{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

L*rte læger... :( {{forumTopicSubject}}

Jeg havde bestilt tid til røntgen, i uge 31. min læge sagde at han ville sende den.
I går da der stadig ikke er kommet noget fra røntgen, skriver jeg til ham, hvordan og hvorledes og i dag svare han at der har været fejl i systemet, så henvisningen er ikke nået frem, men at han sender den igen. ok.
Ringer så til røntgen, som siger at jeg først skal visiteres af en læge, så de sender en indkaldelse hurtigst muligt..
Så nu kan der gå op 7-14 dage før jeg f*cking bliver visiteret af den læge!!! damnit...

øv er så gal og ked af det, for jeg går med smerter i håndleddet, og jeg magter ikke at have min skinne på, fordi den gnaver, og hvis jeg løsner den så kradser det er velcro på mig:(
Fed måde at starte det nye skoleår ud på - med skinne... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  L*rte læger... :(
  • #1   14. aug 2012 Det bare træls sådan noget. Der kan desværre gå rigtig lang tid, har haft brækkede kæben, har været ind og ud af sygehuse/tandlæge i 2 år, og er lang fra færdig. Men håber på det bedste for dig smiley Hvad er der sket? Hvis man må spørger

• #2   14. aug 2012 jeg er forberedt på en laaanng ventetid, men det kan bare ikke passe - hvad nu hvis det ender med operation fordi de ikke har fået fingeren ud? er så angst for nåle:(

Jamen jeg spillede volley med kæresten og hans familie, og for ikke at få bolden i hovedet, viste jeg håndfladen ud fra min krop, og kom derved til skade. Kunne ikke bevæge den de følgende minutter og da kampene var færdige, begyndte mine fingre at summe.
    Jeg tog til lægen som sagde "jeg TROR vi er i boldgaden forstuvning, så jeg sender dig ikke til røntgen. Men hvis det ikke er bedre om 7-10 dage, så ring og så sender jeg dig af sted" fino, det gjorde jeg så, og her sidder jeg, 12 dage efter jeg ringede efter henvisning med ømt håndled.. smiley

• #4   14. aug 2012 Line - helt enig! Jeg venter på en indkaldelse til MR skanning, og det har jeg gjort siden d. 23. maj... -.-

• #7   14. aug 2012 Jeg tror helt sikkert at lægerne gør det med vilje. De arbejder bevidst langsomt og bruger al deres tid på at drikke kaffe.
    Ironi til side, det er da super ærgerligt og kan godt forstå, du synes det er nedern. Men lægernes skyld er det vel ikke smiley

• #9   14. aug 2012 Puuha... Hurra for de danske sygehus!

• #10   14. aug 2012 Jeg kig til min læge fordi jeg syntes jeg havde lidt hold i nakken og det var også hans diagnose, men det blev bare aldrig bedre så jeg blev sendt til røntgen i Hobro, og de sagde at der ikke var noget, at jeg måske skulle et par gange til keopraktor.
    Det gjorde jeg så, men han kunne mærke at der var noget helt galt så han bedte om at se billederne, og han sagde at han turde ikke røre mere ved mig for min øverste nakkevivel var/ er ca 2 millimeter fra at hoppe af led, og der havde jeg altså gået med dårlig nakke i over 2 år /: Dog gik det stærkt derefter (:

• #11   14. aug 2012 Min mor er overlæge og afdelingsleder på et af landets sygehuse og hun arbejder i snit 55-60 timer om ugen. Hun er desuden uddannelsesansvarlig for uddannelsen af hospitalets læger. Og de har store problemer med at finde nye læger, da der i de sidste mange år er blevet uddannet for få læger. Dette resulterer i at mange af lægerne skal knokle, så de ender med at blive sygemeldte, så der er endnu færre til at passe jobbet og ja så kører den onde cirkel ellers.

Derfor er jeg lidt touchy, når folk peger fingre af lægerne, for de gør deres allerbedste for at nå så meget som muligt, men de mangler simpelthen arbejdskraft. Og ja det hænder de laver fejl, men de gør deres bedste og tænk et ansvar de står med! Hvis jeg laver fejl på mit job, så går det nok. Laver en læge en fejl, selv en lille en, så risikerer vedkommende at ryge i retten og på forsiden af ekstra bladet.

• #13   14. aug 2012 Simone H: Udleverer ikke lige min mors arbejdssted på nettet desværre smiley Tror jeg ville blive gjort arveløs, hvis jeg gjorde det haha.

• #14   14. aug 2012 Eftersom jeg ikke kender den pågældende læge, så er det svært at kommentere. Jeg har ikke sagt at alle læger er perfekte og for at kunne udtale mig om din sag, skal jeg også høre lægens side af den historie smiley

Eneste kommentar jeg har er, at nogle gange kan de ikke finde ud af, hvad man fejler. De er læger, ikke synske troldmænd. Folk forventer at læger kan og ved alt, men sorry to say, så er det bare urealistisk at tro om noget menneske, at man altid skal vide alt. Der opstår nye sygdomme, nogle diagnose er svære at diagnostisere, og man ved langt fra alt om menneskekroppen, der er masser af ting der ikke er forsket i endnu. Og et symptom kan jo være tegn på tusinde ting, så at finde ud af præcis, hvad folk fejler er altså ikke bare lige sådan at gøre.
    Men hvis du mener du er blevet uretfærdigt behandlet, så er det jo "bare" at hive lægen i retten, så kan I afgøre det der.

