun ikke skal belaste hoven uden sko, og normalt tuller hun stille og roligt rundt uden de store løbeture.

Men samme dag kommer der 3 nye heste til opstaldningsstedet, så lidt susen rundt på folden kunne ikke undgåes smiley

Smeden kunne så liiiiige finde en smule at sko i så der sidder da en nu. Men han ville ikke love at den sad der om 7 dage smiley

jeg har kørt biotin kur siden hun fik sko på.. og prøvet utallige typer af boots..og hun har klokker på for hun træder godt ind under sig.

men syntes jeg er ved at løbe tør for ideer..

nogen der har et godt tip eller trick smiley og rigtig go weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De pokkers sko :(
  • #1   29. jul 2012 Har i prøvet om hun kan gå uden sko igen? smiley

• #2   29. jul 2012 Er klokkerne MEGA store..? smiley for ellers hjælper de ikk..

• #3   29. jul 2012 Hvis det er nødvendigt for hende med sko stadig, ville jeg give hende en sok uden på hoven, også sætte et stykke gaffa tape nedenunder og op, så det sidder fast på klokkerne. Måske det kan hjælpe smiley

• #4   29. jul 2012 Jeg har hørt, at varmskoning kan være et alternativ, hvis hesten er go' til at smide skoene... Hvorfor ved jeg dog ikke så meget om smiley

• #5   29. jul 2012 » Ida & Chanel - NEVERSAYNEVER | Belieber !:
    Altså smeden tror ikke på at hun kan endnu.. og han er stor fortaler for at kan hesten gå uden så skal den da helst det... og super dygtig den anden smed som var ude i går sagde det samme..

Janni T:
    Hun har 3xl klokker på så de når jorden..

» Ida & Chanel - NEVERSAYNEVER | Belieber !:
    Tror ikke det hjælper, men ellers et godt forslag.

• #6   29. jul 2012 Mette N.. ok må da lige prøve at se om man kan finde ud af om det passer??

• #7   29. jul 2012 Fandt lige den her tråd om varmskoning..

http://www.heste-nettet.dk/forum/5/343808/343808/

• #8   29. jul 2012 Der er mange for og imod, men jeg kan helt klart anbefale aluminium sko. Selv har jeg en hest med mega dårlige hove, og det har været en kamp for mig uden lige siden jeg fik ham hjem som 1 års, han er 8 nu. hans hove flækker, smider sko hver anden dag om vinteren, samtidig med at de ikke vokser ret meget. hans hove kan simpelthen ikke bære de tunge jernsko, de er ikke stærke nok, for nok et år siden nu, prøvede vi for første gang alu sko, og det har simpelthen været løsningen for os. Jeg har nu en hest der er gående og ridehest, hvilket var et stort problem før hen, og denne gang har han fx smidt en sko på 3 måneder, så vi snakker en væsentlig forskel. Der er også den forskel at selv om han jogger skoen af, så flækker de ikke hans hove nær så meget som jernskoen gør.

Ulempen er dog at de bliver hurtigt slidt, jeg skal have smed ca. hver 5. uge. Og det vil ikke være nogen man vil kunne ride meget på vej med, men almindelige baner og ridehus, så går det fint. smiley

Blot et forslag.

• #9   29. jul 2012 altså vi gjorde det med vores tilridningsheste at hvis de havde nemt ved at smide sko så havde vi 2-3 klokker på hver altså udenover hinanden, husk forskellig størrelse så de dækker udover hinanden, det hjalp super godt for vores og de smed virkelig sjældent en sko efter det, jeg gør det stadig på min

• #10   29. jul 2012 Din smed må da så absolut kunne hjælpe dig med forslag.Der findes et hav af muligheder i dag,jeg ved godt at det er sindsygt dyrt.

Jeg har selv haft samme problem.(Han blev varmskoet ). Går nu uden.

• #11   29. jul 2012 Forresten,jeg gav også megabiotin,og i dag har han stærke sunde hove ;-).

Kommentér på:
De pokkers sko :(

Annonce