L*rte læger... :( {{forumTopicSubject}}
Jeg havde bestilt tid til røntgen, i uge 31. min læge sagde at han ville sende den.
I går da der stadig ikke er kommet noget fra røntgen, skriver jeg til ham, hvordan og hvorledes og i dag svare han at der har været fejl i systemet, så henvisningen er ikke nået frem, men at han sender den igen. ok.
Ringer så til røntgen, som siger at jeg først skal visiteres af en læge, så de sender en indkaldelse hurtigst muligt..
Så nu kan der gå op 7-14 dage før jeg f*cking bliver visiteret af den læge!!! damnit...
øv er så gal og ked af det, for jeg går med smerter i håndleddet, og jeg magter ikke at have min skinne på, fordi den gnaver, og hvis jeg løsner den så kradser det er velcro på mig:(
Fed måde at starte det nye skoleår ud på - med skinne...
mar 2005
Følger: 261 Følgere: 260 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.080
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.721
Jamen jeg spillede volley med kæresten og hans familie, og for ikke at få bolden i hovedet, viste jeg håndfladen ud fra min krop, og kom derved til skade. Kunne ikke bevæge den de følgende minutter og da kampene var færdige, begyndte mine fingre at summe.
Jeg tog til lægen som sagde "jeg TROR vi er i boldgaden forstuvning, så jeg sender dig ikke til røntgen. Men hvis det ikke er bedre om 7-10 dage, så ring og så sender jeg dig af sted" fino, det gjorde jeg så, og her sidder jeg, 12 dage efter jeg ringede efter henvisning med ømt håndled..
sep 2008
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.958
Ironi til side, det er da super ærgerligt og kan godt forstå, du synes det er nedern. Men lægernes skyld er det vel ikke
sep 2008
dec 2010
Følger: 57 Følgere: 46 Heste: 14 Emner: 25 Svar: 201
Det gjorde jeg så, men han kunne mærke at der var noget helt galt så han bedte om at se billederne, og han sagde at han turde ikke røre mere ved mig for min øverste nakkevivel var/ er ca 2 millimeter fra at hoppe af led, og der havde jeg altså gået med dårlig nakke i over 2 år /: Dog gik det stærkt derefter (:
nov 2008
Derfor er jeg lidt touchy, når folk peger fingre af lægerne, for de gør deres allerbedste for at nå så meget som muligt, men de mangler simpelthen arbejdskraft. Og ja det hænder de laver fejl, men de gør deres bedste og tænk et ansvar de står med! Hvis jeg laver fejl på mit job, så går det nok. Laver en læge en fejl, selv en lille en, så risikerer vedkommende at ryge i retten og på forsiden af ekstra bladet.
nov 2008
nov 2008
Eneste kommentar jeg har er, at nogle gange kan de ikke finde ud af, hvad man fejler. De er læger, ikke synske troldmænd. Folk forventer at læger kan og ved alt, men sorry to say, så er det bare urealistisk at tro om noget menneske, at man altid skal vide alt. Der opstår nye sygdomme, nogle diagnose er svære at diagnostisere, og man ved langt fra alt om menneskekroppen, der er masser af ting der ikke er forsket i endnu. Og et symptom kan jo være tegn på tusinde ting, så at finde ud af præcis, hvad folk fejler er altså ikke bare lige sådan at gøre.
Men hvis du mener du er blevet uretfærdigt behandlet, så er det jo "bare" at hive lægen i retten, så kan I afgøre det der.
Anyway jeg synes bare det er lamt at brokke sig på den måde over nogle veluddannede mennesker, som knokler og langt de fleste af dem har taget den uddannelse fordi de gerne vil hjælpe mennesker.
Jeg ville gerne se jer brokkehoveder gøre et bedre job end de gør! (generelt, self er der undtagelser).
sep 2008
Btw. har fået indkaldelse til røntgen i dag..
nov 2008
Dette er en forstuvning: http://www.sundhedslex.dk/images/forstuvet-ankel-2.jpg
Og denne er brækket: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqXyVmf9g33LDhFFYI42Ime0x4SDfpBhdeAR1yxsXMVzqN3LoUEWslYPly
Ikke altid det er nemt bare lige at se forskellen.
nov 2008
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.187
Han lå på intensiv og blev scannet da han ankom lørdag, intet at se, og igen mandag hvor de fandt kilden til den betændelse der slog ham ihjel. De arbejde hårdt og tømte blodbanken i forsøg på at redde ham, men det var bare ikke nok. De spurgte min mor om lov til at holde inde med operationen og var virkelig søde og respektfulde. Det kom som så stort et chok at en ellers rask (godt nok ryger) mand i starten af 40'erne var indlagt lørdag, søndag og døde mandag aften. Så stort at sygeplejerskerne også græd.
Den sygdom han havde fået er den slags hvor 9/10 dør, og de sidste 1/10 bliver svært invalide. Og er så sjælden at en af lægerne, som har arbejdet på sygehuset i 30 år kun havde set et tilfælde før, også med dødsfald som følge. Og så skal man i behandling når man bliver syg. Han lå syg med influensa symptomer ca 4 dage inden han blev indlagt, og var syg og dårlig, men ikke mere end at det ikke kunne være en grim influensa.
Vi fik lov at sige farvel, og min mor fik flere ting afvide, så vi ikke stod med skyldfølelse over at vi ikke havde reageret hurtigt nok bagefter.
Jeg er rigtig ked af at høre alle jer der har haft negative oplevelser med det, for det må godt nok være svært at være læge engang i mellem. For det er dem der bliver beskyldt for dødsfald, skader osv.
Jeg har ikke lyst til at overveje hvordan det ville se ud, uden læger.
sep 2009
Bakterierne sad i låret, og under operationen spredte de sig hurtigere end længerne kunne arbejde. De kunne simpelthen se dem arbejde afsted hurtigere end de selv kunne og bad om lov til at stoppe operationen da der ikke var nogen mening i at fortsætte.
Bare for at give en idé om hvor hurtigt det gik, så blev han indlagt på intensiv lørdag, men havde været i stand til at køre bil fredag hjem fra lægevagten.
Da min mor kørte fra hospitalet havde han de der små slanger i næsen for at få bedre luft. Da hun kom tilbage med os en time efter lå han med maske på. Da hun havde afleveret os derhjemme, og kom tilbage en time efter lå han i fuld respirator.
sep 2009
sep 2009
sep 2009
sep 2009
L*rte læger... :(