Anyway jeg synes bare det er lamt at brokke sig på den måde over nogle veluddannede mennesker, som knokler og langt de fleste af dem har taget den uddannelse fordi de gerne vil hjælpe mennesker.

Jeg ville gerne se jer brokkehoveder gøre et bedre job end de gør! (generelt, self er der undtagelser).

• #15   16. aug 2012 Sig B: Fortæl mig så lige hvordan en overlæge kan ringe til en og sige at ens bare er forstuvet, dagen efter man får diagnosen at den er brækket? For at jeg så finder ud af, 3-4 år EFTER, at min fod har været brækket.. Sådanne ting burde bare ikke ske..

Btw. har fået indkaldelse til røntgen i dag.. smiley

• #16   16. aug 2012 Prøv at læse min tekst, så finder du ud af det. Læger er mennesker og mennesker laver fejl. Har du aldrig lavet en fejl ?

Dette er en forstuvning: http://www.sundhedslex.dk/images/forstuvet-ankel-2.jpg

Og denne er brækket: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqXyVmf9g33LDhFFYI42Ime0x4SDfpBhdeAR1yxsXMVzqN3LoUEWslYPly

Ikke altid det er nemt bare lige at se forskellen.

• #17   16. aug 2012 Og desuden ved mange brud af fx tæer, så er det eneste man skal gøre at hvile foden. Samme som du ville skulle gøre hvis den var forstuvet. Så det går jo nok alt sammen i sidste ende uanset om det blev kaldt et brud eller en forstuvning eftersom behandlingen tit er den samme.

• #18   18. aug 2012 Jeg har kun positivt at sige om læger i forbindelse med min fars dødsfald. De var rigtig søde til at fortælle om hvad der foregik, mens de forsøgte at finde ud af hvad han fejlede.
    Han lå på intensiv og blev scannet da han ankom lørdag, intet at se, og igen mandag hvor de fandt kilden til den betændelse der slog ham ihjel. De arbejde hårdt og tømte blodbanken i forsøg på at redde ham, men det var bare ikke nok. De spurgte min mor om lov til at holde inde med operationen og var virkelig søde og respektfulde. Det kom som så stort et chok at en ellers rask (godt nok ryger) mand i starten af 40'erne var indlagt lørdag, søndag og døde mandag aften. Så stort at sygeplejerskerne også græd.
    Den sygdom han havde fået er den slags hvor 9/10 dør, og de sidste 1/10 bliver svært invalide. Og er så sjælden at en af lægerne, som har arbejdet på sygehuset i 30 år kun havde set et tilfælde før, også med dødsfald som følge. Og så skal man i behandling når man bliver syg. Han lå syg med influensa symptomer ca 4 dage inden han blev indlagt, og var syg og dårlig, men ikke mere end at det ikke kunne være en grim influensa.

Vi fik lov at sige farvel, og min mor fik flere ting afvide, så vi ikke stod med skyldfølelse over at vi ikke havde reageret hurtigt nok bagefter.

Jeg er rigtig ked af at høre alle jer der har haft negative oplevelser med det, for det må godt nok være svært at være læge engang i mellem. For det er dem der bliver beskyldt for dødsfald, skader osv.
    Jeg har ikke lyst til at overveje hvordan det ville se ud, uden læger.

• #19   18. aug 2012 Simone H: Du kender måske streptokokker? Det er i hvert fald en sygdom, som normalt sætter sig i halsen, og gør ondt. Noget alla halsbetændelse, tror jeg.. Den havde her sat sig på de indre organer i stedet for. Dialyse hjalp rigtig meget, og det var derfor de scannede ham, fordi de var ret sikre på en form for blodforgiftning, selvom antibiotika og diverse andre midler ikke hjalp.
    Bakterierne sad i låret, og under operationen spredte de sig hurtigere end længerne kunne arbejde. De kunne simpelthen se dem arbejde afsted hurtigere end de selv kunne og bad om lov til at stoppe operationen da der ikke var nogen mening i at fortsætte.

Bare for at give en idé om hvor hurtigt det gik, så blev han indlagt på intensiv lørdag, men havde været i stand til at køre bil fredag hjem fra lægevagten.
    Da min mor kørte fra hospitalet havde han de der små slanger i næsen for at få bedre luft. Da hun kom tilbage med os en time efter lå han med maske på. Da hun havde afleveret os derhjemme, og kom tilbage en time efter lå han i fuld respirator.

• #20   18. aug 2012 ups.. Lægerne, ikke længere..:)

• #21   18. aug 2012 Nej, det havde ikke hjulpet, for der kunne de ikke se hvor de skulle operere henne. Der var intet på scanningerne og de havde ikke nogen idé om hvad han fejlede. Lægerne sagde at han skulle have været inde og været på stærk medicin allerede før han fik influensa symptomerne hvis han skulle have overlevet uden rigtig grimme mén.

• #22   18. aug 2012 Nemlig. Det var de rigtig gode til at fortælle, så vi ikke skulle have dårlig samvittighed over ikke at have fået ham til lægen tidligere. smiley

• #23   18. aug 2012 Ja. Det er det egentligt.

Kommentér på:
L*rte læger... :(

Annonce